Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ser viss likhet mellan bilderna.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-24 07:40:53 följande:

Heja heja! Du är så stark och snart kommer lillen <3

mamalolo skrev 2016-08-24 10:52:42 följande:

Så vacker mage! Håller tummarna för att det sätter igång idag!

Tack finingar! :-*

Och grattis till 3+ på digitala mamalolo!
    Sagan12345 skrev 2016-08-24 13:05:59 följande:

Nu tycker jag verkligen vinkeln under brösten dalar neråt så jag tror bebisen är på väg nu :)

sagoskog skrev 2016-08-24 15:08:18 följande:

Hello badbollen :) nu såg det faktiskt ut som din mage har sjunkigt ännu mer. Hen kanske har glidit ner det sista nu?

Intressant att ni skriver det, för jag tänkte inte på det själv förrän jag stod i duschen och insåg att magen verkligen sjunkit! Är äntligen lättare att andas och äta nu med! ':D
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-24 16:21:05 följande:

Herregud! Låter verkligen som om saker är på gång!! Tycker också att magen har sjunkit. Såfort du blir tyst här i tråden nu så kommer jag att tro att du är iväg och föder. Haha. :D

Not yet!

Har däremot pillat med det sista i bebisrummet, så nu finns det en sängmobil också. Babblarna kan inte bli annat än en hit! :P

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-24 19:34:07 följande:

Haha. Vafan!! Olidligt spännande! Det var sagan som gissade på 24e va?

Åh va mysigt det blir!! Snart är ni i mål! Sjukt!

Tror att det var sagoskog som gissade på 24:e. :P
    Loppan84 skrev 2016-08-24 20:16:04 följande:

Gud vad fint! Ska också beställa en baby nest tänkte jag, vilken tog du?

Haha babblarna kan jag ganska bra, är största nöjer till min bäsits 7-månaders. Bibbi och Bobo!!yeah

Jag köpte Carenas klassiska Babynest den här gången. Hittade det på extrapris, så kändes klart värt det. förra gången köpte jag ett hemsytt från Tradera som var fint, men kvaliteten kändes sådär. :-/

Ja, sonen var också helt besatt av Babblarna, så känns som ett säkert kort.
    eid skrev 2016-08-25 06:04:24 följande:

Efter några dagars konferens hade jag lite att uppdatera mig i! Så himla spännande att det närmar sig med stormsteg Symetrical. Min gissning kom i ett inlägg efter och syntes därför inte i listan som kopierades in- känner att det ligger rätt bra till ;) Håller tummarna för att den kommer snart!!

27/8: Eid (pojke)

Tror att du kan få rätt där, faktiskt! Bara för att jag vill att den skall komma på en vardag.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-24 20:16:57 följande:

Någon av er andra som har en extremt livlig bäbis? Jag känner buffar, sparkar och rörelse hela dagarna.. Till och med i kassakön på Ica eller när jag är på toa. Aldrig lugnt? När jag ligger ner i soffan är det ännu värre och hela magen rör sig nästan konstant, blir nästintill obehagligt med vissa rörelser. V. 30+2 idag. Verkar även trivas som bäst långt ner i magen fortfarande...

Extremt livlig bebis här med. Aldrig i livet att den sover 16 timmar/dygn! XD

Sonen var dock likadan, så är van. Lite drygt bara när det stör ens egen nattsömn. >_<.
  • Symetrical

Insåg igår att vårt babyskydd är över fem år gammalt, så klickade hem ett nytt inatt när jag inte kunde sova. :P Skall bara köpa en adapter till så att man kan klicka på det på vagnen.

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-25 09:09:11 följande:

Haha. Mysigt ibland med full rulle men man själv får aldrig heller lugn och ro! Blir ju inte bättre av att jag fortfarande envisas med att sova på mage.

Hur känns det?! Jag håller stenhårt på en löningsbäbis under morgondagen!! xD

Nu verkar typ allt ha stannat av igen. Men vem vet!? Kanske lugnet före stormen..!?

Lite fun facts:

Sonen föddes på äl +268 och nu är jag på äl +264. Undrar vem av dem som vinner racet!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-25 10:06:36 följande:

Åhh, vilka vagnar passar denna på? Kör ni på löst babyskydd lr adapter? (hoppas du fattar var jag menar) hur gör ni andra?

Vi har löst babyskydd i bilen. Hade vi med sonen och det funkar hur bra som helst.
    Sagan12345 skrev 2016-08-25 11:30:04 följande:

Haha, jag visste inte heller om de först men tydligen finns de adapter så man kan fästa vissa babyskydd i barnvagnen. Kan bara bra om man snabbt ska in i affären lr liknande och inte vill/orkar flytta bebisen. Men man använder fortfarande liggdel och sittdelen vid längre ärenden.

GästenT skrev 2016-08-25 16:11:32 följande:

[/quote]

Vi har valt att inte köpa till sån adapter. Ska man in på t.ex in på Ica snabbt kan man även ta en kundvagn att lägga babyskyddet i har jag sett måååånga som gör. :)

Vi hade ingen adapter med sonen, men tror att jag kommer använda mig mer av bilen den här gången, så känns bra att ha en. Även lättare om jag skall resa ner till Skåne med båda barnet att bara ha det smidiga babyskyddet på vagnen istället för hela liggdelen.

Jag skulle inte säga att man använder den om man exv snabbt skall in och handla, för då kan man likaväl sätta hela babyskyddet i kundvagnen, eller helt enkelt bära det, utan det är mer om man kör någonstans och bebisen somnar i bilen. Inte så kul när man kommer fram då och skall flytta en sovande bebis över till vagnen och då riskera att väcka den. >_<

Adaptern kostade dessutom bara 450 kr, så absolut överkomligt. Till din fråga Loppan, så finns det adaptorer som funkar till de flesta babyskydd och vagnar, såvida man inte har någon jätteovanlig vagn.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-25 18:57:09 följande:

Absolut, vid sånna resor är det nog kanon att ha. :) Kanske jag som får äta upp det sen men tänker att om man typ åker till svärmor så kan man bära in i babyskyddet och låta sova där i eller flytta över till vagn när/om bäbisen vaknar. Men känns inte jättedyrt om man skulle vilja köpa till sen om man känner behovet. :) Så det är ju bra!

Jag tror fasiken att det är lugnet före stormen för dig! :)

Nej, men precis! Det är ju lätt att komplettera med längre fram isf. Beror på hur ens bebis är också.

Jag tänker mest när jag åker iväg för att exv träffa kompisar som är mammalediga, för att kanske gå promenad med, eller också om man typ ska till nåt köpcentra och inte orkar kånka runt på babyskyddet själv. Har ju en treåring också, som man vill kunna ha händerna fria till ifall inte barnens pappa är med.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-25 20:17:33 följande:

Aha så pass! Vi har ett babyskydd som vi ärvt, är cs 3 år gammalt från Be safe och så då vagn från bugaboo. Så är väl två ganska vanliga märken som jag förstått så kanske löser sig då :)

Visst var det en bugaboo donkey ni köpt..?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend