Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-07-01 22:21:49 följande:

Tänk om man kan få ha en sån där fin mage i v 33, verkligen nedräkning nu. Vet du vilket kön det är på bebis lr blir de en överraskning?

Tack, vad gulligt skrivet. :-x

Nej, det vet vi inte. Tog reda på det med första, men den här gången blir det en överraskning på BB.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-02 11:08:52 följande:

Hur aktiva är era små pluttar? Jag har framåtlutad livmoder och fick höra att jag kanske inte skulle känna så mycket men känner heeeela tiden. Så fort jag är stilla/vilar så kommer det lite knuffar och iaf 2-3 gånger om dagen rejäla sparkar. Känns så himla kul för (även om det säkert är felaktigt) känns det som att man får lite koll på hans personlighet och att han somnar när jag rör på mig men vaknar och är livlig så fort det blir stilla :)

Min är helt hysteriskt livlig. Verkar bli mer vild än tam. Gör riktigt ont när den når upp till revbenen, eller grottar ner sig i bäckenet. Känns som att den spelar gura med mina nerver då, typ som änkestöten på armbågen fast nere i fiffi. XD
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-02 12:21:52 följande:

Åh förstår att det måste vara riktigt tufft! Håller tummarna för att du inte behöver gå längre än nödvändigt och att du får avlastning hemma! Fin mage har du iaf om det är till någon tröst. ^^ Synd stt den ger dig så mycket besvär. Hade du liknande förra graviditeten?

Jag mår okej, jättetrött och sover knappt. Hade väl inte vart lika tungt om det inte var suuperstressigt på jobbet innan semestern och jag fått tagit över chefens jobb. Plus mitt i försäljning av lägenheten som ska rensas, stylas och städas inför fotografering och grejer. Huuh. Så ingen sömn på det. Haha. Zombie. Men ska verkligen inte klaga annars. Men märker att jag inte alls är lika stresstålig och stabil som förr. :)

Tack så mycket, raring. Ja, det var liknande förra gången. Tycker dock att det började något senare. Tror att jag bär den här bebisen om möjligt ännu högre upp och längre in. XD

Förstår att det är påfrestande! När går du på semester då?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-02 12:58:28 följande:

Åh va jobbigt att du inte mår så bra :( hoppas de blir bättre snart om inte är de ju inte långt kvar alls :)))

Tack vännen. :-*
    eagle87 skrev 2016-07-02 13:00:18 följande:

Ni som har barn O ammat är de värt att köpa en pump??

Jag tyckte att det var bra att ha för att avlasta lite när jag fick sår på bröstvårtorna i början. Sen använde jag den inte mycket.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-02 16:00:01 följande:

Men usch din stackare, såg det här nu. Andnöd lät ju verkligen inte kul :-/ Det är mycket man ska gå igenom alltså.

Jo, det är ju det, men ack så värt det.

Tack för omtanken. <3
  • Symetrical

Mage v 33+3. Max en månad till, tack! ????

(Har inte alls lika tydlig hormonrand som med sonen, btw!)

Börjar det synas något bakifrån än förresten?

• Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-09 10:53:07 följande:

nejdu, din mage syns verkligen bara fram i från :)

Men verkligen en jättefin mage!

Tack raring! Tycker själv att den är galet mycket i vägen numera. Misstänker dessutom att bebis lyckade orsaka en spricka i ett av mina revben med sina karatekickar igår. Gör nämligen ont precis där när jag tar djupa andetag nu, för att inte tala om när jag nyser. > <

Men ändå ett billigt pris att betala för att få sin lilla skatt till slut! <3

Har din mage börjat synas nåt än? Vilken vecka är du i nu? 10?
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-09 14:16:38 följande:

Haha men jösses, tryck i de små sparkarna. Hoppas de läker fort och att du inte behöver nysa.

Jag är i v11 och är svullen i tarmarna antar jag. Svullnade upp redan i v 6 men nu är de mycket mer så kan inte ha tajta tröjor och får tänka på att dra in magen ibland :)

Ja, det var samma visa sist. ;P

Hahaha. De där svullna tarmarna minns jag väl. Sen försvinner de liksom innan den riktiga bebismagen kommer. När har ni tänkt "go public"?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-09 13:30:48 följande:

It's a boy :D

Vet att du inte har rand men all annan skrock pekar iaf på det väl?

Det är lite blandad kompott där! Magform och livlighet på bebis tyder på pojke, medan bikarbonattestet, brist på hormonrand, sötsug och extremt illamående tyder på tjej. Vi lär bli varse tids nog.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-09 16:21:05 följande:

Ja vi får väl se om de hinner försvinna eller om de byts ut mot gravidmage, de borde väl vara dags nu att de försvinner nu i så fall för om några veckor kommer väl bebismagen?

Vi har tänkt berätta för familj efter KUB som är vecka 30. Sen vänner blir väl löpande efter de.

Jobbet hoppas jag kunna dra ut till runt Rul.

När berättade ni?

Min riktiga bebismage kom typ v 16-17 med sonen och kring v 15 nu den här gången, men det är nog väldigt individuellt!

Spännande med kub snart! Jag berättade för mina två närmsta veckor samma dag som jag plussade, mamma i v 7 (dvs så fort jag träffade henne) sen resten av familjen när jag träffade dem vid midsommar. Var då i v 10. De flesta vänner fick veta kring v 11-12 och jobbet efter kub.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend