Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-03-26 19:34:43 följande:
    Jamen då så, då har vi ju t.o.m. en vetenskaplig förklaring :)

Nej det är väl så man får tänka. Är inte superorolig heller. Men vi har haft en del oturliga fall i fb-gravid-gruppen (borde gått ur för länge sen) som inträffat såhär sent. Och min bästis som plussade nästan samtidigt som mig avbryter sin grav idag. Så mycket dåliga saker händer liksom över mig just nu.

Nja, min bm är ju redan mitt sista hands val tyvärr. På andra stället jobbar min bonussvärmor och på det tredje fick jag inte plats. Så det är nog ganska kört. Vad konstigt att din bm sa och skrev olika. Varför räknas det som högriskgraviditet?
    Ja som trodde att allt var guld efter 12-13 v gränsen O man kunde andas ut, ja vet att saker kan gå fel typ Typ moderkaksavlossning etc etc men jag tänker såhär kanske har fel men ju senare MF sker desto mer beror de på att ngt inte är helt rätt hos mamman.. Så om man vet med sig att man är frisk etc så kanske man kan känna sig lugnare? Men kanske har fel???

Hon skrev typ blivit gravid efter infertilitet, med hjälp av fertilitets behandling. Tagit clomid (Pergo), tar progesteron och metformin. Har pcos.

De va hennes förklaring på varför hon referat som högrisk så fattar inte egentligen varför.! Ska ringa på tisdag... Har bara progestron till 11+3 O vill gärna ta till 12-13 i säkerhets skull fastän de mesta rinner ut redan nu....
  • eagle87

Åh så fina magar symetrical O capy...

Ja skäms lite över hur stor ja blir på kvällarna

• eagle87
    GästenT skrev 2016-03-26 18:15:26 följande:
    Läste ditt inlägg innan också om moderkakan! Skönt att du hittade det svaret! vilken lättnad.

Jag gick in i v.9 i igår, 8+1. Mår som värst på kvällarna, trött och illamående. Men nu när jag varit ledig så har det känts lite bättre. Ont i brösten och ständigt orolig också såklart. hur mår du annars nu? :) varför har hon skrivit dig som högrisk?? :/ skumt när hon sa något annat!
    Mina ömma bröst har typ försvunnit har lite illamående till O från precis som dej är de mer när ja jobbar mindre när jag är hemma...

När är ditt nästa ul?

Kolla va ja skrev till sagoskog om högrisk
  • eagle87

Blä måste bara skriva av mig, knappt sovit mått dåligt O är arg O ledsen...

Vi var bjudna hem till min mans syster igår, när vi kom dit fanns de inget att äta. O ja mådde så illa O va så hungrig O trött... Efter typ 4 timmar så skulle vi beställa take away då ville hon beställa pizza. Så gjorde vi de fastän ja kände usch... Direkt efter har jag mått illa O knappt fått ngn sömn hela natten O haft både diare O kräkningar...

Hursomhelst medans vi åt kom vi in på kub, O hon berätta att de bara gjort ul inga blod tester, hon va 39 när hon blev gravid. Ja sa att vi ska göra blod test. Grejen är jag är lite av en kontroll freak, jag är inte alls orolig för resultatet, men vill liksom bara veta. Skulle aldrig göra abort. Ja vill göra testen av nyfikenhet men oxå som ett referensvärde för nästa graviditet etc. O här i England blir alla erbjudna. Hon O hennes man vart jätte dömande sa typ varför vill jag göra de vaddå skulle ja göra abort O massa saker.. Blir så jävla arg de väll upp till oss.

Så börja de säga att ja inte njuter av min graviditet. Att ja letar efter saker att oroa mig för, de tycker vi gjort för många ul. Har gjort 2 tidiga ett pga blödning O ett för att vi redan bokat O betalat privat. Fan va ja hatar dem

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-29 09:43:15 följande:
    Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.

Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.
    Hej, åh va jobbig situation me din kompis, va hennes graviditet oplanerad?
    Skulle ha så svårt O tänka mig göra abort nu när man vet fostret utveckling att tex hjärtat redan slår i v 6....

Min man pratade me barnmorska hon hade skrivit hög risk då jag tar progesteron för att behålla graviditeten men så fort jag slutar med progestron så ändras de till lågrisk...

Vet ärligt talat inte äns om jag behöver de längre då allt rinner ut:/ men vill inte sluta än...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-30 08:25:14 följande:

Lite ofräsch fråga men svettas ni mycket? Svettas så mycket på både dagarna och nätterna, men i vanliga fall brukar jag inte göra det alls. Ingen fara med det egentligen men undrar bara om det är fler än mig?

Tvärtom... Svettas inget,... Har inte svettats något sen jag plussa.. Behöver inte äns deo...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-29 09:58:33 följande:

Eagle - som jag skrivit många gånger förr så verkar de knepiga. Kan du pausa lite från dem? Jag har personligen bestämt mig för att ta bort all sån typ av negativ energi och människor som inte vill mig väl ur mitt liv. Nu är det ju lite svårt att kapa helt med familj, men ni kan ju hålla det till ett minimum (högtider, födelsedagar) och så behöver ni ju inte träffa dem själva? Om din man vill ha en nära relation till sin syster kan väl de umgås själva ibland, ni behöver ju inte göra allt parvis

Mmm de svårt för de gör så big deal om man inte följer me O typ hjärntvättar min man då om hur dålig jag är etc...

Minns du att min svmor inte ville att ja skulle gå ut me graviditet till 6.5 mån.. Igår sa jag till min att jag längtar tills om 2 v då ja kan lägga ut pregnancy announcement på instagram O berätta till mina mostrar fastrar kompisar O kusiner... Han ba de går ju inte för min mamma vill ju inte O ja har ngr av hans kusiner som följer på insta. Men vafan de väll upp till mig?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-30 11:05:06 följande:
    Åh herregud. Nu får du säga till honom att klippa navelsträngen och att det är HELT orimligt att vänta till 6,5 månad med att berätta - alla som ser dig kommer ju förstå långt innan dess. Sen får ni väl komma överens med hur ni ska göra med Facebook typ, där är man ju olika - jag lägger ut en del men min man lägger inte ut nått så tror inte han vill att vi lägger ut där förrän det typ är dags för bf ;) men att du ringer och berättar för vilka du vill eller uppdaterar ett låst instagramkonto kan väl knappast va ett problem?
    Mm precis. Har pratar me han nu O förklarat hur jag känner O han verkar fatta:) jag gillar social media O är en väldigt öppen person :)

Hur mår du nu? Jag förstod inte riktigt ditt inlägg igår, vad har hänt vad har du för infektion? Är du hemma från jobbet? Hur e illamående? Detta har varit den värsta veckan för mig när de gäller illamående...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-30 17:20:59 följande:
    Ja är sjukskriven. Gick till läkaren för att få tabletter mot illamående, då tog hon också några prov och hade väldigt hög sänka och vita blodkroppar = infektion. Vad det är för infektion vet jag inte men ska tillbaka på fredag så hoppas det är borta då, annars blir det penicillin. Men det är nog lite av anledningen till att jag varit så dålig också, har knappt orkat stå på benen sista dagarna. Tänker att kombinationen av värsta illamåendeveckorna och sjukdom nog gjorde sitt ;)
    Åh stackare.. Mår du bättre nu? <3.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend