Gravida från Tempar/Fertility Friend
Har haft sammandragningar regelbundet sen imorse, typ var 10e minut har jag tänkt i huvudet. Gick inte över även fast jag vilat hela dagen/kvällen så ringde förlossningen tillslut som tyckte jag skulle kolla upp det för att det lät lite tätt. Fick göra ctg som konstaterade samma sak, 10min emellan. Dom gjorde ul och mätte barnet och fostervatten. Såg bra ut. Fick även kolla så att tappen inte var påverkad vilket den inte var. Puuuuh! Skulle höra av mig om det blev mer intensivt eller tätare men nu var det inget märkligt. Men varför är det så tätt då? Någon mer som haft så under så lång tid?
Jag har haft rätt mycket sammandragningar konstans hela graviditeten, var precis samma sak förra graviditeten också, har väl varit några stycken i timmen ända sen innan vecka 20.. på kvällarna däremot (när jag ligger i soffan/sängen!) kommer dom med 5-10 minuters mellanrum. Väldigt konstigt egentligen, känns ju mer logiskt att det skulle va mindre just när man tar det lugnt så vet inte varför det blir så riktigt haha.