• Bell13

Gravida från Tempar/Fertility Friend

När jag födde min son Douglas hade jag gått ner 11 kg efter en vecka. Gick upp totalt 17 kg. Magen tog lång tid att bli av med och dessa 6 kg tog mig 6 månsder att tappa.

Loppan84 skrev 2016-11-01 09:32:27 följande:

Stressad över vikten förresten. Hur mycket är normalt stt ha gått ner de 3-4 första dagarna? @'mm

Gått ner ca 4-5 kg så kvarstår alltså hela 9-10 till ursprunget. Hur mkt som är vätska vet jag inte men fortfarande väldigt svullna händer och föttrr. Magen ungefär som månad 4-5 och ser ut som världens ölmage men där märker jag stor skillnad från dag till dag och har mycket eftervärkar så är nog mycket kvar på licmodern.

Här är magen före och efter plus mjölk boobs som ser ut som giga sillissr tom i mjuk amningstopp utan bygel

• Bell13
    Bäbiiiis skrev 2016-11-01 13:05:31 följande:
    Så skönt! Nu blir det inga fler test va?
    Nä inga mer test nu. Gjorde gravtest med blod imorse så väntar bara på det resultatet. Känns oerhört skönt nu.
  • Bell13
    columbus skrev 2016-11-01 12:33:23 följande:
    Hade en kompis som var 32 och fick 1:11 000 nånting så verkar vara himla svårt att förhålla sig till resultatet. Men var i alla fall lågt över 200-gränsen så är nöjd med det :)
    Jag fick 1:13000 på downs vid 40 års ålder. 1:1000 hade tydligen varit ett bra resultat sa barnmorskan. Svårt att förhålla sig till siffrorna tycker jag.
  • Bell13
    Loppan84 skrev 2016-11-01 10:56:40 följande:
    Ok viktnedgången låter ju lovande på vikten. 6 månader för de sista kilona tycker jag låter helt rimligt och bra jobbat. Men misstänker att det blir att kämpa lite för stt få bort magen här också. Vet du hur mkt du gick ner de första dagarna eller under självs fl? Jsg gick ju inte ens ner under fl trots stt ungen bevisligen inte va viktlös, pga vätskan
    Tror 4 kg direkt efter förlossningen var skitsvårt att få fettet att lossna sedan
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-01 13:21:28 följande:
    Härligt, grattis!
    Tack så mycket. Nästa milstolpe blir ul nästa fredag.
  • Bell13
    mamalolo skrev 2016-11-01 15:50:56 följande:
    Värsta tänkbara besked. Misstänkt trisomi 13. Allvarligt. Många överlever inte ens graviditeten. Jag är bestört. UL och ev MKP imorgon för att bekräfta. Är så ledsen.
    Är oerhört ledsen att du ska behöva gå igenom detta hoppas på ett mirakel imorgon.
    Styrkekramar
  • Bell13
    mamalolo skrev 2016-11-01 18:22:55 följande:
    NIPT är liksom kub ett sannolikhetstest men mycket mer säkert. Så det finns alltid en öppning för "false positives" men de är väldigt, väldigt små. Trots det rekommenderar man att man bekräftar med UL + MKP.

Tack för all omtanke!
    Är det sant? Trodde att nipt var bombsäkert
  • Bell13
    Bäbiiiis skrev 2016-11-02 12:09:44 följande:

Nu kom frågan för första gången. Nästa i alla fall. En kollega som är ganska frispråkig av sig sa till mig "Jag har tänkt fråga länge men nu törs jag väll fråga i all fall?" Och så log hon stort. Jag sa "nej" och blev röd i ansiktet. "Är du säker" sa hon. "Du får vänta till på måndag" sa jag.

Tänk om jag missförstod henne. Eller om hon missförstod mig. Hon kanske inte förstod att det var kub jag väntade på innan jag berättar. Hon kanske trodde att jag inte visste om jag var gravid eller inte. Suck! Det satt folk intill så jag ville inte prata om det.

Hon förstod nog inte att du menade kub. Hon trodde nog att du sa att du inte är gravid
  • Bell13
    happylife skrev 2016-11-02 18:20:04 följande:

Någon som vet hur SGI räknas ut?

Jag byter jobb i december med en högre lön.

Får jag mer pengar då eller hur räknas det ut? Är det senaste årets sammanlagda inkomst eller är det senaste sex månaderna?

Det är senaste 6 månaderna som räknas så det får du räkna med
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend