Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ja just det så var det. Lycka till och hoppas att du får se ett pickande litet hjärta även om det är lite tidigt för att va garanterad det

Sagan12345 skrev 2016-06-09 20:22:24 följande:

Väldigt tidigt vul 6+2 i morgon

• Loppan84

Vet inte om detta har med graviditeten at göra men fick plötsligt så ont mellan brösten. Svårt att förklara men sitter liksom i benet vid högra bröstet. Hugger och gör vansinnigt ont ibland, kan hugga till ordentligt när jag rör mig och gör lite ont varje gång jag andas in. Någon som vet vad det kan va eller känt nått liknande. Har nyligen börjar känna att brösten är hårdare och lite ömma också men detta är annorlunda, men kanske hänger ihop?

• Loppan84

Tack. Går till fysioterapeut och behandlar de stela onda höftmusklerna (som inte va bara foglossning utan mest muskelärt - tack för det) så kan ju be henne ta en titt på det också :)

Symetrical skrev 2016-06-10 05:39:10 följande:

Det låter som att det är infästningen för din högra bröstmuskel som blir irriterad och föranleder något form av "håll". Tror absolut att det går hand i hand med att brösten börjar förändras och är säkerligen ingenting att oroa sig för, även om jag kan förstå att det är allt annat än behagligt. :-/

• Loppan84

Så härligt! Grattis

Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

• Loppan84

Ja men var skönt för dig att ta det lite lugnare nu :) låter som ett bra beslut. känner också att jobbet är slitsamt nu, man vill helst ha korta dagar och ingen stress men är ju inte så lätt att påverka.

Ser så fram emot semester. Har hela 6 veckor att ta ut (vi har flex så får ta ut övertid som ledighet) så efter semestern ska jag bara jobba 8 veckor sen är det mammaledighet :-O

4d vet jag inte riktigt vad det är? vad är bra med det?

Vet inte ens när nästa ul är. När vi gjorde ul var vi på sjukhuset (samma som BB) men 24 veckor kontroll görs hos norska motsvarigheten hos MVc så räknar inte med att de ha ul. Eller?

eagle87 skrev 2016-06-11 09:22:37 följande:

Har inte skrivit här på ett tag, grattis till alla lyckade ul..

Har haft jätte mycket på jobbet O min chef har vart riktigt jobbig.. Har bestämt mig att jag nästa vecka ska avgå som chef O jobba som bara nagel terapeut, lönen är densamma, helt sjukt.

Känns så mysigt nu att känna rörelser och även veta att det är en son vi väntar. Längtar sååååå mkt till bf och ska även boka in ett 4d ultraljud runt v 28 :)

Någon annan Som ska göra 4d?

• Loppan84

Verkar va samma här :) Ska på MVC nästa gång iaf.

Sajocawa skrev 2016-06-11 10:18:45 följande:

Vet inte hur det är i Norge men i Sverige är RUL det enda ultraljudet man gör (om man inte bokar privat) så vill du ha fler ultraljud får du boka själv :) nu är det bara mvc-besök kvar fram till förlossningen :)

• Loppan84

Det varierar en del - jag har ju inte timlön eller nått utan jobbar så många timmar jag behöver från att bli klar med drt jag ska göra. Denna våren har den pendlat mellan 35 (som är normal arbetsvecka här i Norge) och som mest 70, snitt runt 50 skulle jag tro :)

Men i vintras jobbade jag ju fortfarande på oljeplattformen (nu är jag ju bara på kontoret sen jag blev gravid) så har mycket flex därifrån - då jobbar man ca 12 timmar om dagen 10 dagar i sträck.

eagle87 skrev 2016-06-11 11:56:51 följande:

Hur många timmar i veckan jobbar du? Jag jobbar 40, fortfarande 10 timmars pass på torsdagar vilket är sååå slitsamt.

Vad skönt med så mycket semester. Jag har 13 veckor kvar så 4 veckor jobbar jag nu sen 1 v semester i juli jobbar 4 ledig 1 v i augusti jobbar 5 sen mamma ledighet börjar 26 sept. När börjar din?

Här erbjuds inte fler ul, nästa kontroll är i v 25 med barnmorska. 4d gör vi privat. De är 4 dimensionellt så kan se barnets ansiktsdrag... Etc googla

• Loppan84

Gud vad bra. Har inte ens kollat runt än. Tänkte köpa när vi är i Sverige i sommar, men tror ni det är väntetid eller hämtar man den direkt i butiken?

Känner inte till nått märke så säg gärna vad ni väljer och varför - och om någon har dålig erfarenhet av nått märke.

GästenT skrev 2016-06-11 18:09:34 följande:

Haha har också känt så men släpade iväg mig idag och föll pladaskt. Haha. Emmaljunga nxt90. Kändes så smidig och stabil. Och snygg. Haha

• Loppan84

Oj!! Hade jag ingen aning om, ok dags att börja kolla. Som sagt skriv gärna vilka märken/modeller ni gillar och ogillar. Vet inte ens var jag ska börja haha

Sajocawa skrev 2016-06-11 18:25:51 följande:

Oftast är det väntetider, om det inte är utförsäljning av just exemplaren i butiken. Vissa vagnar kan ta flera månader så vänta inte för länge :)

• Loppan84

Så mysigt!!

Bra tips med vagnen, tack ska kolla den :)

Sajocawa skrev 2016-06-11 20:16:04 följande:

Tjoho äntligen kom första buffarna från bebis!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend