Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Skriver ni mycket i er dumma fb-grupp?

Symetrical skrev 2016-06-15 10:03:24 följande:

Hjärtligt välkommen!

Haka gärna på i vår hemliga fb-grupp också!

• Loppan84

Alltså hoppas ni tar ironin ovan, är inte sur på riktigt på er "dumma" grupp ;) bara undrar om det är värdt att aktivera fb för.

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-06-15 20:11:47 följande:

Ja jättemycket! Mest om dig faktiskt ;)

Hahaha du vet vilka knappar man ska trycka på :P
  • Loppan84

Stackare! Krya på dig.

Hatar att va magsjuk, men positivt är att det brukar gå fort över. Hoppas du mår bättre när du vaknar imorgon <3

eagle87 skrev 2016-06-15 19:10:47 följande:

Mår sjukt dåligt, har varit magsjuk sen inatt, kräks O diare... De värsta är att jag hela tiden rapar upp typ en dålig ägg smak /lukt... Orkar intr. Någon som har haft så?

• Loppan84

Samma här, har bara instagrammtycker fb var så mycket skir :-P men har inte raderat kontot bara inaktiverat det så det kan hända jag klmmer om jag blir tillräckligt nyfiken ;)

GästenT skrev 2016-06-15 20:48:15 följande:

Jag äger ingen Facebook. Haha. :) Känns så omständigt att skaffa en privat Facebook och grejer för att vara med i gruppen, även fast det hade vart kul att hänga på där. :) Har bara instagram men lägger inte upp så mycket själv där

• Loppan84

Vill bara ge ett tips om det är fler än jag som har väldigt täppt näsa. Har dessutom pollenallergi så har varit riktigt illa sista veckorna och mannen sover dåligt för att jag börjat snarka och jag sover dåligt för att jag inte kan andas. Har kört med saltvattenspray och allergispray men funkat ganska dåligt (efter 4 på morgonen har jag varit megatäppt igen). Men bytte till en helt vanlig aloe vera-spray och det funkar sååå bra. Så skönt att få sova igen! Så om det är fler som har problem pröva det :)

• Loppan84

Köpte den på apotek, tror boots.

GästenT skrev 2016-06-17 06:38:50 följande:

Fasiken. Verkar inte kunna hitta den.. Vart hittade du den?

• Loppan84

Ja jo lite, men var värre för några veckor sen. Är inte rädd för smärtan under förlossningen dock men orolig för att få svåra förlossningsskador dock. Hör ju så mycket om att det är mycket skador i både Sverige och Norge pga stressad personal och därmed stressiga förlossningar :-/ Men tror att jag ska föda på en ABC-klinik det vill säga helt naturligt utan bedövning. Man kan få akupunktur, man har eget rum med badkar så man kan föda i badet och så får man lustgas. Det är mycket mer lugnt Tempo och mer personal per föderska där nämligen, och du känner ALLA som jobbar på avdelningen innan du ska föda och så är det aldrig skiftbyte under pågående förlossning om det inte tar extremt lång tid. Och så är det barnmorskelett istället för läkarlett (precis som Sophiahemmet innan de stängde). Känns tryggare för mig med en trygg miljö och då blev jag också mindre rädd för förlossningen. Kanske du ska kolla upp nått liknande om du tror det kan lindra din oro?

Ska tillägga att detta ligger vägg i vägg med ett sjukhus med vanligt BB så om nått problem uppstår rullar man bara in dit ;)

t

eagle87 skrev 2016-06-17 18:54:53 följande:

Någon som har förlossnings rädsla? Ja får ångest bara jag tänker...

• Loppan84

Om det är hemma hos nån så låter ju det smart. Jag var på några middagar och jobbgrejer och bara hade vinglas som jag aldrig drack ur vid middagen och efter middagen gick jag runt och höll i en (samma) öl hela kvällen eller så hade jag en Sprite och bad bartendern göra den så det såg ut som gin & tonic. Bättre att bara låtsas som man dricker än att hitta på en ursäkt, folk är så självupptagna ändå så de märker inget om man inte säger nått. Var värre med ciggen för mig, eftersom jag alltid feströkt reagerade mina närmre vänner. Var på ett bröllop och tror alla mina kompisar fattade när jag inte ville ta ett bloss ;)

langtanefterbaby skrev 2016-06-17 22:37:12 följande:

En fråga som sträcker sig åt er som redan tagit sig igenom den första fasen med hemlighetsmakeriet.

Midsommar närmar ju sig, och jag kommer inte kunna att bara avstå alkoholen då alla kommer fråga ut mig direkt och jag är säääämst på att va tyst men vi vill inte att det ska komma ut ännu ju då det är så tidigt. Är bara i v 5.

Har ni något tips för vad man kan göra? Tänkte ta med mig vinflaskor med skruvkork som jag fyllt med alkoholfritt vin istället. Men någon annan som har något bra tips för hur man ska kunna låtsas dricka alkohol och utan att det blir avslöjande!?

T t
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend