Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-05-09 19:42:35 följande:

Ah vad skönt att du får gå oftare då! Vilken vecka är du i nu?

Är bara i v 30! Tycker tiden går riktigt segt.

Jag har en enorm förlossningsrädsla och har varit och gjort en "handlingsplan" om det och då var ett av grejerna att få tider ofta i slutet för att fånga upp och underlätta om det blir som sist med noll sömn:)
  • Treansresa

Spännande att det snart är dags för två bebisar till att födas här i tråden:)

Är det några junibebisar beräknade sedan?:)

• Treansresa
    Zora skrev 2017-05-14 11:50:02 följande:

Kul att se så många "kändisar" här :) Kul att de flesta är så nära födsel, eller redan fått, fast lite synd att jag är ensam nygravid. Får se hur aktiv jag kommer att vara

Vi får hoppas att någon mer plussar nu snart så det blir två iallafall :)
  • Treansresa
    columbus skrev 2017-05-17 07:52:34 följande:

Hej från bebisbubblan! Åkte in snabbt för att kolla minskade fosterrörelser i söndags (trodde jag), fyra dagar innan BF, vilket slutade med igångsättning pga lite trött bebis och högt blodtryck på mig. Chockerande där och då men allt har verkligen gått över förväntan och 04.00 i måndags tittade vår tjej ut. 50 cm och 3670 gram. Vi stannade en natt på BB och är hemma nu och njuter! <3

Stort grattis! Skönt att allt gick bra:)
  • Treansresa
    Mimipig skrev 2017-05-19 23:01:08 följande:

Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 37. Har ni barn sedan innan? Jag har en son på två år. Var bor ni? Jag bor i Strockholm.

Jag är 28. Har två barn på 7&10 och sambon har 3. Är första gemensamma. Jag bor uppe i Lappland :)
  • Treansresa

Vad kul att läsa om alla:)

Happylife: nu är det spännande!

• Treansresa
    happylife skrev 2017-05-20 19:19:06 följande:

Tjoho upptäckte just att smådelar av slemproppen lossnat behöver ju egentligen inte betyda att förlossning är närmsta dagarna men de kan ju betyda de om man har tur! Är ju trots allt nära mitt bf också, imorn som sagt känner mig lite konstig, konstig känsla i magen, som att något är på gång! Hoppas de stämmer magen är stenhård jämt och jag kan knappt stå eller gå, vore en pina att fortsätta såhär över tiden!

Åh vad jag hoppas och håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade! Heja bebis kom nu!!
  • Treansresa
    Mimipig skrev 2017-05-20 23:21:48 följande:

Idag har jag sprungit på toa som en höggravid - stup i kvarten! Hur är det möjligt att få sån liten blåsa i V5?! Är det kroppens gravidminne?! Jag har inget minne av att jag kissade ofta förrän på sluttampen sist.

Den roliga blåsan fick jag i v 5 och håller fortfarande i sig nu i v 32! Kissar säkert 1 gång i timmen dagtid och minst 2-3 gånger per natt. Bm hade inga svar på varför vissa blir såhär!

Gruvar mig.för att det ska bli värre som höggravid! Då får jag bosätta mig där.
  • Treansresa
    happylife skrev 2017-05-22 17:06:56 följande:

Vaknade inatt vid kl 3 med ordentliga värkar som kom och gick intensivt, hade bm besök kl 10:30'och hon kunde konstatera att jag öppnat mig 3 cm, blev överraskad och glad! Nu är jag hemma och inväntar mer regelbundna värkar så vi får åka in och föda fram vår lilla tjej!

Åhh hoppas hon kommer inatt:) är så glad för din skull att det är pågång nu!!
  • Treansresa

Hoppas det har kommit en till ff bebis nu:)

Är det frestelsen som står på tur nu? ( ursäkta om jag har fel om namnet)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend