Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical och Sajocawa - fina bägge två :-*

• Loppan84

Vet inte och är ju inte erfaren. Men väldigt lik min idag också 18+1. Blir kul att se om vi väntar samma då

eagle87 skrev 2016-05-25 11:41:59 följande:

18+1... Vad säger ni erfarna? Pojkmage kr flickmage?

• Loppan84

Ultraljud imorgon bitti och vet inte om det är fjärilar i magen eller bebis som fladdrar men nått är det :)

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-25 20:01:13 följande:

Huuh. Måste bara säga att jag levt i världens stress senaste dagarna! Nu är det bestämt att vi flyttar i november! Haha. Spännande med en nyfödd med i bilden! xD

Oj oj! Hur nära bf snackar vi då?
  • Loppan84

Hohoho en frisk och kry pojke. Haha var ju så säker på det i början, vi låg ju typ en timme innan äl och de simmar ju fortfast. Så skönt att allt var bra. Hon sa att moderkakan låg på ett sätt som gjorde att det kan ta lite längre tid innan man känner rörelse, kommer inte ihåg om det var framåt eller bakåt

Blev flyttad bak en dag, bf 26 oktober, så nu har vi inte samma dag Eagle.

• Loppan84

Tack, det konstiga är att könet verkligen inte spelade nån roll nu. Var bara så glad att allt såg bra ut och han var frisk :) Var så nyfiken innan men väl där tänkte jag bara på om allt va bra.

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-26 17:09:52 följande:
    Åh gud så roligt! Gjorde ni ett privat ultraljud där kring vecka 13 nånting? Har så dåligt minne...
    Annars har jag för mig att ju tidigare man tidsbestämmer desto säkrare så isf bör ditt första datum stämma bättre, däremot spelar det ju ingen större roll när det bara är en dag för man vet ju ändå inte vilken dag bebis behagar att titta ut..

Känns som jag också har en pojke, dels för att vi också låg på äl-dagen och innan dess typ 4 dagar tidigare, och också eftersom jag mått så strålande jämfört med sist. RUL om 28 dagar...
    Ja gjorde privat i v 13 och fick då 25:e och nu 26:e. Spelar ju ingen roll när det bara är en dag som du säger men 26:e är den dagen jag haft hela tiden baserat på ff och när ÄL var, så kul att de får samma dag som jag själv har haft från plus :)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-26 17:09:52 följande:
    Åh gud så roligt! Gjorde ni ett privat ultraljud där kring vecka 13 nånting? Har så dåligt minne...
    Annars har jag för mig att ju tidigare man tidsbestämmer desto säkrare så isf bör ditt första datum stämma bättre, däremot spelar det ju ingen större roll när det bara är en dag för man vet ju ändå inte vilken dag bebis behagar att titta ut..

Känns som jag också har en pojke, dels för att vi också låg på äl-dagen och innan dess typ 4 dagar tidigare, och också eftersom jag mått så strålande jämfört med sist. RUL om 28 dagar...
    Och ja vi låg ju också typ så den sista rundan. Äl-dagen (typ på timmen, brukar ju känna när ägget släpper och det var rätt efter liggandet tror jag) och några dagar innan :) plussade ju också supertidigt på äl+8 och tror implantation var redan äl+5 så måste ju gått fort :) alltså kille!
  • Loppan84

Jag har fått min kudde! Herregud så skönt att kunna ligga i soffan utan att stånka och stöna för att det är så obekvämt. Haha man kan verkligen glädjas åt de konstigaste sakerna nu för tiden ;D

• Loppan84

Detta är mörka tankar men vet att det är flera andra här inne som är mörkhyade eller har mörkhyad partner så måste bara lufta den. Snälla döm inte mig för detta, det kan också vara hormoner som spökar.

Men sen vi fick veta att det är en pojke har jag känt en gnagande oro - det är så mycket har mot mörka män och pojkar i vårt samhälle nu. Med en superblond man och mig som är halvmörk själv kommer nog vårt barn hamna i en hudfärg som liknar en person från Mellanöstern. När jag tänkte på en flicka såg jag bara för mig stora mörka ögon och mörkt lockigt hår och hur söt hon skulle bli (och ja det är f-ed på en helt annan nivå att det är så man tänker på flickor men låt oss lägga det problemet åt sidan en stund). Nu när jag vet att det är en pojke tänker jag bara på att andra kommer se på honom och se någon de är rädda för eller instinktivt ogillar. Mitt hjärta går sönder när jag tänker på det. Min man är blond och har aldrig upplevt rasism han fattar inte hur det känns...

Någon som känner igen sig eller har liknande erfarenheter genom någon ni står nära?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend