Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-06-20 07:10:08 följande:

21+0 idag xD känns som om "han" bygger världens största hus. Lyxliraren.

Det är bara bra! Jobbigt när de får ont om plats. Verkar ha en tendens att sparka hårdare och mer hysteriskt då.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-21 09:36:44 följande:

Spännande att se hur olika stora era magar är :)

En fråga till er lika längre fram, när avtog er trötthet?

Min avtog i v 14 och kom sedan tillbaka nu igen i typ v 30.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-06-23 08:34:22 följande:

Håller helt med sajocawa! Även fast det är tufft att såra sin mamma så ska du helt klart tänka på dig och din familj. Kan tycka att det blir lite fel av henne att reagera så och ge dig dåligt samvete, hon ska stötta ditt beslut i det här och så som du vill ha det. Det borde vara det viktigaste för henne. :)

What she said!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-23 18:53:22 följande:

Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,

Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.

Så fantastiskt skönt! Stort grattis!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-06-29 19:27:06 följande:

Ja har åkt på hals infektion igen O mår skit, fått 10 dagars penicillin kur.. Fattar inte varför jag blir sjuk så ofta, någon mer som är mer sjuk under graviditeten?

Har varit sjuk massor, vilket jag nästan aldrig är annars! Dock "bara" vanliga virusinfektioner, så aldrig något jag behövt ta antibiotika mot. Vanligt att bli ner sjuk då immunförsvaret sänks pga att kroppen ej skall stöta bort bebisen.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-02 05:28:49 följande:

Men hjälp vad händer...

Är 9+4 nu och Vaknade kl 05 av att jag har så ont i övre delen av magen.. de gör ont och känns som jag mår illa. Hur jag än gör kan jag inte ligga ner. Så jag går in på toan men då släpper de värsta så försöker lägga mig igen men de går inte.. Gör ont och är så obehagligt.

Slutar med att jag får sätta min i en fåtölj och ringa 1177.

Troligen är de magmunnen som bråkar och min bm flaggade lite för att de kunde vara så att jag hade lite problem med de när jag beskrev vissa saker jag kände.

Men vad gör man åt de?

Påverkars de av vad man äter?

Enda tipset jag fick var att dricka kolsyra för att rapa och dricka samarin (har inge hemma, så de får vänta)

Ajdå. :-/ Kan vara gallan som bråkar annars. Gör tydligen ofta det när man är gravid. Du kan ju googla på saker som man skall undvika att äta, samt vad som lindrar om det nu är där skon klämmer.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-01 19:37:47 följande:

Men Gud!!! Du har ju inte alls långt kvar nu!! Spännande! :D Hur mår du?

Fattar verkligen inte var tiden tagit vägen! XD

Ärligt talat mår jag ganska mycket röv sen nån vecka tillbaka. Lider av rejäl andnöd som tidvis leder till otäck yrsel, samt svårigheter att äta (dumma mage som vägrar "svälla ut" mer!) Vikten vägrar också röra på sig, vilket är konstigt eftersom jag känner mig som en otymplig valross. Med andra ord ser jag verkligen fram emot att vräka min lilla inneboende.

Hur mår du själv?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend