Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-09-12 17:34:56 följande:

Ja det är ju det. Den grillades så tillagningen var lite halvt som halvt. Och jag kräktes den kvällen... Jävla korvjävel. När man ska vara duktig åh köpa ekologiskt..

Förstår att du blir orolig men risken är säkert minimal så försök att inte oroa dig. Och oroa dig absolut inte över att du kräktes, det är inget symptom vid listeriasmitta. Däremot är det vanligt att symptom inte visar sig förrän ett par veckor efter att man blivit smittad, men som sagt, du behöver nog inte oroa dig <3
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-09-17 16:58:25 följande:

Oj oj idag har det shoppats - alla babykläder som var kvar, lammskinn, torktumlare, täcke, sängkläder, bärsele och massa annat . Så mycket saker man inte visste att man behövde förrän man satte igång haha :D Blöjpapperskorg fick man gratis på Babyshop om man köpte nått annat så det är ett tips till allihop.

Nu har vi alla kläder och allt vi behöver utom overall. Tänkt köpa en fleeceoverall bara eftersom han inte behöver vattentät när han är så lite väl? Han ska ju mest ligga uppe i påsen i vagnen inte va på marken liksom :D

Här är jag!! är lite frånvarande nu när det är full rulle i veckorna så jag får ta igen all läsning på helgerna.

Blir nästan lite stressad nu när jag läser er shopping, vi har inte köpt nånting till bebis alls överhuvudtaget. Visserligen var vi nyss på Ikea och köpte en större garderob till tjejens rum så hon och lillebror kan dela garderob, så det får väl räknas som första fixet inför bebis ankomst. ;)
  • Sajocawa

Och STOOOORT GRATTIS till alla nya gravida härinne! Tjoho så roligt, många 2017-bebisar nu :D

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-09-18 07:56:33 följande:

Usch vaknade med torkad mjölk över hela armen och magen :-/ Och gått upp 1,5 kg sen i förrgår så nu är jag nästan på 12 kg jag också Eagle.

Sagoskog: Hur går det för dig? Börjar närma dig mitt och Eagles tips nu, dax att börja ligga :D

Haha förlåt att jag skrattar lite nu men får såna flashbacks från amningstiden när man gick och la sig med amningsinlägg i bh-n/tröjan men ammade under natten och somnade under tiden så bröstet låg ju framme och läckte mjölk hela natten sen så sängen var dyngblöt varje morgon.. det var standard för oss att sova på en handduk.

Har du köpt amningsinlägg? Bara att börja sova med dem... ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-09-18 08:16:45 följande:

Haha ja det kan jag tänka mig. Eller får man kanske ha såna där kislakan under vanliga lakanen både för bebis och bröst ;)

Ja har köpt inlägg både ull och lite tunnare men inte behövt dem innan, hsr bara haft lite torkat vitt typ inne i bröstvårtan innan som jag kunnat tvätta bort i duschen. Men nu åker de fram

Haha nu när du nämner det så minns jag faktiskt att vi hade kisskydd under lakanet i sängen just för att det blev så blött varje natt.. livet med småbarn är verkligen inte glamoröst :D
  • Sajocawa
    Bäbiiiis skrev 2016-09-18 23:15:49 följande:

Jag mår inte illa men har inte haft så god aptit på sista tiden. Jag tror det är genetiskt det där med illamående, foglossning och andra gravidkrämpor. Varken jag, min syster eller mamma har mått särskilt illa under våra graviditeter vilket jag är väldigt tacksam för så jag hoppas jag slipper det även denna gång.

Önskar att jag hade mer symptom men det enda jag känner är lite molvärk och min foglossning som är jobbig om jag sitter i kontorsstolen för länge. Måste varva med att stå. Nu under helgen har den knappt känts alls.

Så synd att du inte kan bada när du är på semester :/

Genetiskt är det nog inte helt och hållet, men nånting är det ju som styr vilka symtom man får. Med första barnet mådde jag konstant illa dygnet runt mellan v 6-15 ungefär, vidrigt! Kunde inte ens gå från lägenheten..

Den här graviditeten har jag inte mått illa en enda gång, kände verkligen inte av ett enda symptom alls förutom att jag blev trött. Hela den här graviditeten har varit så himla olik den första. Så himla konstigt :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-09-19 17:42:08 följande:

Stackare, ja du måste vila lite också. Man får acceptera att det inte Bara är att köra på som vanligt, kroppen säger ifrån ;) Hoppas du kan ta det lite lugnare nu sista veckorna. Hur länge ska du jobba?

Jag o Eagle är 34+6 idag så precis en vecka mellan oss då :)

Haha ja det är många som tror det - inklusive mig själv - så därför kommer jag säkert gå över tiden Max och både du och Sajocawa får före mig ;)

Haha nej då du kan vara lugn!!, jag är helt inställd på bf+2 för min del, och verkligen inte före bf i alla fall så då får du före mig åtminstone. Tror jag ligger typ 2 och en halv vecka efter dig och du får gå över max två veckor va? (Apropå! Jisses vad jag tycker synd om de gravida som bor i län där man får gå över tre veckor istället för två innan man blir igångsatt.. vilken frustration!!)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-09-19 21:44:30 följande:

Oj trodde 2 veckor va Max överallt. Huu. Särskilt hör där man måste gå hem från jobbet 3 veckor innan bf (eller måste men annars förlorar man föräldrapengarna för de veckorna) - att bara va hemma 5 veckor när man är sån här i kroppen skulle va sjukt tråkigt. Inte så att man kan använda tiden till att träna massa ellee göra massa praktiska Byggsaker som är det jag hade gjort annars om man fick ledig tid.

Hur är det med dig nu då? Är du fortfarande i the golden weeks eller börjar du också känna dig sliten? Hur länge ska du jobba? Antar att det är omöjligt att göra en del av dina behandlingar nu när du börjar bli höggravid, måste ju va lite tungt att t.ex göra massage?

Nej jag är så tacksam att jag bara gick över 5 dagar senast! (Och ännu mer tacksam att vattnet gick 2 dagar efter bf, för då visste jag att bebis skulle va här inom några dagar, ni doubt.. det jobbiga är ju inte bara att vänta utan mer ovissheten att man inte vet när det händer, det kan va 3 dagar eller 2 veckor..)

Haha , sliten ABSOLUT! Har sån foglossning nu så jag haltar runt på dagarna (men erbjuds fortfarande inte plats på tunnelbanan, jäkla svenskar). Och idag sa jag faktiskt till att dom inte ska sätta upp mig på massager mer, har känt det ett tag men inte velat säga något för att jag inte vill att andra tycker illa om mig när jag blir specialbehandlad och grejer, men jag insåg väl att Hallå, jag ÄR gravid och har rätt till att bli specialbehandlad!!

Däremot känner jag mig faktiskt så mycket mindre om magen än förra gången, har trist nog blivit av med alla veckobilder från förra graviditeten men har en bra bild från vecka 34 så ska vänta en vecka till och sen faktiskt ta en bild och jämföra, ska bli intressant att se om jag är mindre eller bara inbillar mig.
  • Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-09-20 09:37:44 följande:

Vid vilken ålder har ni skolat in/tänkt skola in era barn? Å en helt annan fråga, när man ammar på nätterna, låter de som att många liggammar, men rapar man barnet efteråt då?

Vi skolade in vår dotter när hon va 12 månader, det funkade så himla bra och helt rätt för henne, som den stammis på öppna förskolan hon var.. Nästa barn skolas nog in lite senare men vi har faktiskt inte funderat på det ännu.

När vi liggammade rapade hon aldrig, jag gav tutten och somnade om inom 3 sekunder ändå och hon åt tills hon somnade om.
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-09-22 21:03:57 följande:

Hmm. Verkar vara en del som kunnat få tagit det kvällstid. Så otroligt märkligt att det bara finns 08.45-11.45 där jag går. Det blir bara en stress. Hela arbetsdagen försvinner dom dagarna. Just förlossningsdelen ni nämner är den jag skulle vilja vara med på, sambon också, men det står inte vad dom ska ta upp när. Kanske får ringa och höra mig för.

Bara så du vet så får ni åtminstone ta ut föräldradagar de dagar ni ska till Bvc och sånt :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend