Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Är så orolig över foglossning.. Känns värre nu.. Trots bälte etc... Läser så mycket om folk som måste ha kryckor O som har de flera år efter barnet föds :( blir så ledsen O orolig

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-24 21:09:11 följande:
    Stackare! Du behöver säkert inte oroa dig för att få bestående men - för de allra flesta går det över efter graviditeten. Men är ju oavsett inte kul att du ska gå och ha ont nu :-/ Kanske du måste sjukskrivas? Har du träffar läkaren?
    Nej har läkartid på fredag... Just nu hatar jag att bo i England för jag skulle aldrig ha råd att sjukskrivas... Här får man bAra £88 pund i veckan under sjukskrivning vilket motsvarar ca 1100 kr. Kan ju aldrig leva på de...

En annan sak ja tänker på är ju att jag kommer inte ha råd att börja jobba igen men hur kommer de kännas att vara hemma i så många år? Gud va jag önskar vi bodde i Sverige men de kommer aldrig hända :(
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-25 14:23:30 följande:
    Oj ja inte lätt att klara sig på det. Är ju så lättare här i Skandinavien att få barn, här får man ju så mycket mer hjälp.

Men en sak som ett par vänninor gjorde när de fick barn i England var att starta ett föräldrakooperativ med några andra vänner. Tror de bar 4-5 familjer med barn i ungefär samma ålder och så jobbade de 80% så de hade en ledig dag i veckan när de passade barnen plus delade kostnaden för en nanny. Mammorna var alltså hemma med barnen en dag var i veckan och fick också hjälp från en nanny. Funkar nog inte med jättesmå bebisar men från 1,5-2 år kanske?
    Ja verkl mkt lättare i Scandinavium...

Ja de skulle vara en bra idé, hoppas verkligen jag får nya bra vänner genom bebisen:) just nu har jag faktiskt ingen kompis som jag träffar utanför jobbet.. Har vänner som jag pratar med på jobbet men thats it.. Ganska ensamt ibland...

Trivdes du bra i England?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-28 10:34:01 följande:

Förlåt för spamming och att jag klagar lite nu.

Men har kaskadspytt hela morgonen, fick stanna hemma från jobbet. Spytt ner hela mig själv och badrummet för det kom så plötsligt. Detta är så förnedrande. Snälla gode Gud låt det va tillfälligt nu och inte en permanent tillbakagång.

Var på yogan igårkväll - nån annan som blivit dålig efter en sån typ aktivitet? Tror ni det kan bero på yogan?

Åh va jobbigt med illamående igen :(

Vet du ja får alltid ont i halsen O blir snuvig efter yogan... Tar typ 1-2 dagar för de O gå över så konstigt
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-04-28 07:05:51 följande:

Pang bom i v 23+0!

Så fin. Får mig O längta mer...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-28 22:02:24 följande:

Börjar bli orolig. Får inte behålla nått. Helt sjukt. Måste va maginfluensa eller matförgiftning det här för det är värre än innan.

Hur lång tid ska det gå utan att man får behålla mat/dryck innan det är fara för bebisen? Har gått från morgonen idag utan att kunna äta eller dricka, men då alltså inte behållt nått sen jag la mig igår kväll.

Oj va jobbigt kan du ringa vård guiden?? O fråga om råd.. De är inte bra om du blir uttorkad
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-04-29 14:38:52 följande:

Fyfan va nervös jag varit idag!! Men fick lägsta risk på kub! Och jäklar va det var action i magen!!

Flyttad till 31 oktober. Stämmer med min egna beräkning! :)

Åh grattis va fin bild du fick oxå
  • eagle87

Sajowacha på tal om hud jag känner lite dåligt samvete har typ struntat i min hud de senaste 10 åren, använder makeup vipes på kvällarna för O ta bort smink O smörjer sen in O på morgonen enbart fukt kräm... Har inga problem med hyn eller något, men bör jag typ investera mer tid/pengar? Vill inte åldras lr ngt i förtid...

• eagle87

Tog blodprov idag för downs syndrome och de andra.. Hade inte tänkt ta de men kände att jag ville ändå för O slippa tänka... Är de dåligt ringer de inom 3 dagar är de bra kommer brev om en vecka...

Såg i kalendern idag att bf är samma dag som jag börja blöda O fick MF... Läskigt...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-05-03 20:17:05 följande:
    Ok! Trodde inte de gjorde det utan att de upptäckt några konstigheter på kub-ul, men vad skönt för er att få svar ändå!

Angående datumet förstår jag att det är lite traumatiskt - samtidigt vilken revansch att exakt ett år efter du var så ledsen och besviken kanske du får den finaste dagen i ditt liv :)

Måste säga att jag nojar nu över att vi inte får göra kub eller någon annan fosterdiagnostik - läste att det är förhöjd risk för skadade spermier efter cellgift :-/ Skitsamma vi kan inte påverka det så bara att ignorera det....
    Ja kunde ju aldrig göra kub pga position på barnet kunde de inte mäta nackspalten så därför tog de inga blodprover heller...

Ja de sant... De kunde vi inte Tro förra året när vi fick MF att vi ett år senare skulle Ha vårat barn <3

Va inte orolig är säker på att allt är ok :) längtar så till rul :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend