Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-07-23 17:51:41 följande:

Åkte på världens smärta igår när jag såklart var i en annan del av Sverige.. Helvete. Aldrig haft så ont i hela mitt liv, högersida ryggen och strålande fram mot högersida mage. Helt tårögd och svettig av smärta. Tillslut tog jag mig till sjukhuset där jag var och smärtan blev värre. Vilket jag inte ens trodde gick. Grät som ett barn och det rann svett.

Bäbisen mådde bra och dom trodde på njuren, hydronefros hette det tydligen. Livmodern som pressar och stasar urinledaren till njuren (?) vanligt med problem av högra njuren tydligen?

Gick över iaf och fick smärtlindring. Är så sjukt rädd att få tillbaka smärtan. Någon som hört talas om det? :S

Uscha buscha! Skönt att du mår bättre nu i alla fall.

Känner att jag ligger i lä med mina förvärkar där. :P
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-23 20:36:36 följande:

Verkligen! Tack! Skönt att få skriva av sig lite här till er gulliga! <3Förhoppningsvis kommer det inte tillbaka iaf! Har ju förutom det mått oförskämt bra bortsett från tröttheten. :)

Hur länge innan det startar kan man ha förvärkar förresten? :)Tack söta. Ah innan jag visste var det var så tänkte jag bara "Hur opererar man en gravid människa?!!? Måste jag plocka ut ungen??" Haha. Håller tummarna stenhårt på att det inte återkommer. Ska fråga ut bm på måndag om info och tips!

Det kan man ha i över en månad innan, så säger dessvärre inte så mycket, så länge det inte ökar i i styrka eller intensitet. XD
  • Symetrical

Går inge bra alls för mig att gå upp i vikt här på sluttampen. Har snarare gått ner lite senaste veckan och ligger nu 2 kg under rek viktuppgång enligt den där viktkalkylatorn på "bli mamma". Vet ju att bebis tar det den behöver, men det leder dessvärre till att jag känner mig helt dränerad på all form av energi. :-/

Tur att det bara är en månad kvar nu, eller ännu hellre bara ett par veckor.

• Symetrical
    Iskristall skrev 2016-07-24 09:52:22 följande:

Vad jobbigt att bli slut på energi sådär! Försöker du äta mellanmål och fylla på energi mellanåt?

Vad lika vi låg innan graviditeten Jag är också 165 och vägde 58kg innan graviditeten.

Får man fråga vad du väger nu i v.36?!

Det är ju det som är så knäppt, för jag äter ju konstant, om än inte så särskilt mycket varje gång. Har dock väldigt svårt att äta på eftermiddagar och kvällar, så satsar på att moffla under första delen av dagen. :P

Haha, men vilket lustigt sammanträffande!

Nu väger jag 65,8 men var uppe i 66,4 tidigare i veckan. Siktar på minst 67 till förlossningen. Wish me luck!

Vad väger du nu? Visst är du i typ v 26...?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-24 10:44:11 följande:

Åh va ja oxå längtar tills din bebis kommer ut :) o se om ja har rätt om att de är en tjej

Hur mycket har du gått upp totalt?

Ja har gått upp 7.5 kg.... Är i v 26+5.

Ja, vi får väl se! De allra flesta verkar övertygade om att det är en liten tös därinne. <3

Nu i v 35+4 ligger jag 8,8 kg plus. I v 26+5 hade jag gått upp 6,7 kg, så det var jag ändå ganska nöjd med. Mest nu på sistone som vågen står stilla, eller till och med går åt fel håll. :-/
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-24 11:22:11 följande:

Väldigt likt mig då i vecka 26 (6,8) och är bra viktuppgång enligt tabellen jag kollar i, men hade kanske högre BMI än dig från början så det är därför?! Är 163 cm och vägde 60 kg från början . Hade då "normalt" på BMI hade du lågt?

Det låter hur lagom som helst, tycker jag. Jag var "nöjd" med min viktuppgång då. Det är nu det känns som att det går trögt.

Njae, jag har typ 20 i BMI, vilket är inom det normala spannet om än kanske lite i nederkant. 165 lång och brukar ligga kring 56-57 kg.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-07-24 11:22:12 följande:

Förstår att det är jobbigt. Bebis tar väl vad som behövs. Men det är ju inte bra om du blir lidande. Men hur går det att dricka då? Glass och milkshake är ju svalkande så här års. Det är kanske inte så nyttigt, men ger iaf tillfällig energi. Annars så har apoteket näringsdrycker att köpa receptfritt, t.ex. fortimel. Du skulle kunna ta en sån om dagen för att stötta upp ditt vanliga näringsintag. De i milkshake-variant smakar helt ok om man bortser från en liten järn-eftersmak.

Själv äter jag riktigt dåligt nu. Blir lätt illamående och har ingen matlust i värmen. Men ändå går jag upp i vikt. Förstår inte riktigt hur det är möjligt? Kanske är det vätska i kroppen (men fötterna ser hyfsat ok ut?) eller om det är att jag dricker väldigt mycket mjölk och saft och att jag går upp "på det". Jag mår iaf ok och det är ju viktigast.

Ja, det är lättare med vätska, så blir en del smoothie och även glass. Mår dock lätt illa om det blir för mycket sötsaker. (Superboring när man bara vill frossa! )

Dock känns det som att jag får i mig mycket näring ändå, för mitt hb ligger fortfarande på en bra nivå. Men tack för tipset! Skall kolla upp dem.

Ja, huvudsaken är verkligen att må bra. Resten är sekundärt!
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-07-24 15:52:14 följande:

Du får fortsätta göra ditt bästa. Det är ju jobbigt om du själv blir lidande av det även om bebis får det den behöver som nån tidigare sa.

Ja, precis i slutet på v26 nu. Går in i v.27 i morgon. I morse vägde jag 61,1kg. Har gått upp ca 3,1kg.

Det var ju verkligen inte mycket! Men så länge både du och bebis mår bra, gör väl inte det något.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-24 23:13:42 följande:

Kanske men när man följer kurvan men BARA lagt på sig på magen så känns det ju logiskt att den måste va större än för de flesta :(

här är en bild från ikväll, 26+4. Men snälla säg inte att den ser helt vanlig ut nu om du inte menar det dör att va snäll eller nått - jag vill bara få en realistisk bild av vad som väntar och hur jag ligger till.

Jag håller fullständigt med sajocawa om att din mage absolut inte är groteskt stor! Det är väldigt vanligt med tillväxtspurter och de följer långt ifrån alltid det som skrivs i appar och liknande. Jag har verkligen aldrig följt det med exv viktuppgång, utan har gått upp mycket när det stått att man inte "ska" det och sen stått typ stilla den perioden då man förväntas lägga på sig typ ett halvt kilo i veckan. (Gör för övrigt absolut inget att du använder mig och min envist lilla mage som exempel sajocawa!)

Min kusin som fick barn nu i juni fick väldigt stor mage väldigt fort, men hon mådde till skillnad från jag väldigt bra under hela graviditeten och alla värden var perfekta i princip ända tills hon födde.
  • Symetrical
    eid skrev 2016-07-25 07:43:23 följande:

Sagan12345- lycka till på KUB idag! :)

Ni andra- vilka fina magar! Hoppas att min börjar framträda lite snart. Än så länge har min midja totalförsvunnit och jag ser bara småtjock ut..

För mig och min sambo bär det av till Grekland ikväll- ska bli riktigt skönt att komma iväg! 

Minns den där "tjockisfasen" alltför väl. Hoppas att ni får en underbar resa!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend