Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Tack för alla svar. Är inte rädd för smärtan faktiskt, men komplikationerna efter. Finns en avdelningen på sjukhuset jag ska föda som är helt naturlig förlossning (ingen bedövning men de har akupunktur och jag tror man kan få lustgas) - de har också många vattenfödslar. Efter att löst på lite funderar jag på att undersöka det närmre, för där får man mer ro, förlossningarna tar längre tid och det är mer personal per föderska. Eftersom jag inte är rädd för smärta utan skador tror jag det är ert alternativ - de flesta skador verkar uppstå pga drt gått för fort och man inte hållt igen utan krystat för tidigt. Om någon annan är intresserad av det kan jag skicka info på PM :)

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Härligt <3 grattis nu kan du andas ut offentligt :)
  • Loppan84

Ordentligt inte offentligt skulle det stå ovan :D

tror jag kände nått sprattla i magen för första gången precis... Inte helt säker dock, svårt att veta vad som är vad.. Men kan vart nått :)

• Loppan84

GästenT - håller med Sajocawa. Försök sluta tempa om du kan, känns som onödig negativ stress. Lycka till imorgon!

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-10 11:13:38 följande:

Har legat vaken i 2 nätter nu... Kan bara inte komma till to, känner att jag håller på bli knäpp.. Någon som har ngr tips?

Tyvärr inte några klockrena tips. Men är du trött på dagarna? Annars kanske du kan pröva att ta en promenad eller träna på kvällarna för att göra av med lite mer energi så du blir tröttare? Om sömnbristen beror på att du känner dig stressad eller orolig är deg nog det gamla vanliga som gäller - deala med oron och ta hand om din kropp och din själ. Kanske yoga lite på kvällarna och prata med vänner/mamma som du litar på om dina känslor <3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-10 21:11:43 följande:
    Tror ditt inlägg var menat till Ortiz! :)
    Jaaa haha. Vad fick jag det ifrån? Är så snurrig alltså, säger fel hela tiden och glömmer alla namn ;) nån annan som har samma?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-11 19:04:14 följande:
    Jag är sjukt snurrig! Och fortfarande mega trött!! :O kan det vara järnbrist tro? Eller hur är er andras energi?

Har för mig att några snackade bröst förut och jag vet inte vart mina kommer att sluta.. :S Känns inte suuuperkul. Har även implantat sen innan och nu gått upp nästan 2storlekar. Känns som om min rygg kommer att ta stryk av magen och brösten!
    Hmm jag är trött vissa eftermiddagar men tror jag har bra järnvärde (hade iaf det på inskrivningen och märker ingen skillnad). Tror man blir trött ändå ibland, det är ju mycket som händer i kroppen. Vilken vecka är du i nu? Jag var också mer trött fram till v 13 ungefär (när jag mådde piss över huvudtaget) tror det är rätt vanligt - men inte lika ofta trött nu.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-11 20:59:30 följande:

Gud vad jag mår dåligt :( sov inget Igor natt heller O har nu åkt på världens förkylning feber hosta etc:(

Vad har ni för tips mot förkylning i graviditet? Vet att många här varit sjuka

Stackare. Samma gamla vanliga som hjälper när du inte är gravid - men ännu viktigare att vila och fricka mycket så du inte blir sämre. Enda du ska undvika är nässpray (går bra med saltvatten) och ibuprofen då, annars är det väl som vanligt.

Krya på dig!
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-05-11 10:06:31 följande:

V 25+0 idag och en ådrig mage med begynnande hormonrand.

Börjar ni andra få mer gravidmagar nu?

Ja skojar du. Är bara i vecka 17 men har riktig gravidmage :-/ se denna bilden.
    Men är ganska kort (ca 160) och smal i vanliga fall så är väl ganska vanligt att drt syns fortare då, är ju liksom ingenstans att gömma sig hehe. har iaf inte gått upp så mycket i vikt, ca 3,5 kg så får bara leva med att magen sticker ut.

Vilken vecka var du i när din mage va så här stor?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-12 06:59:21 följande:
    Blev värre under kvällen så åkte till sist in.. Visade sig att jag har en infektion O fick penicillin utskrivet., har sovit lite i ca 20 min intervaller... Världens hemskaste grej hände, gick på toa för att hosta upp slem O helt plötsligt känner jag ngt varmt rinna till O upptäckte att de va kiss... Känner mig som en tant nu :(
    Usch då, skönt att du fick penicillin.

Ja du, det där med kiss är inte så kul. när jag kaskadspytt har det m hänt flera gånger. INTE kul. Det har gjort mig jätterädd för förlossningsskador, är ganska många som får permanent problem med det där efter förlossningen. Hoppas inte....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend