• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-11-05 00:40:18 följande:

En fråga - ni som fött förrut - hur länge blödde ni färskt rött blod? Jag blir så lätt irriterad i huden av bindor och är rädd att få svamp nu med alla stygnen så vill helst gå utan. Idag på dag 7 hade jag lätt kunnat gå över till tunt

trosskydd men vet inte om det är en endagsförteelse? De säger ju att man ska blöda 6-8 veckor men känns som sista 1-2 dagarna på en mens nu - alltså väldigt lite och övergående. Eller kommer det nu en ny fas avslag efter det färska blodet försvinner?

Jag blödde rätt länge ca 3 v och sedan blev det ljusare för att bli färglöst i ca 2 v sedan var det över.
    Alla blöder olika mycket och länge och det kommer nog inte att eskalera för dig utan om det avtar i styrka är det nog på väg att gå över
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-06 08:53:18 följande:

När är de berömda spökveckorna?

Går in i v13 imorn och känner mig knappt gravid!

Lite småsymtom ibland men mycket mindre!

Nån som känner igen?

Jag började känna mig ogravid i v 11 sist. Kommer ihåg att jag tog upp det på inskrivningen och hon sa att de flesta tycker det är läskigt ända till man känner rörelser i magen.
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-11 11:45:49 följande:

Jag är så lättad så jag gråter!

Inga avvikelser hittade och vi väntar en flicka <3 <3 <3

Jag ringde igen och fick tag i dom, dom hade fullt upp och hade inte hunnit gå in i systemet.

Åååhh vilken lättnad!

Grattis, måste vara oerhört skönt. Jag har ett första ultraljud om 1 v för att se så det ser normalt ut, v 7+6 då så hoppas på att se någonting
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-11 18:55:37 följande:
    Tack, ja otrolig lättnad!

Spännande, i den veckan ser man en hel del ju

Vilken dag är det?
    Fredag den 18:e kl 11.30
  • Bell13

Retinol ska man vara försiktig med under graviditet men visste inte att samma gällde under amning, tack för tipset

Loppan84 skrev 2016-11-13 11:46:12 följande:

Framsteg!

Livmodern har verkligen minskat sista dagarna - huden tar ju lite längre tid på skg så är mycket hud här nu men den drar sakta ihop sig också. Kör med kombo av retinol och aha från Paulas Choice nu och ser väldigt snabba resultat på de ytliga bristningarna och elasticiteten så kan tipsa om de produkterna (denna skincity.no/no/resist-retinol-skin-smoothing-body-treatment och denna skincity.no/no/resist-skin-revealing-body-lotion-with-10-aha).

Nu vet jag att en del producenter säger att man inte ska använda retinol när man ammar men det är pga forskning saknas inte pga skadlighet visats och det finns ju absolut inget som tyder på att en topisk kräm kan ta sig ut i mjölk - inte ens det vi dricker eller äter gör ju knappt det - så jag känner mig inte obekväm iaf.

• Bell13
    mamalolo skrev 2016-11-16 15:20:25 följande:

Hej alla! Vill bara säga att vi nu, efter bekräftad trisomi 13, har avslutat graviditeten i vecka 17. Jag sörjde massor innan ingreppet så jag kände mig förvånansvärt "stark" och fokuserad under förlossningen. Det blev till slut ganska fint och värdigt.

Vi lutar åt att vilja försöka igen men vi vet inte säkert. Så kanske, kanske ses vi i någon temp-tråd igen framöver. Hoppas det gått bra för alla er andra med NIPT och kub och RUL etc. Stor kram!

Stark är du. Sänder Styrkekram och önskar lycka till vad ni än kommer fram till.
  • Bell13

Riktigt nervöst här, ultraljud imorgon v 7+6. Hoppas på ett hjärta. Mår illa dygnet runt, extremt trött, svimfärdig idag på Ikea så symptom finns så det blir över

• Bell13
    happylife skrev 2016-11-17 20:28:02 följande:
    Åh vad spännande! Vilken tid är det? Så man kan hålla tummarna!
    Det är 11.30 idag och tack för pepp
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-18 15:39:47 följande:
    Vilken lättnad med levande "bebis"! Grattis! Trist att bli bakflyttad men vad gör de sen. Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar på tidigt vul, men blev framflyttad 6 dagar två veckor senare =P
    Tror nog jag blir framflyttad sedan på kub just nu är det 5 juli, själv har jag födelsedag den 6 juli .....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend