Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-06-02 22:15:33 följande:

Ska på en resa med en stor grupp där jag känner några ytligt och några som nära. På resan blir det badning, och strand inte går att undvika ;)

Skulle ni satsa på baddräkt för gravida eller bikini? Prövade en baddräkt och kände mig ännu större då, som en boll typ haha. Men är ju väldigt stor också, man kan ju knappast tro att jag är i vecka 20 eller? här är bild från bikini jag precis prövade.

Vad tycker ni?

P.s se randen på magen också - pojke yes yes :)

Vrålsnygg! Lätt bikini, babe!

PS. Jättefin mage också! <3
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-03 23:20:01 följande:

Har något minne av att någon bm sagt att min också ligger framåt :)

Min ligger bakåt, varför magen inte ser så stor ut (trots att den ligger till och med lite över kurvan!) och varför jag får andnöd och svårt att äta ibland.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 10:04:39 följande:

Humm ja de låter ju ingen höjdare, så du har liten mage?

Allt är ju relativt, men får höra det titt som tätt. Tycker dock själv att den är stor och otymplig, men det kanske inte är så konstigt.

Här är den, nytagen bild från nu i bilen på Gotland. v 28+3

• Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 11:40:23 följande:

Fin mage :)

Tack, gulle du. Ser fram emot att få se din mage längre fram, för den här gången skall det banne mig gå vägen för er!

Har du fått någon tid för vul än?
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-04 17:40:03 följande:

På fredag ska jag till missfallsutredningsläkare på vul (räknar jag med)

Så hoppas verkligen hon ser hjärtljud, men är bara 6+3 då :/

Håller tummarna för att ni kan se hjärtat då. Är ju dock absolut inge kört om ni inte kan det, för det är verkligen på gränsen!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-06-05 10:06:35 följande:

Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.

Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/

Ska ju inte stå längst fram och hoppa precis hehe

Det finns inte en chans att det skulle kunna skada fostret hörsel, dels därför att den ligger så skyddad där inne (är som att befinna sig under vatten) och dels därför att dess hörsel inte ens är fullt utvecklad än. Det man kan märka är att bebisen påverkas lite av ljudvågorna (då främst basen) och därför blir lite mer sprallig, men värre än så är det inte. Vi var på Coldplaykonsert när jag var i v 22 med sonen och han blev ganska galen därinne, men hans hörsel for knappast illa av det.
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-05 08:52:04 följande:

Hejhej!

Jag har tempat och använt ff i flera månader, men vi började inte försöka förns ägglossningen 20 maj. Men som det verkar nu så tog det sig direkt. Svagt positivt igår, och starkare idag. Så tänkte att jag går med här :)

Hjärtligt välkommen! Vad blir det för bf då? Du och sagan borde ligga nära varandra i tid.
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-05 10:41:53 följande:

Tack! :)

Jag är faktiskt lite osäker. Man ska väl kunna se i ff appen? Ja la in när jag hade ÄL enlig appen så blev det såhär.

Här är grafen

Kanske blir en alla hjärtansbebis då!
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-06 15:10:21 följande:

Ursäkta att jag kapat tråden men varför får ni göra vul så tidigt? Jag gjorde det när jag var gravid med dottern pgr av att jag var så orolig..

Jag gjorde det pga ett tidigt MF och ett MA senaste halvåret i bagaget. Dessutom hade jag ätit ägglossningsatimulerande (letrozol), så då ville min gyn göra ett i v 8, vilket jag bara var tacksam för.
  • Symetrical

Sitter inte min mage galet högt upp..? Inte konstigt att jag har andnöd jämt och ständigt numera.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend