Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-07-25 09:04:02 följande:

Ni har rätt såklart. Och vad kan man göra oavsett? Bara att go with the flow, det blir som det blir etc Hoppas du mår bättre idag. Ett tips i värmen är att göra milkshakes om du behöver få i dig lite extra kcal. Hur gott och enkelt är det inte med hemmagjorda jordgubbsmilkshakes?

Så sjukt gott! I vanliga fall. Nu blir jag mest illamående av sötsaker. Sjukt trist! Äter dock lakrits och bigarråer i mängder!

Fick min förta riktigt onda förvärk för ett tag sedan. Har ju haft en hel del förvärkar senaste två veckorna, men denna var av en helt annan kaliber. Sådär så att jag var tvungen att ta stöd mot bilen och andas igenom den. Får se hur länge de håller på innan det kommer igång på riktigt. Sist tror jag att de började typ 1-2 veckor innan allt drog igång.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-25 11:11:50 följande:

Vilket minne :)

Stort tack, känns nervöst nu. 3h kvar!

Stort lycka till, raring! :-*
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-25 11:36:55 följande:

Ojdå då kanske det är dax ganska snart?! Vilken vecka är du i nu igen?

Iskristall skrev 2016-07-25 11:42:55 följande:

Åh spännande! Då kanske det inte är långt kvar som sagt innan det sätter igång på riktigt!?

Man kan ju alltid hoppas! Är i v 35+5 idag.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-07-25 11:51:35 följande:

Jag tycker inte heller din mage ser gigantisk ut. I min fb-grupp med över 100 medlemmar blir det väldigt tydligt hur stor skillnad det kan vara från person till person. Och jag tror inte du behöver oroa dig för tillväxt-spurten nu. I dessa veckor märkte jag faktiskt att det hände mycket med livmodern (den flyttade sig högre upp osv), men knappt något hände med magen. Så det behöver ju inte bli så stor skillnad utåt.

Superfin mage ju!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-25 14:55:48 följande:

Äntligen kub avklarat. Fick sannolikheten 1:2700 vilket bm tyckte var jättebra för mina 31 år.

Hade en väldigt härlig bm som var helt lyrisk för hon såg så bra, så hon mätte klart allt och sedan fortsatte hon kolla ett tag till för att visa oss allt från hjärnan till händer och fötter. Livlig bebis på 6,4 cm. Fick extra många bilder också.

Väldigt roligt att se. Flyttades fram en dag mot min beräkning så bf 1/2. Känns som syrrans 40årsdag 13/2 lr alla hjärtansdag ligger i riskzonen :)

Gud vad skönt! Stort grattis.

Vill också se bilder!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-25 19:21:16 följande:

Va fina magar ni alla har!! Så mysigt att se! Och Loppan, min mage är inte heller att leka med, men är nog som alla säger här, sjukt individuellt. Har svällt upp i hela kroppen av vätska också, skulle man sticka en nål i mig så strålar det nog ut en del. xD Tydligen fick min mamma likadant, vattenballong!

Symetrical, du har ju lite av min dröm-mage som gravid men verkar ju inte heller så bekvämt.. :O Hoppas att din lille ploppar ut snart! Hur går det för dig i värmen?

Sagan12345 Skönt att allt såg bra ut!! Säger som dom andra, lägg jättegärna ut en bild!! :)

Var själv hos bm idag och hon sa också att det var vanligt att det kan stasa till organ av vätskan och livmodern under graviditeten, speciellt till njurarna. Skulle dricka mycket och avlasta genom att ligga på vänster sida och åka till akuten om det återkommer. :)

Nej, aldrig är man nöjd! Jag hade hellre sett ut som en sprängfylld ballong än såhär om det inneburit att jag fått må bättre och kunnat andas lättare. XD

Värmen är brutal! Fungerar inte bra i sån här värme som icke gravid, så nu är det nästan olidligt. Ser fram emot en liten temperatursänkning här närmsta dagarna i alla fall! Mår du bra nu annars?
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-25 21:10:29 följande:

Här kommer bilder

Tror definitivt på en tös!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-25 21:40:23 följande:

Ja, det är ju faktiskt mer värt att må bra än hur man ser ut! Förstår att det är jobbigt för dig i värmen, är ju extremt varmt nu! Tycker själv att det är otroligt tungt och våran lägenhet blir en bastu. :P Sväller ju ännu mer nu så blir ju otympligt som satan. Annars ska jag nog inte klaga. :) Hur går det med dina förvärkar?

Men det där att lägga på sig vätska kan inte heller vara kul. Det slipper jag, av någon outgrundlig anledning.

Fick en brutal igår på förmiddagen, men sedan dess har de bara varit som vanligt; sammandragningar med jämna mellanrum (framförallt när jag är igång) med tillhörande mensvärk. Gårdagen var inge kul. Hoppas på en bättre dag idag.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-26 00:00:12 följande:

Hälsan kommer först, håller med om att det är viktigast att må bra. Hoppas din form blir bättre snart eller att lillen kommer <3

Tack, fina du! :-*
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-26 00:56:12 följande:

Ja har oxå en stor mage O magen är typ de enda som växt... Har oxå fått massa massa små finnar jätte jobbigt :(

En till jättevacker mage! Tycker med handen på hjärtat att ni skall vara stolta över era konvexiteter! <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend