Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Självklart kan du få stöd, med tanke på din rädsla och oro så borde du få komma in om inte annat så för att prata av dig. De kan nog inte se så mycket på vul än men kan iaf se att tappen är stängd etc och så får de checka igen i v.7 och se efter hjärtslag. Boka tid du!

Kommer säkert gå bra denna gången, är ju inte så att du får automatiskt MF för att du fått det en gång. Stor kram <3

Längtar88 skrev 2016-07-04 09:53:10 följande:

Nu är jag tillbaka igen... fick ett svagt plus igår som jag nog vågar lita på (tyckte mig se nått några dagar innan med men var för svagt för att tro) men tydligaste tecknet hittills är mitt mående. Så jag tvekar inte längre.

Det som däremot händer nu är 1000 olika frågor och funderingar på hur jag ska göra. Vad en kan göra. Fick ju MA och skrapades i april, efter det var min mens en v sen och jag noder konstigt en tid som sedan avtog (dock neg test) och när mensen väl kom var de 3 dagar som gick igenom tamponger och bindor (kunde inte ens gå till affären även fast jag bytte precis innan) och spottings i ca en vecka. Sökte inte vård för att de var helg och vi hade gäster. Misstänker att det blev nått knas.

Nu mår jag sämre än båda de gångerna och gråter dagligen, dels för att jag reagerar så på hormonerna när jag är gravid, men även för rädsla.

Klarar jag ev ett till ma eller missfall? Vad vågar jag göra? När ska jag våga glädjas helt? Finns de hjälp att få? Vad äta eller inte? Vågar knappt gå på toa och ta i... Vill bara ligga i sängen och gråta hela tiden...

Fick en blödning på cd 27, efter toa besök. vad beror de på? Nidblödning är det för sent för att vara med tanke på att första plusset var cd 26.

Finns stöd från BVC? Trots så tidigt? Vill behålla min lilla ärta

• Loppan84

Tror jag har ätit dåliga körsbär i måndags och fredags, därför jag har haft ont i magen nästan hela veckan. Tror ni det är skadligt för bebben isåfall? Är ju inte bakterieförgiftning...

• Loppan84

Har du också haft ont i magen och diarré? Ska på MVC kontroll på onsdag så kan ju höra då, men bara undrar om man borde göra nått mer efter några dagars magont med kramper och diarré eller bara ta det lugnt med det?

Sagan12345 skrev 2016-07-04 21:07:29 följande:

Jag ringde mödravården ang. Mitt magont i lördags och hon sa att det skulle kunna vara att jag fått i mig nån bakterie men att de inte var någon fara för fostret.

• Loppan84

Har varit hos MVC på 24-veckors kontroll (även om det är vecka 25 idag jippi). Allts såg bra ut och behöver inga tillskott eller nått. Hjärtat slog som det skulle och han sparkade till henne ett par gånger så han verkar må bra :) Skönt varje gång att höra att han har det bra där inne :)

• Loppan84

Ja precis så är det ju. Vilken vecka är du i nu? Var du på samma kontroll som mig? Här var det inget mellan rul och vecka 24 men nu är det mer regelbundet ja, nästa är vecka 28 och 4 veckor :)

Sajocawa skrev 2016-07-06 10:55:23 följande:

Vad roligt! Var också hos mvc häromdagen och allt verkade bra, börjar kännas mer riktigt nu med regelbundna kontroller :)

Btw, kontrollen gjordes väl precis på dagen om du är i 24+0? :)

• Loppan84

Ja man blir ju det, känner ju att han bökar där inne men skönt att höra nån annan bekräfta det :)

Förlåt men nu har jag glömt lite, men vilken vecka är du nu igen i? Har du gjort rul?

GästenT skrev 2016-07-06 12:00:04 följande:

Åh va mysigt!!! Man blir helt varm i hjärtat när man får reda på att sin älskade i magen mår bra. :)

Längtar tills jag får höra hjärtat slå, men tills dess får jag nöja mig med allt bök i magen! ^^

• Loppan84

Samma som här då. Rul v 18, sen nästa 25. Därefter lite tätare besök. Har man nått speciellt att kolla är det ju bara att komma tidigare antar jag, men det hade ju inte jag :)

eagle87 skrev 2016-07-06 13:16:03 följande:

Jag har mitt besök på fredag... Här görs de i v 25,har inte träffat bm sen v 16, och rul var v 20 :)

• Loppan84

Ja men just det! Du, jag och Eagle har ju bf nästan samtidigt :)

GästenT skrev 2016-07-06 12:41:23 följande:

Ja verkligen. :) Men jag känner mig mycket tryggare och lugnare sen alla rörelser började komma.

Haha nej jag har också jättesvårt att komma ihåg allas bf, veckor och undersökningar. ^^ Jag är i vecka 23+2. Gjorde rul 8e juli med fortsatt bf 31 oktober. :) semestertider nu så mitt nästa besök hos bm blir inte förrän 25e juli. :)

• Loppan84

Jag har kvar alla provresultaten så kollade nu. Jag hade 0,91 innan jag blev gravid och 0,61 i vecka 12-13. Tror inte du behöver tänka på det värdet, låter som du har mitt i prick :)

Jag har ju gått upp 5 kg (normalt BMI och i vecka 25 nu) så det är ju inte speciellt lite utan mitt på trädet, så tror inte ditt tsh påverkar vikten negativt - jag har ju lägre tah men har gått upp. Du har säkert hög ämnesomsättning. Men så länge bebben växer som den ska och du inte är väldigt trött och sliten är det säkert ok?

sagoskog skrev 2016-07-06 20:58:44 följande:

Hej alla! Idag gick jag in i v30 :) inte långt kvar nu. Känns stressigt, samtidigt längtar jag något enormt!

När jag var hos bm häromdagen så fick jag en lista med mina tidigare provresultat. Har ni andra kollat sköldkörteln vid indkrivning? Jag vet att det inte alltid görs. Såg att jag hade 0.84 i tsh vid inskrivning. Runt v20 hade det ökat till 1 (kollade på vc igen pga jag tappade massa hår). Hur som helst. Vi pratade ju en del om sköldkörteln i ff-tråden. Så jag tänkte om någon av er har koll på era värden? 0,84 är ju inom referens, men det är kanske inte konstigt att jag har haft svårt att gå upp i vikt, är darrig och har skyhögpuls. Nu har ju allt det där blivit bättre och det verkar ju som även stämma med att mitt tsh ökat.

• Loppan84

Sjukt med två bf tvillingpar här inne på denna lilla gruppen. Är ju ändå 365 dagar på ett år ;)

Iskristall skrev 2016-07-06 20:26:54 följande:

Och jag också som du gästen! Vi har ju samma Bf 31/10

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend