Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-07-12 12:13:12 följande:

Hej hoppas det är ok att jag hoppar in med en fråga!

Jag har plussat svagt idag på äl+12 med predictor early och jag tempar.

Tempen är hög och fin, hade en tydlig dipp på äl+7 som kanske va inplantationsdipp då. Men nu till frågan...är livrädd för att tempa imorgon och kommande dag, livrädd för tempdipp som kanske egentligen inte betyder något...fortsatte ni tempa efter plus? Kommer följa med gravtest tills dom är väldigt tydliga, men kanske borde låta bli att tempa? Känns som de bara kommer skapa oro för mig som redan är livrädd för ett till MF

Kram!

Hjärtligt välkommen och grattis igen!

Den här gången skall det ta mig tusan bli bebis/ar av! <3
  • Symetrical

Ny vecka, men dumma vågen går nedåt. Hoppas att plutt sjunker nedåt snart, så att det blir lättare att äta igen! 8-/

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-12 18:54:40 följande:

Hej, hon lyssnade på hjärtat med en doppler och allt verka bra hon hörde O kände rörelser så han ligger nog bara konstigt O högre hehe

Underbart! Vilken lättnad.
  • Symetrical
    201405 skrev 2016-07-12 22:50:52 följande:

Hej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev här i mars. Fick ju mf då efter bara 6 dagar ;) Men nu har jag äntligen plussat igen, eller för snart en vecka sedan! Hoppas allt är bra med er och bäbisarna i alla fall!

vet att ni är många här som haft mf innan era graviditeter nu så tänkte höra lite hur ni upplevde symptomen o så?

Sist plussade jag bim+1 och så tog jag ett nytt en 4 dagar senare ca för att se att det blivit starkare vilket det inte hade utan det hade blivit svagare och sen började jag ju blöda 1-2 dagar senare.

Denna gången har jag testat bim, bim+2 och nu idag bim+5 och strecket idag är starkare än kontrollstrecket. Jag känner ju spontant att det bådar gott! Har mycket mer symptom med, så jäkla ont i brösten att jag knäcker mig snart

Men fick ni starkare plus med de graviditeter som inte slutade i mf eller har ni upplevt plussen lika starka?

Vill så gärna att det ska gå vägen denna gången! har iallafall fått tid till ul den 5/8, kommer vara i v 8+0 då om allt går vägen. Längtar så!

Åh, så underbart! Stort grattis och välkommen tillbaka för att stanna, i alla fall om man skall lita på din finfina stegring! Mitt plus när jag fick MA var lika starkt, men då slutade ju graviditeten utvecklas långt senare, så inte så konstigt att det inte var någon skillnad i början.

Vad blir det för bf nu då?
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-07-13 06:13:32 följande:

Blir nog inget här

Dagens PE var knappt synbart! Trots att gårdagens var väldigt tydligt.

Så ledsen nu

Inte måla fan på väggen än! Kan variera en del såhär tidigt beroende på koncentration på urin och annat. Har du någon bild?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-13 07:54:04 följande:

Ja det får vi hoppas. Hur mycket har du gått upp totalt nu? Bebisen tar ju vad hen ska ha och har väl växt son hen ska på kontrollerna så säkert ingen fara? Men säkert bättre om fu går upp <3

Var uppe på 9 kg plus, men så nu idag nere på 8,6 igen. :-/ Vet att bebis tar det den vill ha, så är inte orolig gällande det. Handlar mest om att jag blev så himla utmärglad efter förra graviditeten under amningen, så därför jag önskar gå upp mer den här gången. Men men... Går det inte så går det ju inte. Inte världens undergång.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-13 10:39:18 följande:

Gick också in i ny vecka idag :)

Va säger bm om att du går ner?

Har inte gjort det innan, så min bm vet inte om det. Får se hur det ser ut på måndag när jag skall dig igen.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-14 09:20:34 följande:

Ja jag blev väldigt öm och allt kändes extra mycket redan från typ vecka 8 :-/

nu mera ska jag erkänna att det inte blir mycket sexande. Tror ni det är ett problem? Hur mycket ligger ni andra nu? Sista gången för oss va typ 3 veckor sen men jag har bara noll lust. Vet inte om sambon lider men vi har mycket kärlek och ömhet och god annars....

Minns inte ens när vi sexade sist. ;P

Förra graviditeten hade vi en hel massa sex fram tills jag blev sjukskriven pga onda sammandragningar i v 24 och sambon vart skräckslagen att bebis skulle komma så fort jag ansträngde mig det minsta. ^_^

Den här gången har jag haft så ont i fogarna att det inte riktigt varit på tapeten, men tycker att vi gosar betydligt mer än vi gjorde innan jag vart gravid, så det känns ändå sunt.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-15 05:54:46 följande:

Någon annan som ligger vaken hela nätterna? Vaknar 4-5 varje morgon nu mera :-/

Ligger inte vaken hela nätterna, men kissar säkert 4-5 ggr/natt nu och när jag gör det kring 2-3 kan jag ligga vaken ett bra tag innan jag somnar om. Sen väcker alltid bebis mig senast vid 5-tiden så då är det bara att kasta in handduken, eftersom jag blir brutalt hungrig då efter någon timme. XD

Åtgärd: Lägger mig senast 20:30 varje kväll. Igår slog jag nytt rekord och deckade vid 19:30 ;')
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-16 14:14:15 följande:

Blir galen på kisseriet... Måste nästan gå en gång i timmen nu om inte mer... Några tips???

Gör med det hela tiden! Är uppe säkert 4-5 ggr per natt också. Kan hjälpa lite att dricka vätskeersättning, för att på så vis binda vätskan bättre.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend