Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical - skönt att illamåendet äntligen gett med sig men tråkigt att behöva bli sjukskriven men med så fysiskt jobb kan det väl knappast hjälpas :( krya på dig!

GästenT - håller med, så måste man tänka. Hittade en källa som sa att ca 30% aldrig blir illamående så det är ju en stor grupp och bara hoppas man tillhör den :) Men med det sagt va den vanligaste veckan att bli illamående i v7 och den har ju varken du eller jag passerat än ;)

• Loppan84

Så härligt <3

Vi väntar nog just med familjen lite, släpper lite på pressen att min storebror ska få sitt första barn i juni så mina föräldrar är upptagna med det och sambons föräldrar har redan många barnbarn varav en helt nyfödd så vi får vara ifred just nu ;)

GästenT skrev 2016-02-28 10:09:07 följande:

Vi berättade för min sambos föräldrar igår, även fast det är tidigt. Helvete vilken lycka!! Hans pappa blev helt lyrisk och började prata om allt han skulle köpa och göra med ungen! Skämtade och bar min tallrik och höll på. :) fantastiskt skönt!

• Loppan84

Vaknade med en dålig känsla idag, mådde ju ganska dåligt i fredags men två sista dagarna har nästan sllt försvunnit.

Hade ett sista test kvar eftersom jag köpte 2-pack och tog det och fick 2-3????

Fan alltså, med 3+ i torsdag borde jag ha MINST 6000 nu och rent omöjligt att få 2-3. Ja tror detta går fel väg, har samma känsla i magen som förra MF. Kommer tempa imorgon för att bli lite mer mentalt förberedd på eventuellt MF....

• Loppan84

Syns till och med med blotta ögat att teststrecket är svagare när jag öppnade testen

• Loppan84

Ja jag googlade och hittade samma, många som haft 3+ som plötsligt blivit 2-3 och tillbaka igen. Verkar vs opålitliga de där testerna, borde aldrig tagit den sista. Var inte så längesen jag kissade heller och har druckit ganska mkt idag så kommer avskrivs detta som fel men tempa imorgon. Om tempen är hög så är det inget mer att fundera på annars ska jag gå och be om att få undersöka om hcg faller hos läkare med 2 tester

eagle87 skrev 2016-02-28 12:48:08 följande:

Har googlat O tydligen kan de bli så me digitala test utan att ngt är fel...

• Loppan84

Det är också min skräck - vill hellre veta isåfall än att gå runt i flera veckor med ett dött foster....

Sista timmen känns det också som brösten slutat ömma lite och blivit mindre svullna (ser nästan ut om de hänger pga de har "tappat luften") och jag kallsvettas. Duschade och kon ut ur duschen och började svettas med en gång.

Vet inte om detta är stress nu eller om det är verkligt, men ingen bra känsla iaf.

En sak bara - i torsdags samlade jag urinen i en kopp och doppade testen ( i 20 sekunder som det står i instruktionerna), denna gången kissade jag på Stickan (i 5 sekunder som det också står i instruktionerna). Någon som vet om det har betydelse??? Urinen var också nästan helt genomskinlig nu när jag kissade så måste ju varit utspädd men sist jag testade hade jag inte heller hållt mig länge och känns som att om man har 6000+ på hcg som jag borde ha nu utifrån 3+ testen i torsdag så borde det bli 3+ oavsett hur utspätt kisset var?

Om det finns en Gud snälla gode Gud låt detta va ett falsklarm. Jag orkar inte en gång till nu. Efter att ha försökt så länge och sen få MF två gånger på två månader då tror jag att jag ger upp.

Förlåt alla om jag förstör tråden nu med massa negativitet vet att vi inte ska ha massa MF-snack här. Om detta löser sig så svär jag på att aldrig mer göra test eller noja över symptom....

• Loppan84

<3

Jag har inte kramper och jag har inte blött, jag får försöka tänka det och testen säger ju fortfarande gravid. Ska åka till ett söndagsöppet apotek lite senare och ta en ny test ikväll bara för att put my mind at ease och förhoppningsvis när jag hållit mig längre och dessutom använder kopp så visar det 3+ igen och jag kan lägga hela grejen bakom mig.

• Loppan84

Tack alla. Det löser sig säkert. Vi skulle ut och köra innan och när vi tankade var jag tvungen att springa och spy av bensinlukten och brösten är lite ömma ni igen så det går säkert bra. Sorry att jag heller på, ska skärpa mig nu.

• Loppan84

Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.

Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3

• Loppan84

Hahah sorry

i Owe you <3

eagle87 skrev 2016-02-28 21:53:33 följande:

Tack Gud

Du skrämde mig innan!!!!! Fast ja visste att allt var bra <3. Oså slösade ja 10 pund pga dig lol

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend