Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Härligt. Vad fick du för bf?

eagle87 skrev 2016-06-07 22:03:37 följande:

Precis, jag räknade timmar där innan... Är verkl nöjd med vårt rul. Underbar sonograf, fick testa 4d, o hon tog verkligen sin tid...

• Loppan84

Jag kände också första gången dagen innan rul så det var precis runt vecka 18! Helt säker på att det var bebisen för på morgonen precis innan rul så kände jag det markant långt ute på höger sida men tänkte att så långt ut kan han ju inte ligga - men jo mycket riktigt en halvtimme senare på UL låg han just där :) lycka till idag!

GästenT skrev 2016-06-08 06:56:59 följande:

Haha känns så overkligt att det med största sannolikhet var bäbisen så jag satt och uteslöt en massa saker igår medan sambon var stensäker! Har inte känt någonting alls innan så blev lite chockad. :P

• Loppan84

Ja nu är det i stort sett varje dag. När han varit stilla ett tag kan jag ta ett iskallt glas vatten eller peta lite på magen så brukar han svara :D

GästenT skrev 2016-06-08 12:38:51 följande:

Gud va kul att du också kände dagen innan rul. Haha. :D Känner du ofta rörelser nu?

• Loppan84

Ja du hoppas du slipper det men jag hade extremt illamående mellan vecka 7-13 och blev sjukskriven de andra veckorna. Den goda nyheten är att även om det inte känns så så kom ihåg att det BLIR BÄTTRE!!!

Detta var jag tvungen att göra för att klara mig från total kollaps och sjukskriven

- INTE stressa

- äta ofta och lite

- äta och dricka direkt på morgonen innan jag steg upp ur sängen (salta kex, gröna äpplen och apelsiner var det som funkade bäst)

- äta salta kex på natten om jag vaknade till och försöka undvika att gå upp och kissa eller något som helst utan att först äta nått litet

- vila och sova mycket (som värst låg jag i sängen från kl 19 kvällarna).

- undvika hastiga rörelser med huvudet (böja mig ner, resa mig fort etc)

Om jag gjorde allt det så mådde jag ändå bättre me. Viktigast var att lugna ner mig och inte stressa. Blev tvungen att berätta ganska tidigt på jobbet då jag har ett stressigt jobb och behövde bli av med pressen - så sa som det var att antingen måste jag ta det lite lugnare en månad eller så kommer jag bli 100% sjukskriven.

Säger som min läkare - lyssna på kroppen. Att man är trött och illamående i starten är ett sätt för kroppen att tvinga dig att ta det lugnt och vila.

Men som sagt glöm inte att det blir bättre. Håll ut <3

eid skrev 2016-06-08 18:04:01 följande:

Någon av er som runt vecka 7 blev helt galet trött och hade ett konstant illamående. Gick till jobbet igår morse, men kände att det inte skulle funka så jag gick hem och var tvungen att sjukanmäla mig. Som det känns just nu förstår jag inte hur jag ska kunna orka jobba (har kontorsjobb). Imorgon ska jag göra mitt tidiga ultraljud- borde jag passa på och fråga hur jag ska gå tillväga eller har  någon av er några bra tips? Känner mig lite desperat och ledsen :(

T
  • Loppan84

Blev sjukskriven EN av de veckorna skulle det stå. Tror det va runt vecka 9 som va den värsta för mig.

• Loppan84

Åh så härligt <3

GästenT skrev 2016-06-08 20:54:41 följande:

Här har vi en frisk liten bäbis som låg som en boll under typ hela undersökningen så det var svårt att få en bra bild. Haha. Guuuuud vilken lättnad.

• Loppan84

Huvudet och ansiktet liknar otroligt mycket på vår lilla plutt så gissar på en kille :)

GästenT skrev 2016-06-08 21:30:06 följande:

Haha, gissningen är fortfarande helt klart en pojke och har vart sen tidigt!! :D Vi sa till innan att hon inte fick avslöja idag. :) Man vet ju aldrig. ;)Verkligen! Låg och smaskade hela tiden med fötterna iprincip i ansiktet. Haha.

• Loppan84

Härligt! Bara goda nyheter då <3

eid skrev 2016-06-09 11:35:53 följande:

Var hos bm och gjorde vul för en liten stund sedan. Jag såg ett litet knyte och ett pickande hjärta  hon sa att allt såg ut som det skulle!

• Loppan84

Ok :) blev flyttad till 26e igen på rul så tillbaka på den dagen ff har sagt hela tiden :D

Har ni nått namn än? Och alla andra bring on alla pojknamn ni har, vi hade bara flicknamn ;)

eagle87 skrev 2016-06-08 22:20:13 följande:

Loppan jag har fortf bf 25 okt glömt svara :)

• Loppan84

Kommer gå så bra. Är det rul eller tidigt vul? Sorry har tappat räkningen på var alla är lite nu

Sagan12345 skrev 2016-06-09 18:44:14 följande:

Vad skönt att se att det går bra för er alla på vul/rul.

I morgon är det dags för mig.

Känner bara oro och ångest just nu inför besöket, vi får se hur de går.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend