Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Spännande! Har du tvillingkänsla nu också?

sagoskog skrev 2016-02-19 15:27:10 följande:

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!

• Loppan84

Somnade två gånger idag på random platser - på bussen mitt på dagen och i väntrum på vc - så har snarare motsatt problem haha. Men har mycket gaser som luktar också, inte så fresh hoppas det går över ;)

eagle87 skrev 2016-02-19 19:18:09 följande:

Åh va jobbigt, hatar när man måste be om vård typ... Man.vill ju liksom veta att de gör de som de ska..

Ja har första på måndag med min GP...

Någon som lider av sömnlöshet? Ja har inte kunnat sova sen jag plussa:( håller på bli knäpp...

• Loppan84

Inte svullna men ganska ömma.

Jag måste säga att jag mår oförskämt bra än så länge både fysiskt och psykiskt. Är lite småkrämpor men intr illamående eller något. Visst när det gäller det mentala har jag lite humörsvängningar men det är intr nara dalst utan också toppar - jag får så otroligt starka lyckokänslor ibland att det är helt galet. Känner mig hög på livet. De sista dagarna är nog det lyckligaste jag nånsin känt mig.

Peppar peppar såklart, saker kan ändra sig fort men so far so good :)

eagle87 skrev 2016-02-19 21:43:45 följande:

Aww va skönt.. Ja laddade ner en app, digipill O lyssnade på sömn hypnos O somna i soffan nyss:) sov bara en kvart men skönt att ja kunde somna...

Ja har oxå jätte mkt gaser :/ hur känns dina bröst? Är du svullen? Tycker du tiden går sakta? Jag är Exact i vecka 4 idag, bim idag O tempade sista gången :)

• Loppan84

Eagle: Haha ja var nog lite emotionell redan då. Kunde inte sluta gråta över den där iprenen och brukar inte va så känslig ;)

• Loppan84

Det är kul att spekulera om kön då.

Jag tror att vi får en pojke för enda gången vi fick till det runt äl var ju väldigt nära ägget släppte (timmar max) så blev ju en kort simtur och då är ju pojksimmarna snabbare medan flicksimmarna lever längre och är mer uthålliga alltså rustade för en längre simtur. Logiskt eller hur? Fick ju dessutom troligen implantation på äl+5 så allt måste ju gått snabbt :)

Vad tror ni om den teorien? :)

sagoskog skrev 2016-02-20 11:57:15 följande:

Ja jag hoppas att det beror på det. Det är ju också troligast.

Tänker också att det kan bero på om det är en kille. Inte för att jag rent vetenskapligt kan tro att en y-kromosom skulle göra någon skillnad, men man kan ju inbilla sig på hokus pokus-vis :) ingen i min familj har nämligen mått illa under grav och ingen har heller fått en pojke :P

• Loppan84

Nej är ju vårt första så det spelar ingen roll :) är bara kul att gissa. Men vi har många tjejnamn men inga killnamn så det är enda fördelen med det ena eller andra :P

eagle87 skrev 2016-02-20 23:20:34 följande:

Har du någon preferens?? De säger ju att det är så :) typ att man ska ha sex så nära äl som möjligt för kille O typ 2-3 dagar innan för tjej

• Loppan84

Hur har ni kommit fram till att ni behöver de tillskotten? Är det utskrivet V läkare och vad är bakgrunden till det om jag får fråga? Tar ju ingenting och de gav mig inga tips efter mitt mf så bara lite nyfiken :)

Symetrical skrev 2016-02-21 12:52:12 följande:

Samma här! Jag tog bara en varannan kväll, just för att jag läst att det kroppen inte behöver gör den sig av med, så då resonerade jag som så att jag nog inte behövde varje dag. Smörjde dock med progesterall de andra dagarna, för säkerhets skull.

• Loppan84

Ok så med normal lutealfas så är det inget jag behöver tänka på trots ett tidigt mf? När jag fick mf sa se inget om progestoron, osäker på om de ens tog prov på det...

Symetrical skrev 2016-02-21 14:47:25 följande:

Japp, fick progesteron utskrivet av gyn, eftersom jag bara hade typ 7 dagars lutealfas. . <3

eagle87 skrev 2016-02-21 13:31:36 följande:

Efter mitt missfall läste ja på mkt att de kan bero på progestron att man ej producerar tillräckligt..

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend