Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-08 11:39:24 följande:

Borta! Var ett större ingrepp än jag trodde men kände inget genom bedövningen. Problemet var att jag plötsligt fick för mig att titta och såg då ett stooooort hål helt in till benet och då blev jag svimfärdig. Då kunde jag inte andas djupt heller pga jag är så täppt så plötsligt vaknade jag på golvet med 3 sköterskor runt mig och läkaren som höll i mina ben. Haha typiskt mig att svimma. Men nu är den borta - blir nog ett par dager med ganska ont och 2-3 veckor med bandage. Men då är ju förhoppningsvis är allt helt normalt när bebis kommer och det va det enda som kändes viktigt så man slipper ha en hand som inte får bli blöt etc med nyfödd :) Tack sagoskog för du sa att jag skulle säga ifrån så jag inte fick längre väntetid :-*

Så underbart skönt!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-08 16:56:34 följande:

Man borde nog alltid lägga gravida kvinnor :P jag har bara svimmat ordentligt en gång. Det var efter förlossningen med tvillingarna. De skulle ha upp mig och kissa (vilket är jätteviktigt, men känns helt omöjligt som nyförlöst). När jag sitter på toastolen och försöker trycka på lite så trillar ist en 300 ml blodkoagel ur mig och skvätter blod överallt. Den skräcken alltså. Trodde hela livmodern trillade ut. Då var jag väck riktigt länge :-0

Påminner om min historia efter den här fl, förutom att jag var dum nog att gå upp för att kissa själv typ två timmar efter fl. Höll på att svimma redan på väg in till toaletten, men envis och dum som jag är fortsatte jag in istället för att be om hjälp. XD Tänkte att om jag bara satte mig på toaletten skulle det lösa sig, men icke! Ringandet i öronen och synbortfallet vart bara värre och värre och när det kom ut en massa koagulerade klumpar i toan trodde jag att jag skulle förblöda och tänkte att jag kan ju inte gå och dö nu när jag nyss fått barn. Mycket rationellt tänkande! :'D Sen istället för att ringa på larmknappen smsade jag Johnny och skrev att jag höll på att svimma, vilket var helt fruktlöst då han inte hade mottagning på rummet vi var i. Därefter ramlade jag ihop två ggr på golvet, innan jag bokstavligt talat gav mig själv en örfil och sa skärp till dig (ännu med rationell beteende med andra ord! ) Sen kom det som tur var en sköterska och knackade på dörren och frågade om allt var bra (hon hade väl hört mig banna mig själv, skulle jag tro) och då var jag nära att svara "jadå, ingen fara" bara för att inte vara till besvär. Sjuk man är! Men som tur var sa jag "nej, jag tror att jag håller på att svimma" och då hon kom in började jag be om ursäkt för att det var blod överallt och lovade att städa upp efter mig, varpå hon svarar "men lilla gumman, oroa dig inte för det!" Sen dök det upp en rullstol som körde mig tillbaka till rummet där en något sammanbiten bm påtalade att man aldrig får gå på toaletten själv utan att ringa på dem först. Svarade lite skamset att jag mådde ju så bra när jag låg ner. Kände mig som en liten skolflicka som vart bannad av sin fröken. XD
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-08 17:02:14 följande:

Åhh.. sen min antibiotikakur har mina random sd/förvärkar avtagit till 90%. Men sen i måndags så har jag ist haft dagliga värk-sessioner. Det har kommit en eller två varje em eller kväll. Med kanske 50-100 värkar, 2-3 minuter emellan. Gör hyfsat ont alltså. Sen fasas de ut och det är nästan hellugnt. Himla märkligt.

Låter onekligen som att du åtminstone är i latensfasen. Spännande!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-08 20:56:11 följande:

Appropå kissande så hade jag ingen aning om hur svårt det är att kissa precis efter en förlossning. Och ingen hade nämnt det heller. Man är ju svullen och alla muskler är det bara pannkaka av så man bara sitter där och fattar inte hur man ska göra för att få till det. Eller så var det för mig iaf, sjuk känsla.

Jo det är väldigt tätt. Fast av någon anledning får jag bara täta sd/värkar. När min förra förlossning startade kom de med 2-3 min intervall från första värken. Känns inte så tryggt när det står att man som omföderska ska åka in när det är 6 min mellan :-0 Hela denna graviditet har varit det samma, även med de riktigt tidiga och klena sd som jag känt av.

Min uvi låg säkert bakom många av mina tidigare sd/förvärkar och därav har det nog lagt sig med dem nu. Men detta känns annorlunda. Kanske mer riktigt riktiga förvärkar liksom.

Precis så kände jag efter första fl, men den här gången var det nemas problemas att kissa. Vart så galet kissnödig, varför jag knatade upp på eget bevåg. ;P

Ja, men eller hur!? Det var ju pga just de "reglerna" med 6 min emellan istället för 3 som gjorde att vi åkte in i onödan två ggr innan det var på riktigt!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-08 21:00:42 följande:

Ja låter ganska likt min upplevelse :) Men jag tog mig bara till toastolen 50 cm från sängen :P ajjabaja för att ge sig ut sådär! Jag gjorde dock en sån grej efter att jag svimmat och gick och duschade. Dock lyckades jag hålla mig vid medvetande den gången.

Ja något skumt är det iaf. Har just nu dagens andra "session" och de tar i riktigt ordentligt. Hur många nivåer av förvärkar finns det egentligen?

Precis det undrade jag också! Även om vissa gjorde ont hade jag inga större problem att prata genom dem och det är ett referensvärde man kan ha. När de verkliga värkarna började fanns det inte på världskartan att fortsätta småsurra med sambon eller barnmorskan. Skräcken för att det kan gå så otäckt fort med andra fl ligger ju också och påverkar i bakhuvudet.
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-09 07:48:46 följande:

Tittar försiktigt in hos er...

Plussat på Lloyds, äl+11 och bim på måndag. Återkommer när jag fått det svart på vitt med digitalt. Hoppas så jag får joina er tråd! <3

Stort grattis (igen!) och välkommen hit! Hoppas att vi får behålla dig här länge nu. Blir det digitalt på söndag eller?
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-09 08:05:00 följande:

Tack! Ja verkligen. Får räcka med tråkigheter nu så hoppas på en hyfsat "enkel" graviditet med lugn och ro. Vet inte om jag orkar med något annat =P

Får se när de blir digitalt, svårt det där!

Borde ju inte bli pos redan och bim är på måndag. Om jag får väldigt starkt vanligt test så vågar jag nog på söndag. Men annars tänker jag måndag! Har ett PE och ett lloyds kvar..

Perfekt garderat, så att du kan ta ett test varje dag här framöver!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-09-09 09:04:14 följande:

Grattis och välkommen happylife :)

Och till er som undrar. .

Jag har faktiskt vaknat av förvärkar ett par gånger i natt. Det har jag inte varit med om tidigare. Men i övrigt är det lugnt. Har lämnat av ungarna på skolan och ska göra mig i ordning inför UL nu :)

Åh, så himla spännande! Lycka till på ul. Du kan inte få tigga till dig en undersökning (med ev tillhörande hinnsvepning) för att kolla hur landet ligger? Just med tanke på droppet..? Och pga att det gick så fort med tvillingarna.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-09 12:19:58 följande:

Nån som sett till Eagle på länge? Är hon aktiv i Facebook-gruppen?

Nej nu när du säger det har hon inte visat sig där heller på ett tag! :-/
  • Symetrical

Hur gick det?

sagoskog skrev 2016-09-09 09:04:14 följande:

Grattis och välkommen happylife :)

Och till er som undrar. .

Jag har faktiskt vaknat av förvärkar ett par gånger i natt. Det har jag inte varit med om tidigare. Men i övrigt är det lugnt. Har lämnat av ungarna på skolan och ska göra mig i ordning inför UL nu :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend