Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hur många här har fått läckande bröst redan?

Har inte sett nån vätska men har sista veckan varit små "kristaller" som ser ut som grova saltkorn ungefär som sitter i bröstvårtan så räknar med att det är torkad mjölk eller nått sånt? Aldrig sett det förr iaf.

Nån som har liknande?

• Loppan84

Vet att vi är lite sega med att komma igång men igår köpte jag första grejen till lilleman. En body, åh kungar jag och tar på den hela tiden för den är

Så liten och söt <3 <3 <3

• Loppan84

Någon som har insikt om bugaboo Buffalo?

Funderar starkt på den. Krav är att den ska funka bra på halt underlag här uppe i nord ;) Inte för stor eller tung är också bra.

• Loppan84

Här har det börjat rinna till i brösten. Är bara några droppar här och där, men borde man ha någon sorts inlägg eller nått? Eller behöver man inte det förrän efter förlossningen? Var köper man det isåfall?

• Loppan84

Eagle - vad tufft hjärtat. Jag håller med övriga här om att du ska tänka på dig själv och vad du helst vill. Tycker du ska säga till både din mamma och syster att det är mycket nog som händer i livet nu utan drama, att du älskar dem och vill ha dem där senare men att du och din man vill göra detta som ett team. Säg att det är nya tider nu, om din mamma hängt upp sig i några mer traditionella roller - det är alltid smart att få föräldrar att känna sig gamla och omoderna när de ställer orimliga krav ;) stor puss till dig, allt kommer lösa sig. Var tydlig och rak med vad du vill

Sagan - underbart. Grattis.

• Loppan84

Men Gud vad härligt! Stort grattis <3

Hoppas ni mår bra och får en fin start på ert nya liv.

capy skrev 2016-06-24 20:37:19 följande:

Ville bara sticka in huvudet och säga hej från bebisbubblan. 

I tisdags (38+0) bestämde sig lille Olle för att komma till världen. Racerförlossning som tog strax under två timmar från första onda värken.

Nu försöker vi vänja oss vid att vara fyra i familjen.

Glad midsommar!

• Loppan84

Jag fick rejäla känningar runt vecka 15 och gick till fysioterapeuten (tror det är samma som sjukgymnast på svenska?) och fick behandling 3 ggr i veckan. Blev mycket bättre på 1 vecka och nästan helt borta på 2-3 veckor. Visade sig att mycket av smärtan var muskelärt och gick att behandla och att foglossning var problemet inte symptomet. Så rekommenderar att gå nu, det kan verkligen hjälpa.

Nu får jag tänka mig för hur jag sitter (ALDRIG korsade ben, fötterna gott planterade i golvet etc), står (inte hänga i höften) och rör mig (gå minimum, men cyklar går toppen). Det som har störst inverkan är gåendet - så fort jag går en dag kommer det tillbaka och jag måste på behandling igen.

Cykla är super!

Gick på gravidyoga och fick en ganska god förståelse för vad som funkar träningsmässigt, men generellt kan man säga att höfterna ska röra sig parallellt och inte sidledes. Alltså går det bra att cykla, simma crawl och Crosstrainer men INTE simma vanligt, löpa eller göra övningar som särar på höfterna (benböj som

Nån skrev om är alltså No-no).

Rekommenderar att gå på behandling och gravidyoga för då kan man få bättre förståelse för vad som är bra och inte och vara proaktiv så man kan fortsätta leva och träna genom graviditeten ;)

GästenT skrev 2016-06-27 11:31:48 följande:

Påtal om något helt annat så har jag börjat känna av foglossning rejält helt plötsligt. Bokade in en tid till sjukgymnasten idag så man kanske kan påverka det i tid!

• Loppan84

Han sparkar som en tokig vääääldigt långt ner i magen. Nästan underlivet. Ska han inte ligga längre upp nu? Väldigt mycket liv. Blir orolig...

• Loppan84

Magbild 23+0. Nu säger okända folk på stan gratis så point of no return är passerad :D

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend