Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Lycka till idag happy life

• eagle87
    Sagan12345 skrev 2016-09-28 16:50:07 följande:
    Gick väl sisådär på ultraljudet, läkaren gick ju in och kolla på detaljer vilket man vanligen inte gör men då fick hon se en avvikande form på lillhjärnan :/ och via ögat tyckte hon vätskeutrymmet bakom såg stort ut. När hon mätte var de dock inom normalen. Frågade någonstans vad det betydde och hon sa att de kunde vara ryggmärgsbråck. Så hon ringde en expert/forskare från Uppsala för second opinion som just idag befann sig på sjukhuset. Så han tog sig en titt och sa desamma att för ögat ser de avvikande ut men måttet är inom normalen, han trodde att de med största sannolikhet inte var något men jag fick en ny tid om 2v för att kolla så vätskeutrymmet håller normalen..

Första hade jag panik, nu har jag endel oro men får försöka fokusera på de han sa att han tror inte det är något :/
    Tror allt kommer vara bra, måttet var ju bra när de mätte.. Hoppas dessa 2 veckor går fort...
  • eagle87
    columbus skrev 2016-09-28 17:49:11 följande:
    Sagan12345 skrev 2016-09-28 17:40:04 följande:

Uschhhhh vad jobbigt det är när man har en dålig känsla, försök tänka att det är större chans att de går bra

Tack båda! Hoppas så innerligt att allt går bra imorgon. Känns väldigt skönt att inte behöva vänta till fredag eftermiddag iallafall. Nu är det bara en natts sömn kvar innan besked.
    Lycka till imorn <3....
  • eagle87

Min kompis som jag har följts åt med hela graviditeten som jag träffade igår kväll födde sin son tidigt imorse... Hon hade bf 19okt... Allt känns helt plötsligt verkligt. Är rädd och förväntansfull

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-28 21:48:26 följande:
    Oj så spännande. Hur liten var han nu? Var hsn helt klar kunde hålla värmen etc så de får åka hem eller blir det neo?

Min kollega ligger ju 6 dagar före hon skrev idag att det kändes som det va på g - tänkte som du att nu är det nära :)
    2800 gram... Så helt ok O de är redan hemma nu :) han mår jätte bra.. Jätte snabb förlossning , typ 7 timmar och ingen smärtlindring alls.. Dock sprack hon ganska mkt...

Alla säger att första barnet oftast e sent så detta va lite av en chock. Hon var i v 37+0...
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-09-30 18:22:50 följande:
    Jag tror på natten mellan söndag och måndag!!!! :)
    Jag gissar på samma...!!!
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-02 16:26:57 följande:

Har haft mitt största bråk med mannen nånsin typ. Vill inte se honom. Så frustrerande att allt har gått så bra och harmoniskt hela graviditeten och så nu på slutet när vi verkligen borde va ett team så skorrar det. Känner att jag klarar mig bättre själv för han är bara inne i sig själv och sina egna tankar hela tiden, innesluten liksom. Nog för att han är disträ i vanliga fall också men nu är det värre än vanligt och jag behöver mer uppmärksamhet och närvaro. Ska han va i sin egen bubbla på förlossningen och när bebisen kommit också?

Dumma karlar!!!

Ahh e säker på att de kommer lösa sig O han kommer vara jätte bra stöd på förlossningen...

Försök vara ifrån några timmar osen prata ut <3....

Ni har mkt nu med flytten etc O graviditet tar mkt på förhållandet

Har vart samma för oss då vi gör om hela huset
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-10-03 06:30:27 följande:

Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3

Åh äntligen :)! Som jag har väntat :)
  • eagle87

Så svårt O veta vad man ska förvänta sig alla är givetvis olika men symetrical milian låter som en dröm bebis och du verkar må så bra, verkar som om du får sömn och allt är bra... vill så gärna oxå ha så...

Min kompis som fick barn förra veckan mår skit, hon har knappt sovit sen förra tisdagen.. sovit 20 timmar på en vecka, vill typ dö, hon ammar inte, har baby blues hennes bebis vaknar varje 1-2 timmar O vill ha flaska etc... de vad typ de ja hade förväntat mig oxå hehe innan Milian föddes...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-10-03 22:09:47 följande:

Glömde säga att det också kommit lite - men ytterst lite - blodblandar slem idag. Är så pass lite att det knappast är hela slemkroppen men kanske en start?!

Exact vad du beskriver hade min kompis förra veckan och hon födde 8 timmar senare... !!!!!! Åh jag vill oxå ha tecken hår händer inte ett skit. Har städat 7 timmar och har lite molvärk. Min kompis förlossning började 36+6 och han föddes 37+0.....

Träffa han första gången idag.. så mysigt
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend