Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-08-15 18:35:15 följande:

Alltså menar med illamåendet och förvärkarna, inte förkylning du fått idag ;)

Skönt att jag läste detta nu. XD

Förvärkar och illamående är som innan. Tror dock att det konkurreras ut något av infektionen nu.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-15 19:37:29 följande:

Ujj ujj. Vilken rackarns fin mage du har... :O svårt att se dock om sen sjunkit något. Kanske att naveln pekar liiiite mer nedåt? :)

Tack goding! Jo, men jag tycker nog också det, även om det inte är någon extrem skillnad.
    Sagan12345 skrev 2016-08-15 22:20:09 följande:

Jag tycker nog att vinkeln under brösten, alltså där magen börjar har planat ut lite och största kulan är lite längre ner :)

Sant! Ser faktiskt ut som att tyngdpunkten sjunkit något!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-16 07:57:01 följande:

Usch stackare, ja då kan bebis snällt vänta några dagar. Vad händer rent hypotetiskt om man ska föda och är riktigt sjuk? Influensa med 40 grader eller kräksjuka t.ex?

Själva Flygningen gick bra faktiskt. Jag mår egentligen väldigt bra nu förutom att jag får sd när jag rört mig mycket så inte optimalt att va på resa. Men ska hem ikväll så det blir skönt och så bara vara hemma fram till förlossningen nu :)

Så skönt att det gick bra!

Jag har hört att om man är riktigt sjuk drar inte förlossningen igång. Som om kroppen känner att den inte kommer klara av det och istället avvaktar tills man är friskare. Men vad vet jag!? :-P Jag får i alla fall i princip aldrig feber, utan bara väldigt ont i halsen och tung i huvudet.
  • Symetrical
    Kolan91 skrev 2016-08-16 09:54:30 följande:

Hej!

Det vore otroligt tacksamt om någon av er ville svara på mina frågor.

En liten fråga till er som blev gravida via ff.

Kan tempkurvor skilja sig från graviditet till graviditet?

Blev gravid via ff men fick ma. Är på äl +5 idag och förra gången jag var gravid var tempen konstant 36.9 från äl+2 till plusset.

Idag samma tid som vanligt hade tempen gått ner med 0.1 grad. Är det kört?

Mina två förra året var helt olika! Den i juli som ledde till MA var väldigt hoppig, medan den i december som gick vägen var extremt jämn, så det kan säkert skilja sig en hel massa. Äl +5 känns oavsett alldeles för tidigt för att döma ut en graviditet, då ägget med största sannolikhet inte ens haft en chans att fästa då.
  • Symetrical
    Kolan91 skrev 2016-08-16 09:54:30 följande:

Hej!

Det vore otroligt tacksamt om någon av er ville svara på mina frågor.

En liten fråga till er som blev gravida via ff.

Kan tempkurvor skilja sig från graviditet till graviditet?

Blev gravid via ff men fick ma. Är på äl +5 idag och förra gången jag var gravid var tempen konstant 36.9 från äl+2 till plusset.

Idag samma tid som vanligt hade tempen gått ner med 0.1 grad. Är det kört?

Mina två förra året var helt olika! Den i juli som ledde till MA var väldigt hoppig, medan den i december som gick vägen var extremt jämn, så det kan säkert skilja sig en hel massa. Äl +5 känns oavsett alldeles för tidigt för att döma ut en graviditet, då ägget med största sannolikhet inte ens haft en chans att fästa då.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-17 10:19:31 följande:

Jag gissar på söndag 21 aug !!!

Haha. Samma som min gissning!

24:e (fast i januari) är sonen född, så det vore ju lite småkul. Jag vill gärna att den skall komma en vardag, så att sonen är i tryggt förvar på dagis under tiden.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-17 10:34:36 följande:

Jag tror det sätter igång imorgon natt så 19/8

Bara för att det är fullmåne då?
  • Symetrical

Tror också tjej, men drömde igårnatt att jag födde en son! Eftersom vi inte vet blir det än så länge såna här könsneutrala plagg. <3

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-17 14:51:00 följande:

Haha nej men har hela tiden känts som att du skulle komma igång lite tidigt, men nu är det ju inte många dagar kvar till bf så får ta det som skulle ge längst bort iaf ;) Men idag hade ju vart lite väl optimistiskt om du inte har några känningar sjölv ;)

Massa känningar hela tiden, dvs inget nytt!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend