Gravida från Tempar/Fertility Friend
Har inte märkt nån särskild gravidvärme menar jag, värmen ute har jag verkligen märkt ;)
Har inte märkt nån särskild gravidvärme menar jag, värmen ute har jag verkligen märkt ;)
Nomnom! Allt som är surt är så gott. Ska nog göra den i eftermiddag :)
Ja både ananas och kiwi sätter fart på magen. Annars kan du ju ta en sked linfrö och lite grekisk yoghurt varje morgon, men lägg den isåfall i blöt över natten annars blir man lätt gasig istället.
Bra tips med juicerna, har en råsaftcentrifug men orkar sällan använda den för det är så mycket meck med disk och allt:..
Däremot är min favorit en hel ananas + en halv citron. Himmelskt gott så det är ju ett plus om det är bra för magen också ;)
Tempade ett par dagar efter jag plussade bara för att det kändes overkligt att jag va gravid så ville bara bekräfta.
Men nej sen slutade jag, tycker verkligen du ska sluta. Skapar bara oro om man får en liten nedgång en dag. Du är gravid så njut! Tempen kan inte avslöja nån info som du kan ha nytta av ändå, skulle (och det tror jag inte) nått va fel så kan du inte alltid se set på tempen och du kan oavsett inte påverka det.
Grattis igen och försök slappna av lite även om det känns overkligt :)
Hej nu har jag också hittat hit. Tempar ni er fortfarande?
Ska på en resa med en stor grupp där jag känner några ytligt och några som nära. På resan blir det badning, och strand inte går att undvika ;)
Skulle ni satsa på baddräkt för gravida eller bikini? Prövade en baddräkt och kände mig ännu större då, som en boll typ haha. Men är ju väldigt stor också, man kan ju knappast tro att jag är i vecka 20 eller? här är bild från bikini jag precis prövade.
Vad tycker ni?
P.s se randen på magen också - pojke yes yes :)
Nej syns faktiskt ingenting framifrån, samma som Symetrical bakifrån. Vilken vecka är du nu? Blir kul och se om ni har samma sen :) om man ska tro att Magformen säger nått om kön så borde ni ha samma :)lägg upp från sidan också så man kan jämföra!
Bikini absolut! Du är skitsnygg!
Dina bilder påminde mig om en grej. Min mage syns knappt framifrån denna gång :-0 Lite irl såklart men på bild är den nästan helt osynlig. Det ser annorlunda ut, midjan är borta och allt ser bulligare ut, men ingen definerad kula sådär. Med tvillingarna syntes det framifrån lika snabbt som från sidan :) undrar om det är skillnaden på s.k. tjejmage och pojkmage? Då har jag verkligen en tjejmage denna gång!
(Försök ignorera mina fula och för små trosor, alla trosor för små nu :( )
Jag har också gått upp exakt 4 kg. Är 162 cm lång, du då? Alla 4 kg har dock satt sig på magen - rumpa, lår, ben, bröst och ansikte är helt som innan så det är väl därför magen är så stor trots att viktökningen är helt innanför normalen.
Loppan tycker du e fin i bikini :) vi kom hem från Marocko idag, ja körde på bikini linne O trosor osen en sån bikini som överdel O underdel sitter ihop med lite tyg som går över magen... Jag har ungefär lika stor mage som dej.. Känner mig så stor... Har du vägt dej ngt? Ja har gått upp 4 kg...
Och Gud vad härligt med Marocko. Njöt du eller var du sliten i värmen etc pga graviditeten? Hoppas du mår bra, vet att många får problem med magen, typ turistmage där.
Ja hur livmodern ligger, har själv frsmåtlutad livmoder. men också såklart hur du ser ut i övrigt - jag är ganska kort och har dessutom långa ben så området från bäcken till revben är väldigt litet och som du säger är ju bebisen lika stor hos alla nu - men här har den kanske hälften av platsen att gotta sig som hos någon annan. Så beror det ju på hur bred man är också över magen från början (nu menar jag inte fett utan liksom vad ens naturliga bredd är). Nånstans måste han ju ta vägen så då blir det väl utåt :)
Men vad spännande att de kan bara så olika, bebisen är ju ungefär lika stor så var är de som gör hur fort magen kommer? Är det kön?, hur livmodern ligger?
Spännande sagan! Håller tummarna så hört jag bara kan för hjärtslag när du ska dit - men det är ju på gränsen i tid så OM det inte skulle va hjärtljud ännu så försök att inte blir för stressad (lättare sagt ön gjort). Men det är ju helt normalt. Men isåfall måste du bara få komma tillbaka några dagar senare så då får det lilla hjärtat picka också. Kommer gå bra vännen <3.
Spännande :) desamma.
Det ska nog gå vägen för oss båda.
Spännande att vi har vul dagarna efter varandra. Är du runt 7+0 då? Jag är bara på 6+3 när jag ska dit
Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.
Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/
Ska ju inte stå längst fram och hoppa precis hehe