• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Är det någon/några som skulle vilja lägga ut sin graf från fertility? Skulle vilja jämföra med min dag för dag. Försöker bli gravid och är på ägglossning +4 idag.

• Bell13

Har bim idag och det ser ut så här.
    Tycker strecket är rosa och det kom efter 2-3 min. Vågar jag hoppas?

• Bell13
    Bäbiiiis skrev 2016-10-22 17:51:14 följande:
    Grattis! Det tycker jag ser ut som ett tydligt pluss. När blir bf?
    Bf blir 30 juni
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-22 21:49:52 följande:
    Okej

Har varit i valet å kvalet över doppler verkligen..
    Min förra graviditet var jag väldigt orolig över missfall och tänkte köpa en doppler men ändrade mig då jag tänkte att jag nog skulle bli superstressad om den inte hittade hjärtljuden. Det hände vid ett par tillfällen hos barnmorskan att det tog några minuter att hitta hjärtljuden. Självklart ska du bestämma själv men kanske ha det i åtanke. Vilken vecka är du i nu?
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-23 08:05:52 följande:
    Jo precis det är ju det som är risken =\

V 10 (9+6) så påbörjar v 11 imorn, i tidigaste laget men om ett par v kanske.

Men tror jag skippar de faktiskt.

Har ju ultraljud närmsta veckan o ser de bra ut får jag inse att det faktiskt kommer gå vägen!

Hur känns de för dig nyplussade kvinnan? några symtom?
    Trötthet, kissnödighet, lite molvärk idag och lite illamående nu ikväll. Har lovat mig själv att inte börja testa två ggr i veckan med cb digital. Blir det missfall kan jag inte styra över det i alla fall. Tänker att jag ska sluta tempa också.
    Du har ju kommit en bit redan och allt kommer ju att gå bra. Funderar också på Nipt, vad får man betala?
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-23 20:23:30 följande:
    Känns som igår jag plussade och fick hålla i mig själv för att inte testa hela tiden.

När är bim? Ja sluta tempa nu.

5900:- tar vasamamma dit vi ska, har man råd tycker jag man ska göra det. Slippa kub som enligt mig bara skapar ev oro och stress.
    Bf 2 juli fyller själv år 6 juli. 6000 kr låter ändå billigt i sammanhanget. Vi kommer att göra det om det lilla fröet stannar kvar. Kommer vara återhållsamma med att berätta innan v 12. Jag har berättat för syrran och en kompis för att kunna ventilera både lyckohormoner och oro. Börjar känna mig lite gravid med lätt illamående och gasighet
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-23 21:51:50 följande:
    Okej vi berättar också efter v 12, några få vet redan nu.

Så vilken vecka är du nu?
    V 5 4+2 riktigt länge kvar. Tänker boka ett tidigt ul i v 9. Fick mf v 5+6 i mars så bokar när jag passerat 6+0. Tycker det är skönt att veta att hjärtat slår och så där
  • Bell13
    sagoskog skrev 2016-10-24 11:11:01 följande:

Grattis Bell13!!!!!

Tack verkligen i en lyckobubbla
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-25 15:47:36 följande:
    Vad heter fb gruppen? Är den hemlig?
    Jag är gärna med i fbgruppen
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-10-25 15:51:09 följande:
    Den är hemlig, så jag vet inte hur man lägger till då? Någon annan som vet? Vem är admin för gruppen? :)
    Du behöver vara vän för att lägga till.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend