Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Det här går verkligen inge vidare! >_<

Idag blir det glassfrossa! ;-P

• Symetrical
    Iskristall skrev 2016-08-09 19:03:15 följande:

Men åh haha! Men jag tror att bebisen tar det den behöver! Men glassfrossa lät gott! Har du glassfrossat hela dagen nu?

Milkshake, vart jag jättesugen på nu Loppan85

Gick sådär. Fick i mig en halv liter i alla fall, innan illamåendet tog slut på det roliga. XD

Får se vad vågen säger imorgon! Woop woop!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-10 05:31:32 följande:

Hur mycket dricker era män nu när ni är gravida? Min man dricker flera gånger i veckan O han har flertalet gånger varit riktigt full senast igår. Ja blir skitledsen O stressad. Man vet ju aldrig tänk om ngt händer O jag behöver åka in vem är då mitt stöd? Han säger att han känner sig stressad. Men om han känner sig stressad nu hur kommer de sedan bli när bebisen fötts? Mår verkl dåligt över detta

Min man dricker väldigt sällan. Dock har det haft en tendens att gå över styr de gångerna, men inte senaste året. Nu sedan ett par veckor tillbaka är han helt nykter, om ifall att det skulle sätta igång. Vet att folk säger att man alltid kan ta taxi om mannen ej är körduglig, men ärligt talat är inte jag intresserad av att ha en alkoholpåverkad karl med mig på förlossningen! >_<

Med andra ord förstår jag dig till hundra procent!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-10 08:23:38 följande:

Hörrni kolla vad som händer med min vikt. Eh har tydligen gått upp mer än 2 kg på mindre än en vecka plötsligt??? Fattar inte hur det går till, känner mig inte större och har iaf inte lagt på mig nån vätska så om jag ör större är det runt magen. Men mer än 2 kg på 5 dagar? Alltså... Skulle vilja säga att vågen ljuger men den gör väl aldrig det hehe

Har också gått upp ganska stegvis både med sonen och den här gången, men rekordet var nog 2 kg på en vecka, så deg slår du med ett par dagar. Säkert inga konstigheter. Du upplever inte att du börjat binda vätska?
  • Symetrical

Kom igen nu plutt! Ett litet flyktförsök skulle du väl kunna försöka få till!? Eller är det för mycket begärt!? Va? Va? VAAA????!?!????!!! XD

Magen fortsätter sjunka i alla fall!

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-10 08:34:48 följande:

Hehe ja det var lite av ett hopp :-/ Men nej ingen vätska, fick mother to be massage igår kväll och hon sa också att allt såg så bra ut och att jag hade noll vätska och mjuka leder överallt.

Förresten har mina foglossningar-känningar försvunnit typ helt. Inte känt nått på snart 2 veckor, så konstigt trodde aldrig det försvann. Men bara tacks och ta emot :)

Hur mår du nu? Har allmänpåverkan lugnat sig lite nu?

Så skönt! Är tydligen inte alltför ovanligt att foglossningen i princip försvinner under en period, innan den dessvärre oftast kommer tillbaka på sluttampen igen. Men det är å andra sidan kanske inte så konstigt.

Njae, jämna plågor här hemma. Blir lite värre för varje dag som går. Vaknar väldigt många ggr per natt av förvärkar, men värre än så verkar det inte bli i nuläget. Mycket mensvärk i både mage och korsrygg och även tydligt tryck och ilningar nedåt. Skall åka till mitt jobb idag och sno med mig en tensmaskin hem. Hjälpte mig mycket förra gången.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-11 08:45:43 följande:

Welcome v16

Totalt +1kg

Åh, en sån fin liten mage!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-11 12:40:03 följande:

Symetrical, är du på förlossningen lr? Tycker du varit oaktiv senaste dygnet :)

GästenT skrev 2016-08-11 17:19:24 följande:

Shit va fort tiden går! Är du redan i vecka 16!!! :D

Haha tänkte också det om Symetrical! Hoppas hoppas. :)

Loppan84 skrev 2016-08-11 17:22:33 följande:

Shit hoppas Symetrical får sin bebis idag :D

Hahaha. Sötnosar då! Dessvärre ingen bebbe än. Håller på att boa lite här hemma. Har målat om spjälsängen och skötbordet och småfixat lite allmänt. Är väldigt trött just nu och har en galen bebis i magen. Hoppas att det inte dröjer alltför länge nu...
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-11 18:09:14 följande:

Haha fasiken!! Hoppades verkligen att något var på gång!! :) Men va mysigt och duktigt av dig att pyssla på där hemma. :) Håller med om att det gärna får smälla till nu! Är så nyfiken på om det blir en flicka eller pojke! :)

Måste hålla mig sysselsatt. Annars blir jag knäpp(are!)
    Loppan84 skrev 2016-08-11 18:11:25 följande:

Typiskt Symetrical :-/

är det nån som ör på Facebook som hört nått mer från Capy? Hur har det gått?

Mycket! XD

Ja, hon postade ett supersött kollage på deras lille skatt för bara några dagar sedan, så de verkar må bra.
    sagoskog skrev 2016-08-11 19:26:59 följande:

Själv håller jag på att bryta ihop här hemma. Jag har så jäkla ont. Har legat vaken i timmar de senaste nätterna pga onda sd och har även likadana episoder på dagarna. Smärtmässigt så är de jämförbara med hur de kändes strax innan jag var öppen 5 cm sist och de kommer riktigt tätt. Men det kan ju inte vara riktiga värkar heller eftersom de alltid upphör (efter 15 min eller 3 timmar typ). Känns inte rimligt att ha så här ont, men samtidigt så vet jag ju att Symetrical också haft mycket mensvärk. Det kanske är någon nerv som det trycker på eller något? Det känns dumt att ignorera smärtan när den är såpass påtaglig (tänk om det är en infektion eller något ännu värre?), men samtidigt vet jag inte vad jag ska höra av mig om och till vem. Förvärkar har man ju. När jag inte har ont så mår jag ju dessutom toppen. Känns också som om det blir bättre när jag håller mig sysselsatt, vilket borde indikera att jag kanske tycker det känns värre än vad det är för att jag tänker på det för mycket.

I övrigt så lämnade jag prover för gallsyror i morse pga klåda i handflatorna. Håll tummarna för att det ser bra ut :)

Usch, men vännen då! Håller med om att det låter som "bara" förvärkar eftersom de ger med sig efter ett tag. Kanske ändå bäst att ta upp det med bm..?

Själv ska jag på mvc-besök imorgon kl 9 för att mäta magen igen. Funderar på om jag skall be henne undersöka mig också. Det jobbiga är bara att det gör så förbaskat ont att bli det med den här foglossningen. >_
  • Symetrical

Skillnad på magen; till vänster när jag var i v 38+4 med sonen, till höger nu idag i v 38+1. Snacka om att den var lägre och hade en annan form sist!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend