Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

frestelsen skrev 2017-05-23 13:20:26 följande:

Jag tror de är jag:) vi ska kolla tappen om ca 3 veckor o är den mogen så ska de sätta igång mig. Är då i 37+0 o bebis är klar. Anledningen är tidigare fl som inte va så trevlig.

Vad skönt att dom kollar det och en igångsättning är bra! Tråkigt med dåliga minnen innan:( jag var iväg för att prata om igångsättning men vart nej så får hoppas det blir en bättre förlossning denna gång.

Men vad häftigt med kanske bara 3 veckor kvar:) du är alltså typ 2 veckor drygt före mig:)
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-23 13:36:57 följande:

Jag är 34+0 idag:)

Ja skönt att de lyssnar, jag går på samtal på sös för stress inför fl.

Sen kom min dotter med snitt i v. 35. Så är lite extra stress nu så fort magen känns skum eller minsta mensvärk.är ok om han ploppar nästa vecka men bättre om han väntar 3 veckor till:)

Varför vill du få en igångsättning om jag får va nyfiken?

Och jag i 31+5:) okej skönt med samtal med jobbigt med stressen du känner :( hoppas han stannar inne lite till. Jobbigt att hon kom så tidigt. Vart de nå komplikationer efter eller var hon stark?

Är egentligen inga stora saker men för mig har det fastnat. Skräcken och känslan av uppgivenhet.

Jag hade en mardröm med läkare som ej tog mig på allvar sist pga svaga värkar som ej hjälper. Med 2 barn har jag inte öppnat mig till mer än 3 cm utan dropp. Höga hjärtljud som ignorerades på slutet och jag var helt slut efter en latenafas på 9 dagar och skytteltrafik för att kolla hjärtljuden. Men efter igångsättning tillslut med dropp kom han blå efter 4 timmar och navelsträngen nästan 3 varv runt halsen och bajs hela vattnet.

Nu är jag dock lovad kontroller så ofta jag vill i slutet samt sovdoser om det blir jobbigt. Samt föra en dialog mellan enheter ifall man måste byta taktik. Bor på ett litet ställe som tur är den gång.
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-23 14:36:31 följande:

Nä hon va typ klar:) fick sola lite då hon va gul och va like klen på amningen den första tiden. Men ammade i 9 månader:)

Okej, de är trist att man inte blir tagen på allvar:( tur iaf att du får kontroller, tryck på om igångsättning hela tiden kanske de ger med sig;)

Vad skönt att hon var färdig! Och att amningen kom igång så bra:)

Jag tänkte att blir de som sist gör jag som sist. Sätter mig och vägrar åka hem! Har lärt mig att man känner på sig om något ej stämmer.
  • Treansresa
    happylife skrev 2017-05-24 10:21:10 följande:

Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!

Stoet grattis!!! Vad skönt att allt går bra. Njut nu och lycka till med amningen:)
  • Treansresa
    ohhello skrev 2017-05-26 23:06:02 följande:

99 dagar kvar till BF!

Och troligen blir jag igångsatt strax före/efter BF för jag har lyckats få graviditetsdiabetes och bebisen ligger redan på övre viktkurvan, går på extra ultraljud för att hålla koll. :/ Fått remiss till diabetesmottagningen för att kolla diet & ifall jag behöver insulin, men mina värden är inte så extrema tyckte barnmorskan - ligger precis innanför gränsvärdena med några små hopp över vissa dagar.

Vad skönt att ha kommit under 100! Tycker dagarna går lite fortare efter det. Får se om de stannar upp snart.

Vad jobbigt och tråkigt med diabetes:( hoppas du slipper insulin och att inte bebisen blir för stor.
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-27 20:04:21 följande:

16-24 dagar kvar till igångsättning!!! Hjälp så jag längtar!

Allt hänger på hur mogen tappen är vid första besöket. Nån som vet vad som kan ge mogen tapp? Hinkar hallonbladste men nått annat? Sex blir typ aldrig av då jag inte känner mig så snygg o smidig:(

Vad häftigt! Förstår att du längtar! Är ju inte länge kvar alls! Jag hade gärna spolat fram 4 veckor här

Har tyvärr inga tips på att mogna upp tappen, har läst att cykel kan hjälpa om man inte är van haha. Måste själv komma ihåg att beställa hallonblad.
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-27 20:43:47 följande:

Cykla vågar jag nog inte, lär väl dra i backen då;)

Nä den mognar nog när den vill:) när tänker du börja med te? Tips är att göra iste av det nu i värmen:)

Haha jag har en träningscykel hemma så tänkte inte ens på att cykla ute nog inte är så smart! Haha. Spar min cykel tills jag är desperat nog:)

Läste 35 någonstans. Är dock osäker på om det är 34+ dom menar då. Har en bekant som började redan i v 32. När började du?

Smart att göra iste av det. Har läst att det smakar pyton!
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-28 09:53:54 följande:

Jag börja i 32, tror inte de sätter fart på fl utan mer hjälper till för återhämtning:) o de är ju inte fel :)

Ja blanda ned te med smak för annars smakar de bara hö

Tack för tipset! Då ska jag genast googla och hitta någon sida som säljer!
  • Treansresa
    frestelsen skrev 2017-05-28 11:31:47 följande:

Du kan köpa på alla hälsokostbutiker:)

Hittade en sida så nu är det beställt:)
  • Treansresa
    happylife skrev 2017-05-28 19:05:32 följande:

Ja de är nog tyvärr så hehe!

Hehe hon är en vanlig bebis som äter, bajsar, gråter, sover =P

Nä men skämt åsido så är olika från dag till dag, igår tex skrek hon av magont från kl 23 på kvällen o fram till kl 02.. hemskt för henne å mig. Men sedan dess har hon sovit till och från hela dagen idag i sin vagn som hon innan ej velat ligga i så de går fram o tillbaka. Amma har hon gjort typ dygnet runt tills idag då hon mest sovit =P men är tacksam att de finns mjölk o funkar! Imorn blir hon en vecka gammal min lilla tjej, hon är fantastisk

Vad härligt det låter! Tänk att snart är min bebis också här! Eller ja 50 dagar kvar.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend