Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Erla skrev 2017-05-29 20:25:29 följande:

Har fått till mig att man absolut bör teckna en gravidförsäkring och undrar hur ni har gjort med det? Är redan basförsäkrad via facket, men har sett att den täcker i princip ingenting. Funderar på vilken försäkring som är bäst till bäst pris och är inne på länsförsäkringar. Enligt kollegor, vänner och bekanta bör man teckna en gravidförsäkring främst för att det blir mycket smidigare med barnförsäkringen sedan.

Jag har trygghansa. Har även deras barnförsäkring på alla barnen .
  • Treansresa
    Erla skrev 2017-05-29 20:25:29 följande:

Har fått till mig att man absolut bör teckna en gravidförsäkring och undrar hur ni har gjort med det? Är redan basförsäkrad via facket, men har sett att den täcker i princip ingenting. Funderar på vilken försäkring som är bäst till bäst pris och är inne på länsförsäkringar. Enligt kollegor, vänner och bekanta bör man teckna en gravidförsäkring främst för att det blir mycket smidigare med barnförsäkringen sedan.

Jag har trygghansa. Har även deras barnförsäkring på alla barnen .
  • Treansresa

Fy nu tycker jag det är tufft att vara gravid. Har inte så mycket problem fysiskt men psykiskt är det riktigt tufft. Hoppas det ändras snart då det är lång tid kvar. Tror vädret ställer till det för mig då vi har nå sjukt år så snön är inte ens borta ännu och det är svin kallt ute!

Hur mår ni andra?:)

• Treansresa
    frestelsen skrev 2017-06-02 07:29:17 följande:

Åå jobbigt med snö:( vi bor i sthlm så vi har fint väder.

Men spyr på att va gravid med.. har såååån jäkla mensvärk och tryck nedåt så ibland undrar jag om han är halvvägs ute.. 10 dagar kvar till jag ska träffa läkaren o förhoppningsvis bli igångsatt då!!

Idag ska jag till bm o mäta o sånt

Jag bor uppe i Gällivare, men nästa vecka ska de bli lite varmare och inte minus på nätterna iallafall. Skönt att ni har bra väder.

Vad läskigt med sådant tryck! Förstår att du funderar och oroar dig för det. Hoppas läkaren sätter igång dig om 10 dagar!! Jag har 47 dagar kvar nu.

Mysigt med Bm besök. Jag var dit i onsdags och älskar verkligen att åka dit.
  • Treansresa
    Malin 845 skrev 2017-06-05 07:33:55 följande:

Hejsan! Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men det går framåt för mig och bebis, gick in i v 20 idag :). Och i eftermiddag är det dags för rul!! :)

Rul som är så häftigt! Lycka till! V20 redan! Känns som igår då du plussade i februari!
  • Treansresa

Själv går jag in i v 35 denna vecka. Kollar jag bakåt har tiden gått riktigt snabbt, kollar jag framåt känns det som en evighet kvar.

Jag är dock förvånad att jag mår så bra som jag gör. Visst har det börjat kännas lite tungt, men inget som inte går att handskas med. Fogarna håller sig hyfsat okej och SD kommer och går:) Har fortfarande en riktigt livlig bebis som ligger med huvudet neråt:)

Nästa vecka blir en prövning för kroppen då jag under veckan ska göra två resor på totalt 300 mil nästan! Läskigt men enda roligt! Ska åka på en student först och sedan en weekend med barnen:)

Har insett att jag har ganska mycket kvar att fixa med hemma också och handla så borde nog lägga på ett kol så det blir klart:)

• Treansresa
    Malin 845 skrev 2017-06-06 07:55:15 följande:

Igår var vi ju på rul, och vi ska få en liten flicka! :). Och allt såg bra ut med henne, vi är så lyckliga! :)

Vad härligt att allt ser bra ut! Din resa har verkligen berört mig! Grattis till lilltjejen:)
  • Treansresa
    hoppitossa skrev 2017-06-08 14:34:36 följande:

Rul idag, allt såg bra ut. Vi väntar en flicka den 3 november. 

Vad härligt att allt såg bra ut! Stort grattis till tjejen:)
  • Treansresa

Barnmorskebesök igår igen. Allt såg bra ut. Mitt sfmått var 2 cm stötte än höggravid sist. Dock var jag mini då:) bebisen hade sjunkit ner med huvudet en bra bit! Men det var fortfarande ruckbart. Hon är helt inställd på att jag inte kommer gå tiden ut, men jag är mer skeptiskt. (mina har kommit 37+0 och 37+4 men har ny gubbe nu)

Lite tråkigt dock att hon går på semester nu:( har känt mig riktigt trygg med henne.

Tycker dock tiden går riktigt sakta nu! 36 dagar kvar. Så går in i 36 på torsdag (35+0)

• Treansresa
    frestelsen skrev 2017-06-09 09:30:40 följande:

Nej va trist:( beklagar verkligen:(

Hur går allt för dig? Kan inte vara länge kvar till igångsättning nu:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend