• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej, tänker att det kanske är slemproppen som börjat lossna. Den har vid alla mina tre förlossningar lossnat ett par dagar innan förlossning.

Loppan84 skrev 2016-10-25 17:05:13 följande:

Hmm var helt klart som vatten det första som kom men nu är det bara som mycket ew flytningar typ. Får bara vänta och se om det kommer mer annars var det nog bara en liten "läcka" som inte betyder nätt.

• Bell13
    sagoskog skrev 2016-10-26 13:44:08 följande:
    Nej vi är faktiskt alla admin, som varit med sen ganska tidigt iaf. Det går bra att pm:a mig. Men jag kan inte lägga till utan att bli vän med er först. Jag har letat, googlat och slitit mitt hår.. men får inte fram vart man läget till via mail (men det SKA gå, blev själv tillagd så). Så det jag kan göra är att lägga till efter att vi blivit vänner. Vilket iofs går lika bra det med, vänskapen kan man ju ta bort sen om man vill.
    Kan du lägga till mig i gruppen? Funkar inte att maila men jag heter Malin Bellhorn det finns bara en alla kommer ju ändå få veta mitt namn sedan i alla fall
  • Bell13
    frestelsen skrev 2016-10-26 18:28:31 följande:

Även om jag visste så är detta det man behöver för att tro lite till:) asså jag fattar inte.. ett ligg och absolut inte något försök till detta:) ett år sen mitt ma och lyckan är total:)

Grattis. Att få plus på digitalt är ju alltid en bekräftelse i sig. Hade lovat mig själv att inte hålla på och testa, ändå köpte jag ett cb digital idag och tog det. Ändrades till gravid 2-3. Höll på att få hjärtstopp av all nervositet de 3 min som gick mellan gravid och antalet veckor. Vet att jag kommer testa nästa vecka igen och står det inte 3+ får jag väl psykbryt. Stort grattis igen
  • Bell13
    Sagan12345 skrev 2016-10-27 07:42:42 följande:
    Jag har inte alls varit sugen på fisk denna graviditet å då tyckte bm att jag skulle ta omega3 (nu måste jag dubbelkolla så du är omega3)

Ska tydligen vara bra för hjärnan
    Är du säker på att hon sa omega 3? Det brukar inte rekommenderas utan man brukar säga att krillolja är bättre för det innehåller inga tungmetaller alls.
    Omega 3 är också blodförtunnande och det ska man passa sig för i sista trimestern (vet inte hur långt du kommit då jag är ny här) menar absolut inte att komma med pekpinnar eller så
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-27 22:13:18 följande:
    Tack så mycket

Imorn är det ultraljud! Nervöst.

Samma ställe där de sket sig sist =\
    Stort lycka till på ul idag
  • Bell13
    Loppan84 skrev 2016-10-28 05:18:22 följande:

Ting tog tid men till slut tidigt den 28e ville han titta ut. Alla mår bra men trötta. Uppdaterar senare.

Happylife vann bettingen :)

Stort grattis
  • Bell13
    GästenT skrev 2016-10-30 02:42:32 följande:

Ni som fött barn, hur länge varade latensfasen?

Ca 6 h tror jag med svaga värkar men som ändå kändes rejält. Åkte sedan in när det tog i ordentligt och värkarna kom var tredje minut.
  • Bell13
    GästenT skrev 2016-10-31 05:09:35 följande:

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

Stort grattis. Skönt att föda på sitt Bf, har jag faktiskt aldrig gjort med något av mina barn
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-31 07:50:42 följande:

Tjoho insåg just att jag gick in i v 12 idag! Känns så underbart <3

Oerhört befriande. Går runt och är orolig hela tiden utan egentlig orsak. Har gjort gravtest idag på vårdcentral för att analysera hur mycket hcg som finns. Är skitjobbigt att vara så här hispig. Förhoppningsvis ser provet bra ut och jag kan slappna av lite mer.
    Grattis till att orosveckorna är över, hur mår du?
  • Bell13
    happylife skrev 2016-10-31 10:46:02 följande:
    Ja vi förstår dig. Det var samma här, konstant oro. För mig minskade den liiite för varje vecka man passerade. Man får bara finna sig i att de inget finns att göra mer än vänta och hoppas på de bästa! Knepigt. Var det blodprov du lämnade för att kolla hcg? Vilken v är du nu?

Tack, jag mår helt ok! Mindre illamående o lite mindre trött. Men känner helt klart av graviditeten på många sätt, och det är väl iof lugnande..
    Är i v 5+2 idag så början av v 6. Nej urinprov som de analyserar. Trodde jag skulle få lämna blodprov men det behövdes inte. Är som på nålar nu till resultatet kommer. Förra graviditeten som gick bra så började jag må illa i v 6+0 och där är jag ju inte ännu.

Skönt att du mår lite bättre även om jag själv längtar efter massa illamående nu.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend