Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-08-07 09:44:05 följande:
    Hoppas det drar igång på riktig snart :) jag tycker också det är svårt att klocka ibland. Och som du säger, särskilt att avgöra när de slutar.

Igår så sov jag bara 1 timme. Hade svårt att somna först och kl 03 började förvärkar komma. De kom ganska tätt och gjorde så ont att jag inte kunde somna. Men vid 06 så hade det lugnat sig såpass att jag somnade och sen jag vaknade igår har det bara kommit enstaka. Det skulle inte vara kul om det drog igång nu, vet ju inte ens vilket håll hon ligger åt. Men jag tror och hoppas att det är lugnt några veckor till :)
    Åh va jobbigt med så lite sömn :( hoppas de lugnar sig snart O du kan få lite vila
  • eagle87

Hur mycket dricker era män nu när ni är gravida? Min man dricker flera gånger i veckan O han har flertalet gånger varit riktigt full senast igår. Ja blir skitledsen O stressad. Man vet ju aldrig tänk om ngt händer O jag behöver åka in vem är då mitt stöd? Han säger att han känner sig stressad. Men om han känner sig stressad nu hur kommer de sedan bli när bebisen fötts? Mår verkl dåligt över detta

• eagle87

Åh tack för allt stöd O råd <3, vi har pratat nu O han förstår hur jag känner O ska skära ner. Ja har oxå en jobbig syn till alkolhol då jag själv aldrig druckit (muslim) och min pappa drack mkt i min barndom O de påverkade våran relation O även hans O Mammas relation. Jag hatar verkl alkolhol. Vi håller på gör om hemma självA min man gör allt samtidigt som föräldrarna ständigt behöver hjälp me deras renovering så han säger att han känner sig stressad. Han sover även i ett annat rum på madrass O han säger att han inte får mkt sömn O känner press då han e trött från jobbet men måste jobba hemma varje dag...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-11 18:30:09 följande:

Ni som har barn innan (och ni andra också om ni vet) - kan ni hjälpa mig hur vi ska göra med sängen. Visar en dubbelsäng som inte går att ställa mot väggen på någon sida utom huvudmännen pga sneda väggar och bjälkar. Det betyder att bebisen kan trilla ut från sängen om den sover brevid mig. Kan han sova i mitten mellan mig och pappan eller är det inte att rekommendera? Alternativt finns det någon smart sak/möbel som man kan sätta brevid sängen som hindrar bebisen från att trilla ut? Eller räcker med baby nest även om sängen inte står mot en säng? Tänker att hela baby nestet kan ramla ut isåfall. Så många frågor. Vi kommer också ha en korgarna (vet inte vad det heter men är som en stor korg på ben som sambon sov i som bebis) men tror jag kommer vilja ha honom hos mig iaf i starten och korgen som nödlösning/senare.

Hej, vi ska köpa en kingsize säng och ha en sleepyhead i mitten, googla sleepyhead..

Men direkt när jag läste ditt inlägg tänkte jag på chicco next to me, har du sett den?
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-08-11 18:51:14 följande:

Skillnad på magen; till vänster när jag var i v 38+4 med sonen, till höger nu idag i v 38+1. Snacka om att den var lägre och hade en annan form sist!

Åh va jag längtar till din bebis födds.. Kan du inte visa bild på bebisen rum de sakerna du måla om O de
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-11 18:23:15 följande:

Bra att ni pratat. Hoppas allt löser sig till det bästa. När kommer din mamma?

Stor kram till dig <3

Hon kommer den 9 okt... Dina föräldrar bor i Sverige va? Har ni pratat ngt om när de ska få se bebisen
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-08-11 18:26:59 följande:

Jättefin mage Saga! :)

Eagle87 - vad bra att ni har pratat och hoppas att ni kan hitta en situaton där ni båda känner ett mindre stressade. Och att han givetvis drar ner på alkoholen.

Symetrical - vad du fixar :) själv känner jag mest att för varje grej jag fixar så dyker två nya upp.

GästenT - svår att veta med järnbrist. Men oavsett så går det att dubbla dosen om det skulle vara så. Säger jag iaf, men din mage har kanske sista ordet i det :/ För mig funkar 1niferex/dag toppen, men jag skulle hellre se att de ger mig järninjektioner än att utmana ödet med en dosökning.

Själv håller jag på att bryta ihop här hemma. Jag har så jäkla ont. Har legat vaken i timmar de senaste nätterna pga onda sd och har även likadana episoder på dagarna. Smärtmässigt så är de jämförbara med hur de kändes strax innan jag var öppen 5 cm sist och de kommer riktigt tätt. Men det kan ju inte vara riktiga värkar heller eftersom de alltid upphör (efter 15 min eller 3 timmar typ). Känns inte rimligt att ha så här ont, men samtidigt så vet jag ju att Symetrical också haft mycket mensvärk. Det kanske är någon nerv som det trycker på eller något? Det känns dumt att ignorera smärtan när den är såpass påtaglig (tänk om det är en infektion eller något ännu värre?), men samtidigt vet jag inte vad jag ska höra av mig om och till vem. Förvärkar har man ju. När jag inte har ont så mår jag ju dessutom toppen. Känns också som om det blir bättre när jag håller mig sysselsatt, vilket borde indikera att jag kanske tycker det känns värre än vad det är för att jag tänker på det för mycket.

I övrigt så lämnade jag prover för gallsyror i morse pga klåda i handflatorna. Håll tummarna för att det ser bra ut :)

Gud va jobbigt de låter :( och ont :( tycker du ska ringa din bm O få de undersökt. Hellre gå en gång för mkt än för lite liksom
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-11 19:33:30 följande:

Det hände faktiskt en av min mans bästa kompisar med deras 2-veckors bebis. Jag kände inte min man då så har inget "trauma" av det men han är väldigt uppskakad av det även om de var många år sen och det paret nu har två friska skolbarnså var det den första i deras kompisgäng som fick barn och så kvävde pappan honom i sömnen :( Otroligt tragiskt.

Herregud vad hemskt... Får rysningar.... Tror du barnet e tillräckligt skyddat i sleepyhead? Skickar med bild

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-12 13:24:12 följande:

Sådär. Nu har jag legat helt still, kom nästan inga rörelse första 45 minuterna iaf inte som jag var säker på var han. Men sista halvtimmen sparkade han ordentligt 8 gånger och 10 mer vaga rörelser så der ska va innanför normalen. Dessutom kändes det på helt nya olatser. Innan har det alltid känts långt ner och utåt magen nu är det långt upp och inåt ryggen så han har nog vänt sig och jag är ovan att känna nått där så trodde han jade blivit stilla.

Skönt att du känner nu, man blir jätte orolig :/ min kan vara ganska stilla vissa dagar

Han har huvudet nere...
  • eagle87

Någon mer som sover dåligt... Jag har börjat vakna nästan varje timme.. Jätte jobbigt :( är helt slut

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend