sagoskog skrev 2016-09-08 16:56:34 följande:
Man borde nog alltid lägga gravida kvinnor :P jag har bara svimmat ordentligt en gång. Det var efter förlossningen med tvillingarna. De skulle ha upp mig och kissa (vilket är jätteviktigt, men känns helt omöjligt som nyförlöst). När jag sitter på toastolen och försöker trycka på lite så trillar ist en 300 ml blodkoagel ur mig och skvätter blod överallt. Den skräcken alltså. Trodde hela livmodern trillade ut. Då var jag väck riktigt länge :-0
Påminner om min historia efter den här fl, förutom att jag var dum nog att gå upp för att kissa själv typ två timmar efter fl. Höll på att svimma redan på väg in till toaletten, men envis och dum som jag är fortsatte jag in istället för att be om hjälp. XD Tänkte att om jag bara satte mig på toaletten skulle det lösa sig, men icke! Ringandet i öronen och synbortfallet vart bara värre och värre och när det kom ut en massa koagulerade klumpar i toan trodde jag att jag skulle förblöda och tänkte att jag kan ju inte gå och dö nu när jag nyss fått barn. Mycket rationellt tänkande! :'D Sen istället för att ringa på larmknappen smsade jag Johnny och skrev att jag höll på att svimma, vilket var helt fruktlöst då han inte hade mottagning på rummet vi var i. Därefter ramlade jag ihop två ggr på golvet, innan jag bokstavligt talat gav mig själv en örfil och sa skärp till dig (ännu med rationell beteende med andra ord!
) Sen kom det som tur var en sköterska och knackade på dörren och frågade om allt var bra (hon hade väl hört mig banna mig själv, skulle jag tro) och då var jag nära att svara "jadå, ingen fara" bara för att inte vara till besvär. Sjuk man är! Men som tur var sa jag "nej, jag tror att jag håller på att svimma" och då hon kom in började jag be om ursäkt för att det var blod överallt och lovade att städa upp efter mig, varpå hon svarar "men lilla gumman, oroa dig inte för det!" Sen dök det upp en rullstol som körde mig tillbaka till rummet där en något sammanbiten bm påtalade att man aldrig får gå på toaletten själv utan att ringa på dem först. Svarade lite skamset att jag mådde ju så bra när jag låg ner. Kände mig som en liten skolflicka som vart bannad av sin fröken. XD