Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sorry har lite dålig täckning nu på dagarna så blir att titta in här när jag kan. Men hoppas det löser sig och du får riktig behandling snart. Under tiden vet du väl ungefär vad som är bra att undvika utfall det är fogarna? Gå så lite som möjligt, men cykla går bra. Simma inte bröstsim utan crawla. Generellt inget där du särar på höfterna eller belastar bäcken. Och sitt inte med benen i kors utan med fötterna ordentligt i golvet, för mig gör detta jättestor skillnad då jag ofta sitter med benen i kors eller dinglar med benen, men så fort jag gör det nu så får jag ont efteråt så bara att vänja sig av ;) hoppas det löser sig <3

GästenT skrev 2016-07-18 08:04:08 följande:

Ja det är så svårt att förklara vart det gör ont men det är typ nedre delen av ljumsken och högt upp som satan på insida lår fast lite längre fram. xD Tar emot när man ska vrida sig i sängen, resa sig eller lyfta benen för att klä på sig etc. Då strålar det. Mycket bättre på morgonen men går utför under dagen. Hoppas verkligen att det går över eller att bm har en duktig sjukgymnast i bakfickan för jag vill ju jobba enda in i kaklet! :)

• Loppan84

Härligt <3

eid skrev 2016-07-19 06:13:27 följande:

Ett litet spår från mig :) Gjorde KUB ultraljud igår och det gick jättebra. Vi fick 1/10450, vilket verkade vara en bra siffra. Bebis hade armar och händer uppe vid ansiktet hela tiden så det var lite svårt att se. Den är 5,9 cm från huvud till stjärt, så häftigt! Vi är så glada och lättade, kom lite glädjetårar när vi såg att den rörde sig <3

Min sambo noterade att barnmorskan sa han, vilket han berättade efter och jag inte alls tänkte på. Kan hon ha sett könet? Eller tror ni det bara var istället för att säga den? :) 31/8 är det dags för RUL. Vad fantastiskt det här är!

Såg inga "hemliga" uppgifter på fotot, om någon ser något som inte borde ligga ute- säg gärna till! 

• Loppan84

Haha samma här! Försökte mig också på att raka bikinilinjen det gick sådär ;)

Symetrical skrev 2016-07-19 11:01:22 följande:

När man inte når sina egna fötter längre! #lägeförmanikyr

• Loppan84

Vi har haft väldigt skiftande väder här i Sverige, sol och varmt och sen regn en stund typ varje dag så funkar bra. Men var ju i Nice en vecka på bröllop för 2 veckor sen och det va 30+ grader hela veckan. Fungerade faktiskt väldigt bra, men låg i skuggan på stranden hela riden såklart. Men det är säkert mer sysslor du behöver göra i din vardag än jag behövde på semestern ;)

eagle87 skrev 2016-07-19 11:23:57 följande:

Hur e vädret i Sverige? Här dör jag av värmeslag... Ca 35 grader inatt.... Känns som jag brinner.. Spec när man jobbar

• Loppan84

För andra dagen i rad har jag kräkts upp hela maginnehållet utan förvarning. Hoppas verkligen inte det är illamåendet som kommer tillbaka för att stanna då vet jag inte vad jag gör?! Någon annan som har haft plötsligt illamående ett par dagar så här sent efter att illamåendet gått över för ett par månader sen?

Kan det va att jag ätit lite för lite nu med semestertider och sen frukost etc?! Mår inte dåligt annars utan plötsligt bara kommer det liksom :-/

• Loppan84

Grattis igen och völkommen hit! Ja jag tycker också det är toppen med att alla är i olika veckor, är

Mycket bättre stämning än bf trådar. Var med i en bf tråd EB kort period men där var det mest snack om missfall och väldigt negativt så jag orkade inte riktigt det ;)

Är ju väldigt tidigt, tror de flesta får mest symtom runt vecka 7 nån gång så det kommer nog :) Men tröttheten kom tidigt för mig dock lyssnade jag inte på kroppen då och fick betala för det senare, så lyssna på kroppen redan nu och vila om du behöver :)

Videungen skrev 2016-07-20 10:58:07 följande:

Hej på er!

Hoppar in här hos er nu! Fick "Gravid 1-2" på cb i går!!! :D Tredje försöket och vi har kört med fertility friend hela tiden :) Är på 4 + 1 nu, så inte alls så långt gången! Svullna bröst och haft lite molande värk i mage och svank då och då i några dagar nu. Halsont och feber i går och i dag bara lite ont i halsen. Men inget illamående än, kan lite tidigt, och hoppas det fortsätter så! Det här blir vårt första barn om allt går vägen :D Ska bli kul att följa er alla! Roligt också med en tråd där alla har kommit lite olika långt i graviditeten också! Känns som om man kan få mycket tips och hjälp här  :) Vi hörs!

• Loppan84

Så fin du är. Hur mår du nu? Bättre med andning och så nu?

Symetrical skrev 2016-07-20 18:32:54 följande:

Stort grattis igen och välkommen! Är nog jag som är längst gången nu, förutom capy som redan fått sin prins. <3

Här har ni förresten kaggen idag i v 35+0 på spa. :P

• Loppan84

Bättre idag men haft både diarré och magont också så tror faktiskt jag har åkt på en mindre matförgiftning. Är ju ute i skärgården och tog en pannbiffmacka som va tveksam :-/ Men han sparkar och mår bra där nere och jag mår också bättre nu, tycker ni jag borde kolla upp nått med MVC? Känns inte som det kan va nån bakterieinfektion som är farligt för lillen för då får man väl feber och sånt också, och mår ännu sämre. Eller vad tänker ni?

GästenT skrev 2016-07-20 19:59:24 följande:

Loppan- Hur mår du idag? Fortfarande lika illa? :/

Videungen- Stooooort grattis!! Fasiken va kul att det fylls på!! :D

Symetrical- Håller med Sagoskog... Om det är rumsrent. 8) Sitter själv med en badboll på magen och två bowlingklot över... Lär tippa framåt snart.

sagoskog skrev 2016-07-20 20:50:57 följande:

Vet inte om det är samma. Men jag har fått ett problem efter många veckors uppehåll i illamåendet. I slutet av frukosten, oftast när jag dricker, så vänder det sig akut i magen på mig. Det kommer helt oväntat och håller bara i sig en liten stund. Jag skulle absolut kunna spy upp alltihop när det blir sådär. Men jag har kunnat hålla tillbaka genom att sitta stilla och "andas mig igenom" den kritiska stunden. Sen klingar det liksom av. Typ som att det blir för mycket för magsäcken och man måste låta det "sjunka undan". Svårt att förklara dock :/

• Loppan84

Ok dåså :) jadå fått i mig en del vätska alla dagarna och ordentligt med mat nu ikväll faktiskt så det får nog bra :) men Gud två matförgiftningar?! Vilken sjuk otur. Men hur kunde de veta att det inte var någon av de farliga bakterierna typ listeria eller nått sånt?

eagle87 skrev 2016-07-20 23:13:43 följande:

Tror de lugnt, ja har haft 2 matförgiftningar från kyckling O de sa att allt är ok så länge man får behålla vätska....

• Loppan84

Men Gud vad mycket obehag :-/

fick du tidigt förra gången? Isåfall så brukar det väl kanske va större chans för det andra gången också?

Symetrical skrev 2016-07-21 06:31:48 följande:

Tack goa du! :-*

Njae, andning, svårigheter att äta och foglossning blir än så länge bara värre och värre. Längtar tills bebis sjunker (borde ske snart!) så att jag förhoppningsvis kan andas och äta lättare i alla fall. Har dessutom börjat få väldigt mycket förvärkar med tillhörande mensvärk nu senaste dagarna, så får se hur länge plutt ämnar stanna kvar där inne.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend