Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha hoppas du slipper 40.

Ul tidigt i vecka 7 är ok då ska du förhoppningsvis kunna se några små hjärtslag också :) Läääängtar

eagle87 skrev 2016-02-17 20:44:08 följande:

Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(

• Loppan84

London. Bodde där i 5 år, saknar det så mycket. Världens bästa stad <3

eagle87 skrev 2016-02-17 22:46:17 följande:

Jag me :)))) kan inte fatta hur synkade vi är <3

Förresten vart bodde du i England när du bodde här??

• Loppan84

Är det någon som använder ff pregnancy tracker? Fattar inget av den - den vill ha due date till 11 juli trots att jag lagt in rätt ovulation date.

Någon annan pregnancy app som ni tycker är bra? Gärna en med egen del för pappan, min man vill gärna följa med i en app säger han :)

• Loppan84

Mina brösg slutade också ömma en dag, blev superstressad och googlade massa - dagen efter var det tillbaka starkare. Tror det där går lite upp och ner. Var snäll mot dig själv, det har jag bestämt mig för nu. Saker går upp och ner och det betyder inte nödvändigtvis att nått är fel <3

eagle87 skrev 2016-02-18 08:51:27 följande:

I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös

• Loppan84

Tagit ned den nu. Fanns tom en norsk version, så den passar med vården här :) Fint med ett avsnitt för partnern också :)

• Loppan84

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

• Loppan84

Om det går bra då! Ska tilläggas men hoppas det, har så mkt att se fram emot nu om drt blir bebis.

• Loppan84

Wow :)

Men när du säger v 7 så menar du vecka 7+0 till 7+6 eller menar du veckan innan? Jag har ul bokat i vecka 7 men är i realiteten då egentligen vecka 6+1 enligt "gravid och baby" appen. Är alltså 27 dagsr efter äl/befruktning. Är det för tidigt tror ni?

Är ju ganska dyrt här så vill ju inte går tidigt, men är bara möjlighet att möta ul bm en gng i veckan på den privata lilla kliniken så blir antinge v 7/6+1 eller v 8/7+1?

Symetrical skrev 2016-02-18 14:56:02 följande:

Såhär liten var den då, Eagle. 14,4 mm. ;-P

Sjukt att man kan se ett hjärta på en sån liten skrutt.

• Loppan84

Har ju inte tagit gravtest med veckoindikator så köpte en tvåpack idag bara för att se att hcg:n ökar och fick 2-3 veckor :) Så skönt, det fick jag aldrig förra gången. Är 2+1 sen äl och bim+1 så känns bra att hcg:n är hög nog för det resultatet även om jag inte har twins eller 40lingar som eagle ;)

Känner att jag andas ut lite varje dag som går och är inte så rädd längre för mf :)

Ska ta den sista testen om en vecka och förhoppningsvis står det då 3+ och så kan jag va färdig med testandet.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend