Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-05-09 16:23:13 följande:

Åååå vad jag hoppas nåt är på G här snart!! Har fått lite fler förvärkar men alltså det är fortfarande bara några per dag. Där emellan har jag molvärk och ilningar, känns som hon gnussar runt huvudet nedåt typ. Tidigare var förvärkarna endast kväll å natt men idag har jag haft några st dagtid också...kom igen nu då!! Hur mår ni andra?

Spännande:) hoppas de får fart snart:)
  • frestelsen
    Zora skrev 2017-05-14 09:20:38 följande:

Hejsan!

Hoppar in lite här efter att ha plussat svaaagt på Äl +10. Idag på Äl +13 fick jag Gravid 1-2 på CB digital. BF ca 21/1 men bebis kommer (om allt går bra) att komma någon vecka tidigare pga snitt.

Är det någon mer här som nyligen blivit gravida? Eller har alla kommit en bit på väg?

Har varit aktiv i FF tråden sedan 2014 när vi planerade 2:a barnet. Nu är jag alltså gravid igen efter ett års försök.

Mår bra än så länge, är ju bara i v 5 men jag har ont i ryggen, typ svanken, och brösten känns lite som att de har växt och ibland har jag nästan samma känsla som när mjölken rinner till.

Grattis och välkommen:)

Jag är i v. 32+5
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-05-17 11:59:32 följande:

Har inget tips tyvärr, mer än att tänka att chansen är större att de går bra.

Jag har tampats med de känslorna sen dag 1 och idag är jag i v 39+2 och är forfafande rädd och vill bara få ut bebisen! Finns inget magiskt man kan göra tyvärr mer än att försöka tänka positivt!

När ska du få hinnsvepning?
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-05-17 17:17:33 följande:

På måndag! Då vecka 40+0..hoppas de ger nåt!

Okej, så spännande :) vi får ta en Stockholmsträff sen med bebisarna:)
  • frestelsen
    Mimipig skrev 2017-05-17 17:16:52 följande:

Hej på er! Vad roligt att se så många bekantingar! Jag plussade igårkväll på BIM, ÄL +15. Har försökt sen oktober, har en son på två år sen tidigare. Det är fortfarande rätt overkligt det här. Bf 22-24 januari beroende på vilken app jag frågar...

Kram på er!

Stort grattis:)

Då va de 2 som plussa denna månad från tempar tråden?
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-05-17 22:22:02 följande:

Ja absolut

Ja va kul:) klart vi ska ha en bebisträff sen:)
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-05-17 19:38:24 följande:

Hänger gärna med på en bebis träff i vår sen :)

Skulle citera dig men vart fel o blev happylife igen:)
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-23 09:27:44 följande:

Hoppas det har kommit en till ff bebis nu:)

Är det frestelsen som står på tur nu? ( ursäkta om jag har fel om namnet)

Jag tror de är jag:) vi ska kolla tappen om ca 3 veckor o är den mogen så ska de sätta igång mig. Är då i 37+0 o bebis är klar. Anledningen är tidigare fl som inte va så trevlig.
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-23 13:29:04 följande:

Vad skönt att dom kollar det och en igångsättning är bra! Tråkigt med dåliga minnen innan:( jag var iväg för att prata om igångsättning men vart nej så får hoppas det blir en bättre förlossning denna gång.

Men vad häftigt med kanske bara 3 veckor kvar:) du är alltså typ 2 veckor drygt före mig:)

Jag är 34+0 idag:)

Ja skönt att de lyssnar, jag går på samtal på sös för stress inför fl.

Sen kom min dotter med snitt i v. 35. Så är lite extra stress nu så fort magen känns skum eller minsta mensvärk.är ok om han ploppar nästa vecka men bättre om han väntar 3 veckor till:)

Varför vill du få en igångsättning om jag får va nyfiken?
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-23 14:10:27 följande:

Och jag i 31+5:) okej skönt med samtal med jobbigt med stressen du känner :( hoppas han stannar inne lite till. Jobbigt att hon kom så tidigt. Vart de nå komplikationer efter eller var hon stark?

Är egentligen inga stora saker men för mig har det fastnat. Skräcken och känslan av uppgivenhet.

Jag hade en mardröm med läkare som ej tog mig på allvar sist pga svaga värkar som ej hjälper. Med 2 barn har jag inte öppnat mig till mer än 3 cm utan dropp. Höga hjärtljud som ignorerades på slutet och jag var helt slut efter en latenafas på 9 dagar och skytteltrafik för att kolla hjärtljuden. Men efter igångsättning tillslut med dropp kom han blå efter 4 timmar och navelsträngen nästan 3 varv runt halsen och bajs hela vattnet.

Nu är jag dock lovad kontroller så ofta jag vill i slutet samt sovdoser om det blir jobbigt. Samt föra en dialog mellan enheter ifall man måste byta taktik. Bor på ett litet ställe som tur är den gång.

Nä hon va typ klar:) fick sola lite då hon va gul och va like klen på amningen den första tiden. Men ammade i 9 månader:)

Okej, de är trist att man inte blir tagen på allvar:( tur iaf att du får kontroller, tryck på om igångsättning hela tiden kanske de ger med sig;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend