Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Någon som har köpt en sån där lång gravidkudde? Har ju så ont i höfterna/korsryggen och svårt att ligga bekvämt redan. Vet inte om det är riktig forglossning eller bara stelhet men gör ganska ont när jag gått en stund och på kvällarna, och ibland så "låser" sig ena benet när jag går så det känns som jag ska falla. Är det foglossning?

Hur som haver, sover med soffkudde mellan knäna men den är så platt - tänker att det kanske blir bättre med en riktig gravidkudde. Tänkte isåfall köpa en såndär lång en som man kan ha som amningskudde sen också. Vet inte var man hittar det eller vad man ska satsa på bara? Eller om det är bortkastade pengar helt och hållet?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-20 17:12:43 följande:

Måste säga att jag har världens bästa bm. Har varit lite orolig pga olika omständigheter så jag ringde i veckan och hon fixade en tid som inte ens fanns så jag kunde hinna från jobbet. Fick lyssna på hjärtat och en sten släppte från bröstkorgen. Superskönt. Hon är så otroligt förstående.

Skönt att allt stod bra till!
  • Loppan84

Vad konstigt alltså. Har ju haft en del smärtor i ligament, höfter och också hugg i livmodern/magen sista dagarna. Känts som mycket har hänt i magen sista veckan, kanske att livmodern växt eller flyttat på dig? Men det konstiga är att magen ser mindre ut (står ut mindre iaf) och är mjukare. Är det nån annan som varit med om det? Är i vecka 18, hittar ingen info om att livmodern flyttar sig då men enda förklaringen jag kommer på är att den lagt sig annorlunda och nu inte står ut lika mycket....

Tar gärna emot tips om kudde också om nån köpt det förrut som jag skrev om ovan.

• Loppan84

Vad hette den? Bor i en liten stad ju så måste nog köpa på nätet och svårt att veta vilka som är bra då...

eagle87 skrev 2016-05-21 12:42:35 följande:

Ja har köpt en sån kudde älskar den jätte skön O mysig men mannen har väldigt lite plats i sängen nu min ser ut som ett stort långt U

• Loppan84

Är bara jag som tjatar i denna tråden nu ;D Where are you guys?

Här kommer en magbild på den krympande magen iaf. Syns iaf lite mer idag än igår men fortfarande mindre än innan. Haha skumt alltså.

• Loppan84

Och här är hur den va redan för 2 veckor sen. Där i mellan har den varit större (tyvärr inte tagit bild på ett tag såg jag nu)

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-22 12:17:14 följande:
    Haha nej då. Jag är bara så dålig på att svara ibland men läser ofta! Det kanske är att magen är mindre svullen nu av tarmarna/gaser? :)
    Jag hade ganska svullen mage tidigare (framåt till vecka 14 ungefär) men kändes och såg helt annorlunda ut d, den var mjuk och mer degig då och så kände jag mig också gasig. Men sen har den varit hård, stått ut rakt fram också när jag låg ned och inte varit gasig eller nått på en månad typ så tror inte det var det. Tror kanske deg har blivit mer plats bara och att organ och höfter flyttat sig lite. Har helt klart fått bredare höfter iaf :) jaja är ju inte så viktigt varför egentligen - och får ju se att allt är ok på torsdag på rul. Tyckte bara det var lite lustigt alltihop.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-22 13:06:31 följande:
    Ja man lägger ju märket till mista lilla förändring just nu. :) åh va mysigt med rul!! Som jag längtar tills den dagen! Visst skulle ni ta reda på kön då??
    Ja mannen vill verkligen veta för att det ska bli lite mer verkligt så vi ska kolla :) om det går alltså, om den inte vill visa så tror jag det få vara då tar vi nog inte ett till bara för den sakens skull. När har du rul då?
  • Loppan84
    eid skrev 2016-05-22 15:50:47 följande:

Så kul med magbilder!:) Fint!

Jag skulle faktiskt behöva lite tips- på fredag ska jag åka till England och spela fotbollscup med jobbet. Kan tänka mig att det kommer att serveras en del alkohol och jag funderar på hur jag bästa sätt undviker det. Säga att jag äter penicillin? Typ har urinvägsinfektion.. En dag hade inte varit några problem- men nu när det blir två dagar känns det klurigare att säga att jag bara inte känner för att ta ett glas vin till maten?!

Ärligt talat är folk oftast så upptagna med sig själva att de inte märker vad andra gör om man inte påtalar det. Var på en stor jobbet och kick-Off samt bröllop och det gick hur bra som helst. När vi satt på middagar så lät jag dem fylla på vinglaset och sen drack jag bara ur vattenglaset - ingen märkte nått. Efter middagen och på fester så gick jag bara runt med en öl i handen hela kvällen eller tog en Sprite men bad om att få citronskiva och sugrör så det såg ut som en gin & tonic. Om du hittar på en ursäkt och säger att du inte dricker är det mycket mer obvious än om du bara låtsas som ingenting :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend