Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Någon som har förlossnings rädsla? Ja får ångest bara jag tänker...

• eagle87

Befinner mig i en sån jobbig situation.. Mamma vill boka sin biljett till England från dubai O då kom dilemmat upp igen när ska hon komma.. Min man vill att hon kommer 2 veckor efter förlossning O mamma vill komma innan O inte missa förlossningen.. Jag vet inte vad jag vill jag tror jag vill vara ensam med honom osen njuta av mammas sällskap efter 2 v när han har gått till jobbet...

Mamma är jätte ledsen O typ bara gråter varje vi gång vi pratar, känner så dåligt samvete... Känner mig så kluven till allt...

• eagle87
    Sajocawa skrev 2016-06-23 06:24:49 följande:
    Förstår att det är jobbigt men tänk på att det här är DIN familj och DITT barn och DIN förlossning, vill du vara ensam så får du det, din mamma får faktiskt bara acceptera det hur hårt det än låter. Du ska inte ge med dig från din vilja bara pga dåligt samvete..
    Jag vet men hon O min syster får mig att känna att jag inte kommer klara första tiden amningen laga mat etc om inte mamma hår.. Ja har inte vågat säga att de är vad jag vill utan mest använt min man.. Min mamma pratar typ inte med mig för hon är så sårad.. Hon säger typ att hela glädjen me att jag är gravid e borta O min syster säger bara hur ledsen mamma är..

Grejen är jag O min man kämpade med infertilitet plus ett MF O han va verkl där för mig O vi gick till alla läkarbesök tillsamans O gjorde allt som ett team.. Han har vart insatt i tempkurvor,äl test etc etc så därför känns de som om de rätt att bara vi 2, O sen känner jag att om han inte vill ha min mamma där så förtjänar han att få som han vill pga de stöd han varit... O jag förstår hans poäng..
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-06-23 07:34:22 följande:
    Håller helt med sajocawa! Även fast det är tufft att såra sin mamma så ska du helt klart tänka på dig och din familj. Kan tycka att det blir lite fel av henne att reagera så och ge dig dåligt samvete, hon ska stötta ditt beslut i det här och så som du vill ha det. Det borde vara det viktigaste för henne. :)
    Mm, de jobbiga är att hon befinner sig typ i en jobbig livssituation, flytt till annat land, arbetslöshet plus problem med min syster, så känns som om minsta grej gör att hon typ bryter ihop nu :(
  • eagle87

Hej, tack för alla svar... Min mamma verkar lugnat ner sej vi har inte pratat om de mer men hon verkar vara sig själv nu när vi pratar :)

Har ni bestämt något namn till bebisen än?

• eagle87

Ja har åkt på hals infektion igen O mår skit, fått 10 dagars penicillin kur.. Fattar inte varför jag blir sjuk så ofta, någon mer som är mer sjuk under graviditeten?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-02 10:08:52 följande:

Hur aktiva är era små pluttar? Jag har framåtlutad livmoder och fick höra att jag kanske inte skulle känna så mycket men känner heeeela tiden. Så fort jag är stilla/vilar så kommer det lite knuffar och iaf 2-3 gånger om dagen rejäla sparkar. Känns så himla kul för (även om det säkert är felaktigt) känns det som att man får lite koll på hans personlighet och att han somnar när jag rör på mig men vaknar och är livlig så fort det blir stilla :)

Jag känner flera ggr per dag kanske 6-8 ggr men inte varje gång ja vilar.... Har kännt ngr ordentliga sparkar på utsidan men min man har inte kännt än :(
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-07-02 06:26:52 följande:
    Fattar verkligen inte var tiden tagit vägen! XD

Ärligt talat mår jag ganska mycket röv sen nån vecka tillbaka. Lider av rejäl andnöd som tidvis leder till otäck yrsel, samt svårigheter att äta (dumma mage som vägrar "svälla ut" mer!) Vikten vägrar också röra på sig, vilket är konstigt eftersom jag känner mig som en otymplig valross. Med andra ord ser jag verkligen fram emot att vräka min lilla inneboende.

Hur mår du själv?
    Åh va jobbigt att du inte mår så bra :( hoppas de blir bättre snart om inte är de ju inte långt kvar alls :)))
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend