Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-06-07 18:30:13 följande:
    I morgon 20.00!! Tyckte jag var sååå smart när jag valde en sån sen tid... Vettetusan om jag tycker det nu :P
    Åh imorgon redan! Jag måste vänta hela två veckor till.. Hatar att vänta

Men haha hur ska du hålla dig hela dagen, det kommer vara segaste dagen nånsin, hoppas du kan fördriva tiden på ett smidigt sätt under dagen haha :)

För övrigt känns det verkligen som tiden går sååå fort, det va ju typ nyss som symetrical va på RUL men nu är vi alla andra ikapp redan..
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-06-08 06:38:48 följande:

Jag tror både jag och sambon kände bäbisen igår för första gången?!? Är det möjligt?? :O

Såklart det är möjligt! Vad roligt :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-06-08 20:54:41 följande:

Här har vi en frisk liten bäbis som låg som en boll under typ hela undersökningen så det var svårt att få en bra bild. Haha. Guuuuud vilken lättnad.

Vad härligt! Har ni någon gissning på kön nu efter att ha sett lillen? ;)
  • Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-06-10 17:51:34 följande:
    Grattis! Vad skönt! Men fostret lär ha varit lite större än 2mm om ni kunde se hjärtat?!
    Nej det kan stämma, det är ju när fostret är däromkring som hjärtat börjar slå ju :)
  • Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 19:57:36 följande:
    Verkligen, de hade ju varit nattsvart i mina tankar :)

Jag får nog mer exakt mått om 2v, så smått just nu.
    Ja det är ju så, väldigt smått att mäta nu. När jag var på ul i vecka 7+4 blev jag flyttad flera dagar bakåt, men sen i vecka 12+ blev jag tillbakaflyttad till det datumet som stämmer enligt min äl. Det är då det är som säkrast att tidsbestämma fostret, för helst ska det göras så tidigt som möjligt men det går inte att göra för tidigt då huvudet måste ha uppnått ett visst mått, vilket det är runt vecka 10 typ. (Minns inte exakt vilken vecka sonografen sa). Har RUL om en och en halv vecka när jag är i v 19+ men oavsett vilken dag jag får då kommer jag inte flyttas eftersom datumet är mer tillförlitlig i vecka 12+ än i vecka 19+.

Ska du göra kub också? :)
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2016-06-10 20:47:39 följande:
    Ja det är ju så, väldigt smått att mäta nu. När jag var på ul i vecka 7+4 blev jag flyttad flera dagar bakåt, men sen i vecka 12+ blev jag tillbakaflyttad till det datumet som stämmer enligt min äl. Det är då det är som säkrast att tidsbestämma fostret, för helst ska det göras så tidigt som möjligt men det går inte att göra för tidigt då huvudet måste ha uppnått ett visst mått, vilket det är runt vecka 10 typ. (Minns inte exakt vilken vecka sonografen sa). Har RUL om en och en halv vecka när jag är i v 19+ men oavsett vilken dag jag får då kommer jag inte flyttas eftersom datumet är mer tillförlitlig i vecka 12+ än i vecka 19+.

Ska du göra kub också? :)
    Hehe och glömde komma till poängen där lite, men tänkte mest att även om 2 veckor kan det bli rätt eller ännu mer fel, men då vet du varför det i alla fall kan diffa en del i början :)
  • Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 21:21:50 följande:
    Aha tack för den infon. Hade jag inte en aning om :)

Ska be dom kolla det då i v 12+

Jag har blivit erbjuden att få remiss till Kub så har tänkt göra de.

Har du gjort kub? Hur känns de inför Rul?
    Kul att få se bebis många gånger :)
    Det var kub jag gjorde i vecka 12, och allt såg jättebra ut då så jag är inte speciellt orolig inför RUL, mest exalterad för att få hälsa på bebis igen och få veta kön! :D
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-11 10:12:07 följande:

Ja men var skönt för dig att ta det lite lugnare nu :) låter som ett bra beslut. känner också att jobbet är slitsamt nu, man vill helst ha korta dagar och ingen stress men är ju inte så lätt att påverka.

Ser så fram emot semester. Har hela 6 veckor att ta ut (vi har flex så får ta ut övertid som ledighet) så efter semestern ska jag bara jobba 8 veckor sen är det mammaledighet :-O

4d vet jag inte riktigt vad det är? vad är bra med det?

Vet inte ens när nästa ul är. När vi gjorde ul var vi på sjukhuset (samma som BB) men 24 veckor kontroll görs hos norska motsvarigheten hos MVc så räknar inte med att de ha ul. Eller?

Vet inte hur det är i Norge men i Sverige är RUL det enda ultraljudet man gör (om man inte bokar privat) så vill du ha fler ultraljud får du boka själv :) nu är det bara mvc-besök kvar fram till förlossningen :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-06-11 17:45:32 följande:

Vi var och spanade in vagnar idag för skojskull men jävlar va jag blev förälskad i Emmaljungas senaste modell. Någon som hört något om den?

Ingen aning, vilken är det?

För övrigt känns det som att jag aldrig kommer ta tag i att köpa nån vagn.. Kommer nog stå där med två barn i vinter utan vagn haha
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-11 18:15:35 följande:

Gud vad bra. Har inte ens kollat runt än. Tänkte köpa när vi är i Sverige i sommar, men tror ni det är väntetid eller hämtar man den direkt i butiken?

Känner inte till nått märke så säg gärna vad ni väljer och varför - och om någon har dålig erfarenhet av nått märke.

Oftast är det väntetider, om det inte är utförsäljning av just exemplaren i butiken. Vissa vagnar kan ta flera månader så vänta inte för länge :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend