Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

mamalolo skrev 2016-11-16 15:20:25 följande:

Hej alla! Vill bara säga att vi nu, efter bekräftad trisomi 13, har avslutat graviditeten i vecka 17. Jag sörjde massor innan ingreppet så jag kände mig förvånansvärt "stark" och fokuserad under förlossningen. Det blev till slut ganska fint och värdigt.

Vi lutar åt att vilja försöka igen men vi vet inte säkert. Så kanske, kanske ses vi i någon temp-tråd igen framöver. Hoppas det gått bra för alla er andra med NIPT och kub och RUL etc. Stor kram!

Beklagar så mycket! Ta hand om er och lycka till i framtiden för vad ni än bestämmer er för

Kram
  • misslina
    Sajocawa skrev 2016-11-17 13:04:39 följande:

Han kom imorse efter några tuffa timmar på förlossningen, tur det är värt besväret <3 Nu ska vi vila vila vila.. länge sen man var vaken såhär länge.. zzz

Åh stort grattis :)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-19 08:47:27 följande:

Mitt illamående har kommit tillbaka senaste veckan =\ 13+5 idag..

Mest på morgonen, trodde jag skulle slippa mer illamående!

Drack typ en liter tranbärsjuice igår, känns bättre idag

Hoppas ni alla får en skön lördag!

Hua... för mig blev det också värre just den veckan. För att sedan bli lite bättre igen!
  • misslina

Alltså bara för att det skrevs om vilken sida man ska sova på.... ;)

Jag har hittills kunnat sova hur som, sidan, halvt på mage, rygg.
    Men från i förrgår så kan jag inte ligga på höger sida då börjar jag må dåligt! Och det är sjukt frustrerande då man får ju kramp av att bara ligga på en sida. Bahhhhh ;)

• misslina
    happylife skrev 2016-11-19 09:15:49 följande:
    Så konstigt, trodde inte de va möjligt dessa veckor!

Råkade tugga på ett helt pepparkorn igår på ett café, fick världens kväljning och fick upp en spya i munnen, fick rusa till toan! Hemskt.

Mår du fortfarande lika illa?
    Jo jag mår lika illa men kräks inte lika mycket. Det går lite upp och ner. Det dryga är att jag måste följa mina rutiner till punkt och pricka. Och det blir värre när jag är uppe och rör mig. Så hejdå till allt socialt liv. Ibland kan jag känna att jag har en bra dag men jag vet att gör jag för mycket så kommer illamåendet och kväljningarna som ett brev på posten.

Jo jag snurrar runt en hel del också på nätterna. Men är jag vaken och lägger mig på höger sida eller rygg så blir jag väldigt illamående. Kräkkänslor.... plus att jag tycker ( kanske inbillning) att min puls går upp...

Hoppas ditt illamående släpper snart!
  • misslina

Tog mig faktiskt och kikade på barnvagn idag! Helt otroligt!

Valet kommer nog att stå mellan bugaboo Buffalo och Emmaljunga super Viking. Babyproffsen hade dessutom en ganska bra deal på Emmaljunga. Men svårt!

Någon som har några erfarenheter av dessa två?

• misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-20 18:13:55 följande:
    Har bugaboo buffalo och kunde inte va mer nöjd. Vi bor centralt i Oslo så behövde vagn som är lätt och smidig i stan (särskilt kollektivtrafik) men också funkade med mycket snö och is. Dessutom bor vi överst på en kulle så ville inte ha en för tung vagn. Emmaljunga var också ett alternativ vi såg på länge men den valde vi bort då den var ganska mycket tyngre.
    Beebii skrev 2016-11-20 17:26:15 följande:

Hur många ska få bebis nästa sommar här?

Är själv bara i v.7 (6+4) och alla ni verkar vara mycket längre gångna!

Någon av er som fått bebis som har blödit under graviditeten? fick liten blödning för en vecka sen och har efter det kommit lite brunt blod vid varje torkning... ska försöka ringa om vul i nästa vecka så får vi se men man undrar ju lite om allt är helt ok där inne :-/

Flera som haft det här, bl.a. Eagle. Så länge det inte gör ont ska det inte va nån fara - särskilt om det är brunt och inte färskt. Säkert ingen fara alltså men förstår om du blir orolig.
    Tack för svar:)

Ja det skiljer ca 2 kilo mellan dom två vagnarna. Så det är väl ett frågetecken för mig. Men då har Emmaljunga en något längre sittdel som jag tycker är bra. Men jättesvårt! Båda är jättefina vagnar. Emmaljunga super Viking var jag inte så imponerad över när jag såg på nätet men live var den jättefin! Och såklart även buffaloon ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-23 16:33:38 följande:
    Iskristall skrev 2016-11-23 15:35:16 följande:

Fina bilder Happylife! Kul!

Tack! <3

Bäbiiis - tror inte 13.8 cm är bebis mått, det är nån inställning. Frågade inte hur lång hon va men hon kan nog faktiskt va typ 14 cm

Näe ingen aning. Jag blir alltid så tagen på ul och frågar ingenting hahah.

Bara lyssnade på läkarens kommentarer "fem fingrar, fem tår, ingen klumpfot, bra med fostervatten, här är njure, här är ven/artär" sen skrattade han åt hennes livlighet, gjorde poser hela tiden å sökte efter tummen hela tiden! Så fint, blev lite tårögd
    Härliga nyheter! :)
  • misslina
    Bäbiiiis skrev 2016-11-24 17:20:44 följande:

Jag är också ganska tyst här men det beror på att det aldrig händer något spännande att berätta om. Längtar sååå mycket till både nästa bm-besök 20 dec och rul 27:e dec.

I övrigt är det sjukatuga här hemma men förhoppningsvis på sluttampen nu.

En sak som jag funderar lite på är om sonen kommer vara redo att sluta åka vagn när nästa kommer. Då är han 2,5 år och det vore ju skönt att slippa syskonvagn och bara skaffa en ståbräda. Någon som har erfarenhet?

Det är nog lite olika.... när jag fick min son så var storasyster 2.5 år och hon behövde åka vagn emellanåt.
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-25 15:06:08 följande:

Åh jag dör. Kollar på jollyroom.se, så mycket rea, är SÅ sugen på att köpa!!!!

Finns både säng och babysitter jag vill ha, till 45% rabatt... Gaaah!

Men är så rädd att "jinxa" genom att köpa saker redan

Kanske är de fin rea i januari också? Då är iaf rul avklarat. Men mellandagsrean hinns inte med då innan rul..

Hur tänker ni andra med att köpa saker?

Har börjat köpa lite granna. Sen blir det nog vagn i helgen då de hade så bra erbjudande på den vi vill ha.

Har lite saker i varukorgen på jollyroom också haha men har inte klickat igenom ännu. Men typ skötbädd, amningskudde osv...
    Jag tänker att händer det så händer det... inget jag kan styra över ändå..
    och vissa saker var så pass mycket rabatt på så....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend