Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Treansresa skrev 2017-07-02 09:50:03 följande:

Dom har gjort UL och vul och hittar inga blödningar. Är det kanten på moderkakan och det rinner direkt ut så syns det dock inte på ultraljud

Men nu är det klart. Blir igångsatt idag så senast tisdag vid lunch har jag bebisen här! Har den inte kommit tills dess så snittar dom

Skönt att de gör som du vill:) kämpa på och uppdatera när du orkar<3
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-07-02 12:48:21 följande:

Känns häftigt att vara pågång. Andra omgången tabletter nu. Sammandragningarna känns mer och mer men absolut inte nå annat än sammandragningar? ännu:)

Har en känsla att bebisen kommer tidigt imorgon bitti. :)

Åå så spännande:) jag längtar tillbaka till min fl gäst den va så jobbig. Är så magiskt att föda barn
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-07-03 09:00:57 följande:

Allt har gått riktigt bra! När dom väl fick igång värkarna så tog det 1,5 timme så var han ute:) han dock inte med min eds så vart bara lustgas.

3315 gram och 51 cm född i 37+3

Stort grattis:)
  • frestelsen

Hur många av er vill ha fler barn?

Asså jag är sugen som fan men vet inte om jag pallar en graviditet om den ska va så jobbig som med Wilde..

Sen tog de ju 3 år att göra han med..

• frestelsen
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:25:39 följande:

Jag är helt chockad hur fort tiden går! Lilleman är redan 6 dagar gammal! Han är en riktigt pigg och glad bebis som har stor aptit på livet. Tyvärr vill inte gulsotsvärdet som vi så idag klev han över 350 och solning vart ett faktum. Ska bli skönt när det är över men jobbigt att inte kunna mysa på som man vill.

Han är fortfarande namnlös! Vi kan verkligen inte hitta ett namn han passar i. Här är en bild som speglar han så bra!

Så fin:) Wilde fick sola med..han hade 355 o gick ner lite mycke i vikt.

Men nu är han en tjockis :)

Svårt med pojknamn tycker jag
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-07-09 10:01:14 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om jag får! Plussade den 6/7 och är fortfarande bara på äl+12 bim-2 hade ett mf/utomkveds i dec och har sedan dess kämpat för att få vår 3:a. Nojjar att testerna inte ska öka i stryka ordentligt då det var första tecknet sist att något var fel. Hoppas så innerligt att allt går vägen nu. Bf blir då runt 18-20 mars. Har vul inbokat den 27/7 för att se att det sitter rätt den här gången. Kan jag ta 2 sista dagarnas rejäla tempohöjning som ett tecken på att progestronet ökar fint tro?

Grattis:)
  • frestelsen
    Zora skrev 2017-07-11 08:37:53 följande:

Hej igen

Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången

Wii grattis:)
  • frestelsen
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 05:55:29 följande:

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Jag störtblödde i 4 veckor.. De va iof senare, typ v.14 men de jag vill säga är att många blöder utan förklaringar och allt går bra iaf.
  • frestelsen
    Bell13 skrev 2017-07-12 13:52:38 följande:

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

Å va kul! Stort grattis:) den här gången får det Funka!!:)
  • frestelsen
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.

Stort grattis:)
  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-10-22 13:57:20 följande:

12 dagar till bf. Har ni några tips på saker som kan dra igång förlossningen? Vet att det inte finns några bevisade saker som gör det men något lär man ju sysselsätta sig med nu när väntan känns olidlig.

Sex:) bra med stötar mot tappen och sperma har samma ämne som de använder vid igångsättning;) fick krävs massa spermier för att ha samma effekt men sex kan starta fl om det liksom är på g redan:)
  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-10-23 21:16:27 följande:

Mannen är definitivt med på det iaf! Har i alla fall börjat få sammandragningar och lite värk i mage/rygg så en färdknäpp är helt klart värt att prova :)

Bra:) kör på:) sen håll igång så mycket du orkar:) allt som kan ge sammandragningar:)

Men personligen skulle jag säga, passa på att sova.. hahah sopor. Hälsningar trött mamma;)
  • frestelsen
    Erla skrev 2018-01-02 09:28:15 följande:

Visst finns det en facebook-grupp för oss som blivit föräldrar i tempargruppen? Någon som skulle kunna lägga till mig? :)

Finns en grupp :) du måste bli vän med nån som är med i gruppen för att man ska kunna lägga till :)

Sök upp mig på fb. Pernilla Hendered
  • frestelsen
    Erla skrev 2018-01-03 13:27:03 följande:

Okej :) jag förstod att jag behövde läggas till i den då den är hemlig ^^ skickar vänförfrågan till dig :)

Ja precis:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend