Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-05-24 10:21:10 följande:

Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!

Grattis här med:) jag vill typ ha din fl:) jag kommer säker få kämpa i 2 dagar för att bli akut snittad;)
  • frestelsen

16-24 dagar kvar till igångsättning!!! Hjälp så jag längtar!

Allt hänger på hur mogen tappen är vid första besöket. Nån som vet vad som kan ge mogen tapp? Hinkar hallonbladste men nått annat? Sex blir typ aldrig av då jag inte känner mig så snygg o smidig:(

• frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-27 20:33:08 följande:

Vad häftigt! Förstår att du längtar! Är ju inte länge kvar alls! Jag hade gärna spolat fram 4 veckor här

Har tyvärr inga tips på att mogna upp tappen, har läst att cykel kan hjälpa om man inte är van haha. Måste själv komma ihåg att beställa hallonblad.

Cykla vågar jag nog inte, lär väl dra i backen då;)

Nä den mognar nog när den vill:) när tänker du börja med te? Tips är att göra iste av det nu i värmen:)
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-27 20:55:50 följande:

Haha jag har en träningscykel hemma så tänkte inte ens på att cykla ute nog inte är så smart! Haha. Spar min cykel tills jag är desperat nog:)

Läste 35 någonstans. Är dock osäker på om det är 34+ dom menar då. Har en bekant som började redan i v 32. När började du?

Smart att göra iste av det. Har läst att det smakar pyton!

Jag börja i 32, tror inte de sätter fart på fl utan mer hjälper till för återhämtning:) o de är ju inte fel :)

Ja blanda ned te med smak för annars smakar de bara hö
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-05-28 10:07:00 följande:

Tack för tipset! Då ska jag genast googla och hitta någon sida som säljer!

Du kan köpa på alla hälsokostbutiker:)
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-05-28 13:15:05 följande:

Jag gjorde noll och ingenting för att försöka snabba på FL...eller ja tafatta försök; drack hallonbladste tre kvällar i rad i v 39+0 samt åt en halv ananas (pallade inte en hel haha) veckan innan bf. Folk sa åt mig att promenera massor men pallade inte, jag tog de bara lugnt hon föddes v 40+0 !

Jo är ju de att jag ska bli igångsatt och tänkte om man kunde underlätta;) men får nog bara ta de som de kommer:)

Hur är bebislivet? Är hon snäll?
  • frestelsen
    happylife skrev 2017-05-28 19:05:32 följande:

Ja de är nog tyvärr så hehe!

Hehe hon är en vanlig bebis som äter, bajsar, gråter, sover =P

Nä men skämt åsido så är olika från dag till dag, igår tex skrek hon av magont från kl 23 på kvällen o fram till kl 02.. hemskt för henne å mig. Men sedan dess har hon sovit till och från hela dagen idag i sin vagn som hon innan ej velat ligga i så de går fram o tillbaka. Amma har hon gjort typ dygnet runt tills idag då hon mest sovit =P men är tacksam att de finns mjölk o funkar! Imorn blir hon en vecka gammal min lilla tjej, hon är fantastisk

Åå så mysigt. Klart de bajsar, gråter och sover;)

Är så nyfiken på min lille pojk så jag spricker snart:)
  • frestelsen
    Treansresa skrev 2017-06-02 06:59:09 följande:

Fy nu tycker jag det är tufft att vara gravid. Har inte så mycket problem fysiskt men psykiskt är det riktigt tufft. Hoppas det ändras snart då det är lång tid kvar. Tror vädret ställer till det för mig då vi har nå sjukt år så snön är inte ens borta ännu och det är svin kallt ute!

Hur mår ni andra?:)

Åå jobbigt med snö:( vi bor i sthlm så vi har fint väder.

Men spyr på att va gravid med.. har såååån jäkla mensvärk och tryck nedåt så ibland undrar jag om han är halvvägs ute.. 10 dagar kvar till jag ska träffa läkaren o förhoppningsvis bli igångsatt då!!

Idag ska jag till bm o mäta o sånt
  • frestelsen
    Malin 845 skrev 2017-06-05 07:33:55 följande:

Hejsan! Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men det går framåt för mig och bebis, gick in i v 20 idag :). Och i eftermiddag är det dags för rul!! :)

Spännande :) du får bjuda på en magbild med:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend