Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-07-26 18:57:59 följande:

Vilka är näst på tur nu? Symetrical och sen sagoskog? :O

Japp osen loppan O jag sen iskristall O du lol
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-28 14:28:29 följande:

Pressad vattenmelon saved the day! Hör kommer bildbevis. Skål för det och tusen tack från playan :D

Åh va skönt O vara i Spanien :) när slutar du jobba? Mitt bästa tips mot halsbränna är mjölk O yoghurt
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-07-28 22:45:48 följande:
    Jag är ju "van", fick första reaktionen som 2åring och så vet ju inget annat. :) Värre för vänner och sambo som påverkas. Just jordnötter är ju sånt otroligt kraftigt allergen. Är mer vanligt idag än när jag blev allergisk så just den kraftiga allergin ökar. Inget som växer bort heller säger dom, senaste proverna var fortfarande skyhöga..

Har dock aldrig tänkt att jag kan få problem på sjukhus liksom..
    Har inte heller tänkt på hur de e på sjukhus för nät allergiker... Hoppas ni hittar ngn lösning, de allra säkraste vore väll eget rum för er?
  • eagle87

Här i England testar de inte för grupp n strep infektioner.. Gör dem de i Sverige / Norge?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-31 11:07:10 följande:

En fråga - hur gör ni med hushållssysslor under graviditeten? Ärligt talat har jag lite dåligt samvete för min man har skött typ allt praktiskt här hemma - från städning till handling - sen jag blev gravid. Det började med att jag va extremt illamående i 2 månader och absolut inte kunde göra nått, det var ingen överdrift. Men sen har det fortsatt lite så (men kanske inte lika extremt jag lagar t.ex den mesta maten nu, men jag gör fortfarande mindre än han), känner att jag kanske har utnyttjar situationen lite men nu har de bästa veckorna passerar tror jag för nu är ju hela tiden så trött och sliten och vill bara vila när jag är hemma. Burit nått har jag knappt gjort sen jag plussade bortsett från några matkassar här och där ;)

Borde jag skärpa mig och säga att jag kan göra mer eller bara försöka ta der lugnt graviditeten ut? Är ju vecka 28 nu så ganska långt kvar, samtidigt tror jag att det är nu kroppen verkligen börjar bli sliten och jobbar ju mer än heltid också. Han klagar inte och är världens snällaste men man vill ju inte slita ut relationen redan innan bebis kommer liksom ;)

Åh gud vilken tur du har som har en man som gör så mkt :) jag tycker du ska vila O njuta av Att inte behöva göra så mycket.

Här är de tvärtom ja handlar bär tunga kassar lagar mat städar tvättar.. Han gör om lite hemma målar osånt. Tycker att han kunde hjälpa mig mer för jag blir helt slut ibland men då han aldrig tar intiativ O de jobbigt o tjata så gör ja allt sjölv.. Pga han e som han e så har jag bett min mamma komma hit ändå 9 okt för jag känner att jag behöver hjälp med hemmet efter förlossning o ja kan inte lita på han.. Han e verkl skitsur nu O vill inte ta sina 2 v pappa ledigt.. Den senaste veckan har bara bestått Av bråk O tårar.
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-31 20:22:04 följande:

Åh nej det var tråkigt att höra :(

Du ska inte behöva va ledsen nu hjärtat. Har inte riktigt nått superbra råd men här kommer en stor bamsekram. Skönt att din mamma kommer, nu förstår jag bättre varför du vill ha henne där och inte känner att du kan förlita dig på din man.

Dumma han!!! Han ska ställa upp nu ju :(

Mm ja hoppas bara de inte blir dålig stämning..

Vi var på 4d ultraljud idag:) fick ingen superbra bild så vi ska tillbaka nästa vecka men hår är den bilden jag fick
  • eagle87

Svarar alla på en gång, vet inte hur man citerar flera... De som sagt jobbigt O göra allt, han gör ju oxå saker typ renoverar målar lägger golv tankar bilarna betalar räkningar klipper gräset O fixar allmänt i trädgården.. Men de ju de jag gör som liksom är det dagliga som måste göras varje dag för ett fungerande hushåll...

Ja hoppas verkl han uppskattar min mammas hjälp O känner annorlunda när hon kommer... Tydligen har hans mamma sagt att jag överdriver O inte kommer behöva så mkt hjälp. De väll inte upp till henne O döma...

• eagle87

Ja tror bebisen har min mans näsa O mina kinder hehe de va så overkligt O underbart att se han i 3D. Bästa upplevelsen i hela mitt liv...

• eagle87

Symetrical va mysigt med baby shower o poolen såg så härlig ut!!!!

Fick reda på idag att jobbet planerar en för mig blev så glad då jag inte har så mkt vänner i England

• eagle87
    Iskristall skrev 2016-08-04 19:15:28 följande:

Hej, varit lite frånvarande igen. Haft sjukt stressigt på jobbet. Inget graviditetsrelaterat så jag får inte gravidpenning, funderade ett tag på sjukskrivning. Var hemma ett par dagar den här veckan, men fortsätter jobba har jag bestämt. Har även bestämt att gå hem 4v. istället 2v. innan bf, inser att jag inte kommer orka med jobbet längre än så.

Hoppas ni mår bra alla alla goa tjejer här inne?!

Nästa vecka är det mvc besök samt en tur till sjukhuset för att få min immunitetsspruta då jag har i blodgruppen rh- och bebis är rh+...tack för den käre sambo ;-D

Åh undrade vart du hade tagit vägen.

Jag går också hem 4 v innan bf så har bara 6 kvar O jobba. Råknar dagarna
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend