-
Haha skönt att höra. Har alltid oroat mig för det där med sömn, är rädd att jag ska bli en surkärring om jag alltid går runt och är trött men hoppas det löser sig ;)Sajocawa skrev 2016-05-05 19:23:51 följande:Det dröjde många månader innan jag kände mig trött. Vi samsov på natten och somnade om medan jag ammade och hon sov ofta till 9-11 på morgonen så jag kände mig sällan trött. Dessutom är man så "hög" på kärlek att man inte riktigt känner av tröttheten på samma sätt, det liksom förtrycks av kärlek ;) det kommer gå bra!
-
Hurra! Så skönt :)eagle87 skrev 2016-05-06 17:28:46 följande:
Fick blodsvars resultat idag 1 på 5904 för downs... Fick även höra bebisen hjärtslag :) 131 slag i minuten.... Så lycklig <3...
Sajocawa o Eagle - Varför tror ni att det är en pojke baserat på de resultaten? Något med hjärtslagen? -
Wow det visste jag inte! Du har ju hela tiden trott att det är en kille :) tror också jag har en liten grabb faktiskt, men mannen är säker på tjej. Haha borde slå vad om att sköta tvätten en månad, jag borde ju ha bäst magkänsla (bokstavligt talat) - och om jag förlorar är det ju knappast som att han har samvete att låta sin gravida fru sköta all tvätten en månad ;Deagle87 skrev 2016-05-06 21:07:22 följande:Tack :)
De säger att hjärtslag mellan 110-140 kan betyda kille och 140-160 tjej... När är ditt nästa bm besök?
Nästa ul är rul - 26e maj. V. 19. Vad sent ditt rul är, borde vi inte ha ungefär samtidigt? -
Hörrni proffs! Se på denna bilden please. Den är från ul i v.12 för 4 veckor sen - jag undrar:
1. kan man läsa antal hjärtslag nånstans på den?
2. Nån som har lust att gissa kön utifrån bilden? Bring it on :) -
What!! Redan kub. Det går så fort för alla nu!Sajocawa skrev 2016-05-06 22:39:59 följande:
Har förresten kub på måndag, så spännande att få se bebisen igen! sist var det ju bara en liten jordnöt som skvalpade runt därinne ;)
-
Aha - jag vet inget om detta med hjärtslag. Men låter ju logiskt som Symetrical säger, att de har höga hjärtslag allesamman när de är pyttesmå.
Haha kul att alla tror att jag och Symetrical har tjejer med tanke på illamåendet, men verkar som det oftast är med tjejer man är illamående så kan ju stämma. Men jag har inte sagt att jag har fått en rand på magen som går nästan ett upp till brösten haha. Skrocken säger väl kille då? Ska göra det där bakpulver trixet, vad gjorde man då??
Iskristall - hade du nån ul-bild? Hmm annars tror jag kille. -
Gud vad mysigt. Vill också drömma nått sånt, går fortfarande runt med overklighetskänslor och klarar inte att se hur det ska bli med en bebis... Kanske kommer va så hela graviditeten?GästenT skrev 2016-05-07 08:55:00 följande:
Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)
Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)
Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3
-
Vet inte om nån här lyssnar på fredagspodden? Jag gjorde det ikväll iaf, och i ett av de senaste avsnitten pratar de om förlossningsskador och jag fick sån fruktansvärd panik. Kan inte sluta gråta, legat och storgråtit i typ en timme och är ensam hemma. Vet inte vad som hände här riktigt, men detta kanske bara är hormonerna som spökar men är så himla rädd nu. Har knappt tänkt på det under graviditeten, men alltid haft mycket obehagskänslor runt att föda och aldrig velat höra någon föelossningshistoria eller liknande. Det har alltid knutit sig i magen när jag tänkt på att föda. Nu är jag säker på att jag kommer spricka, få skador för livet typ.
Någon som känner igen sig? Någon av er som fött innan som har tips hur man kan komma över den här rädslan? Helst inga hemska historier nu, vill bara komma över rädslan och ångesten. -
Tack för era svar. Känns mycket bättre när jag vaknade idag.
Men tror jag har exakt samma som er två Capy och Symetrical - kontrollbehov. Vill gärna veta exakt hur saker ska bli i förväg, och det kan jag ju inte här. Men ska nog göra som er och ta reda på mycket så jag är välinformerad och prata med bm nästa gång jag är där :-* -
Skönt att det vänt :-*sagoskog skrev 2016-05-07 16:47:39 följande:Hehe, inte jag heller. Hade ställt in mig lite på kille, men när hon sa tjej så kändes det som om jag vetat det hela tiden :) Så nu blir vi 3 systrar med 4 döttrar/flickkusiner (0 pojkar) ? mamma/mormor är överlycklig då hon alltid hoppas på flicka ;)
Jag mår bra. Har haft en riktig hormoniell-nereperiod med dåligt humör, trötthet och massa finnar, men nu verkar det äntligen ha vänt :) Foglossningen har dock blivit riktigt jobbig och jag har (till min stora skräck) börjat samla på mig vätska. Japp, jag behöver ny barnvagn. Har ganska mycket kvar sen tvillingarna, men har några måsten (skötbord!) och lite vill-ha grejer (kläder, bärsele etc) som ska fixas. Har bara köpt 4 bodys än så länge.
Var förresten och köpte nya bh:ar igår, i 65F!!! Rädd för hur efter-resultatet kommer bli när amningen är över :/ Hur står det till med era bröst?
Dålig bild, men det var den jag har i mobilen. V. 21.
Kommer det och går lite med hormonerna eller? Känns nästan så, går i faser liksom?