Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-05-08 10:22:04 följande:

Vi vet inte haha Från början och innan graviditeten har jag alltid tänkt att det får man reda på vid förlossningen. Men nu med en bebis i magen blir jag mer och mer nyfiken. Det pendlar från att vänta eller ta reda på det från dag till dag Min sambo verkar inte ha nån direkt åsikt om att vänta eller ta reda på det vid rul utan verkar vilja att jag ska bestämmma haha

Vi har rul 31/5

Hur har ni tänkt?

Vi tog reda på det med sonen. Första graviditeten och allt var så nytt, som du ju vet, så kände att vi ville få reda på allt man kunde ta reda på.

Den här gången kommer det dock bli en överraskning och det tycker jag känns kul. Är tydligen bara ca 20% som väljer att inte ta reda på kön numera!
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Underbart! Stort grattis.
  • Symetrical

V 25+0 idag och en ådrig mage med begynnande hormonrand.

Börjar ni andra få mer gravidmagar nu?

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-05-12 06:59:21 följande:

Blev värre under kvällen så åkte till sist in.. Visade sig att jag har en infektion O fick penicillin utskrivet., har sovit lite i ca 20 min intervaller... Världens hemskaste grej hände, gick på toa för att hosta upp slem O helt plötsligt känner jag ngt varmt rinna till O upptäckte att de va kiss... Känner mig som en tant nu :(

Hahaha. Förlåt, men känner sååå väl igen mig i läckaget. Glöm inte era knipövningar, mina kära damer!

Skönt att du fick penicillin. Är du hemma och vilar upp dig ordentligt nu då? <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-11 22:30:37 följande:

Ja skojar du. Är bara i vecka 17 men har riktig gravidmage :-/ se denna bilden.

Men är ganska kort (ca 160) och smal i vanliga fall så är väl ganska vanligt att drt syns fortare då, är ju liksom ingenstans att gömma sig hehe. har iaf inte gått upp så mycket i vikt, ca 3,5 kg så får bara leva med att magen sticker ut.

Vilken vecka var du i när din mage va så här stor?

Men så himla fin mage ju! Absolut inget att hänga läpp för! Min mage var nog sådär stor för kanske en månad sen, dvs kring v 21. Får dock hela tiden höra hur liten mage jag har, vilket börjar bli lite smått
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-11 22:30:37 följande:

Ja skojar du. Är bara i vecka 17 men har riktig gravidmage :-/ se denna bilden.

Men är ganska kort (ca 160) och smal i vanliga fall så är väl ganska vanligt att drt syns fortare då, är ju liksom ingenstans att gömma sig hehe. har iaf inte gått upp så mycket i vikt, ca 3,5 kg så får bara leva med att magen sticker ut.

Vilken vecka var du i när din mage va så här stor?

Men så himla fin mage ju! Absolut inget att hänga läpp för! Min mage var nog sådär stor för kanske en månad sen, dvs kring v 21. Får dock hela tiden höra hur liten mage jag har, vilket börjar bli lite smått
  • Symetrical

Hoppsan, råkade visst skicka för tidigt! :-P

Det börjar bli lite tjatigt, skulle jag skriva.

Ha gått upp ca 6 kg nu i v 26, så kanske lite i underkant, men ändå helt okej!

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-12 10:14:49 följande:

Min mage brukar vara superplatt så är verkligen ovant. Dålig bild kanske men men. För typ 1 vecka sen och nu ör den till och med större på dagarna när jag ätit ovh sen sväller.

Det är faktiskt väldigt kul att se era magar! :)

Jättefin mage! Ser ut som en pojkmage redan.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-12 14:10:02 följande:
    <3 Haha jaa. :) Är helt bombsäker på att det är en liten pojke i magen! Både jag och sambon är tvärsäkra! Ska bli såå kul att se om man har haft rätt under hela graviditeten sen när han föds eller om det mot all förmodan skulle ploppa ut en tjej! Haha.
    Verkligen! Du får göra bikarbonattestet sen och se vad det säger.
  • Symetrical

Idag har jag varit och lämnat immuniseringsblodprov på mvc, eftersom jag är rh- och sonen rh+. Blir en spruta om typ 3 veckor och sen efter förlossningen.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend