Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-05 20:50:50 följande:

Satsar på det :) gör ju inget om man måste stoppa ofta om man räknat med det och inte har bråttom.

Hur är det med dig? Är du lika otålig som mig och Eagle eller njuter du sista tiden som enbarnsmamma? ;)

Haha jag är faktiskt galet lugn jämfört med sist.. då var det stenhård nedräkning så fort man va nere på ensiffrigt och var helt uppe i allt som hade med barnet att göra, men den här gången har jag fortfarande inte fattat att det snart är dags med en till bebis, trots att det är nästa månad. tycker allting går i lagom takt, och det är faktiskt rätt skönt att inte längta så intensivt som förra gången (så att man höll på att gå under när som helst), nu tar jag bara varje dag som den kommer ;). Tror det är en blandning av att jag har full rull med första barnet + att jag vet att det är sista gången som gravid så jag måste passa på att njuta av sista tiden!
  • Sajocawa

Här har tröttheten verkligen slagit till hårt senaste dagarna, tur jag är ledig för måste sova på dagarna..

däremot är tröttheten+magsjuk dotter+man som jobbar natt inte den optimala kombon nu. Funderar på hur tidigt jag kan väcka min man utan att det är alldeles för elakt... hehe

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-07 10:43:03 följande:

Stackare. Jag är inte avis på er som redan har småbarn just vad det gäller graviditeten - själv har man ju väldigt goda möjligheter att vila och lyssna på kroppen men kan inte va lätt med en tvååring. Nr 2 måste va så mycket tuffare graviditet.

Går lilltjejen på dagis så du får vila lite på dagarna eller är hon hemma med dig?

Jag har ju haft tur ändå som haft en hyfsat skonsam graviditet, men nu hade det faktiskt varit skönt att vara barnlös och bara sova igenom dagarna som förra graviditeten :')

Men dottern går på dagis några timmar om dagen som tur är, och den lilla lugna stunden på dagen behövs. Däremot är jag så dålig på att vila, när man väl är hemma själv vill jag passa på att göra allt som jag inte hinner annars såsom städa, rensa garderoben mm
  • Sajocawa
    columbus skrev 2016-10-07 15:08:30 följande:
    Så svårt att komma ihåg allt. Visst, alkohol t.ex. säger ju sig självt men just köttet och typ ostar känns ju hopplöst att komma ihåg. Särskilt när man äääälskar typ gorgonzola och medium-stekta burgare :D
    Smält ost och fryst kött ska ju gå bra i alla fall. Vi ska strax äta tortellini med gorgonzola-sås (alltså: bara upphettad gorgonzola)  mums!  Man får hitta små knep så att man ändå kan äta lite av det goda...  ;) 
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-10-08 01:23:28 följande:

Haha vore kul... kommer han runt bf är de väll ok men önskar helst att han föds runt 38+3 eller 39... Max bf +1 eller 2,.. är jävligt otålig nu :( min mamma kommer på söndag och på torsdag har jag vaxning av fiffi haha så fredag är jag redo!!!! Har bm imorn så får se om han e fixerad... hur känner du? Hur är de me fingret?

Jag håller med Bäbiiiis, om du räknar med att föda nästan 2 veckor före bf redan kommer tiden verkligen bli helt galet olidlig.. det är nog bättre att ställa in sig på att gå över några dagar i alla fall, vilket statistiskt sett är vanligare.. :( och så får man hoppas att tiden går fort bara <3
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-10-08 21:46:09 följande:

Loppan:

Loppan: 1/11

Eagle: 24/10

GästenT: 7/11

Eagle:

Loppan: 20/10

Eagle: 15/10

GästenT:

Loppan: 24/10

Eagle: 29/10

GästenT: 5/11

Bäbiiiis:

Loppan: 1/11

Eagle: 20/10

Symetrical:

Loppan: 24/10

Eagle: 5/11

Sagoskog:

Loppan: 30/10

Eagle: 27/10

Haha tror det blir en riktigt stort novembergäng i den här gruppen, jag tror:

Loppan: 1/11 , Eagle 3/11, GästenT 5/11.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-11 21:09:58 följande:

Förresten det där med förlossningspresent är det vanligt i Sverige? Nu när jag tänker efter så har jag inte hört nån av mina vänninor i Svedala prata om det, medan här i Norge är "barselgåva" väldigt etablerat och nått man förväntar sig. Va samma i England när jag bodde där, så antar Eagle räknar med present också?

Vet faktiskt inte hur vanligt det är här för har nog inte hört så många prata om det (men jag har ju å andra sidan inte heller pratat om det med så många så vem vet...), men min man är i alla fall väl införstådd i att han ska ge mig en pushing gift :)
  • Sajocawa

Var hos bm idag, allt var bra och han har sjunkit ner ganska långt nu men fortfarande lite ruckbar. Att han sjunkit ner betyder troligtvis att sf-kurvan borde ha planat ut lite utan att det är konstigt. vilket den också gjorde när vi mätte, men får göra ett TUL på måndag ändå för att det nästan görs på rutin där. Älskar att gå till privat mvc, hade aldrig fått ett tul hos vanliga mödravården pga den lilla dippen..

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-14 13:41:47 följande:

Ja vad skönt, ville också göra tul men lagt ner det. Nu vill jag inte veta vilken vecka är du i nu?

Nej jag bryr mig inte speciellt mycket heller, och hade verkligen inte förväntat mig ett till ultraljud överhuvdtaget. Vet ju att man inte ser så mycket såhär sent ändå, gjorde ett i typ vecka 38-ish förra graviditeten och det enda jag såg var en fot när dom försökte kolla på min lever (som för övrigt inte gick att se bakom bebis som tog upp all plats) men tackar ju inte nej när hon erbjuder det ;) är i vecka 36.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-10-14 18:34:35 följande:

Jag var också hos MVC idag på kontroll, min man var med för första gången så var lite prat om förlossningen etc. Annars inget spännande - alla värden fortfarande bra, magen växer fast vikten går neråt sista veckan och han ligger där han ligger ;) Hon sa också att jag måste räkna med att gå förbi bf - var nog ganska tydligt att jag inte har planerar för det när jag såg ut som ett frågetecken när hon sa att vi skulle boka ny tid om 1,5 vecka i vecka 40 och sa "men då är det väl för sent för kontroll" hehehe

Herregud vad galet egentligen att det redan är dags för dig om 1,5 vecka.( Eller ja, kontentan här var väl att du nu skulle räkna med att du kan gå längre, men ändå...)

Från FF-/familjelivrookies ända till bebisar ihop . Så fint <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend