Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-02-19 08:48:05 följande:

Smyger mig in här hos er då jag faktiskt plussade i morse!! Känns helt overkligt, jag och sambon är i chock :)

Men heeeej!!!!
    Åh vad kul! Stort grattis!!!
    Välkommen!
  • misslina
    happylife skrev 2017-02-22 09:21:48 följande:
    Vi gjorde nipt i Stockholm på Vasamamma. Betalade 6900:- har jag för mig, tog ej det utökade, det kostade 1000:- mer och kändes onödigt. Ja boka i tid, när jag bokade fanns första lediga tiden typ tre veckor bort. Minns inte exakt gräns för när man får göra tidigast, googla det, har för mig 9 eller 10 fulla veckor. Inte bra att göra för tidigt för då kan man få göra om det! Finns för lite DNA från fostret om man gör för tidigt. Vi väntade 14 dagar på svar, inkl helgdagar. Klart värt det! Man får ju veta kön också
    Vi betalade kring 8000 men vi tog den utökade versionen.
    Tycker nipt var absolut värt det! Och vi tog även reda på kön men det är valfritt.
    Som happylife skriver så tar det upp mot 14 dagar att få svar. Tror vi fick svar inom 9-10 dagar.
  • misslina
    happylife skrev 2017-02-23 22:55:07 följande:
    Aldrig haft så förr, helt nytt!
    Ringde min barnmorska imorse o sa hur hjärtat kändes, hon bad mig komma och vi kollade bebisen som mådde bra. Sen ringde hon förlossningen som gav mig en läkartid, väl där blev de ctg o hon lyssnade på mitt hjärta. Sen remiss till akuten för EKG där dom då såg att mitt hjärta slår lite hoppigt
    Nä men huva! Hoppas du kryar på dig snabbt!

Vet dom vad det beror på?
  • misslina

Jag var in på förlossningen i söndags kväll/natt. Hade haft en molande värk hela dagen som kom och gick. Det var på ett sätt som jag aldrig känt tidigare och det gick inte över med alvedon. Så dom ville på förlossningen att jag skulle komma in och kolla. Men allt såg bra ut och hon mådde hur bra som helst. Och ingen påverkan på livmodertappen!

• misslina
    Bäbiiiis skrev 2017-02-26 08:25:22 följande:

Har alla andra gått med i fb-gruppen nu? Hoppas ni stannar kvar här också.

Jag har sovit mycket sämre senaste nätterna och haft svårare att somna om när jag vaknat. Beror säkert på graviditeten. Tänker mer och mer på förlossningen nu när det börjar närma sig. På onsdag ska vi till bm och mäta magen m.m. Tycker magen har vuxit ganska mycket så det ska bli kul att få se sf-måttet.

Absolut! Kommer vara kvar här!

Jag ska till bm i morgon så får också se hur mycket magen växt. ;)
    Känner mig otymplig och det börjar göra ont lite varstans:)
    Förkyld har jag också blivit, ingen bra kombo med mitt jäkla illamående som har kommit tillbaka!
    Annars så väntar jag på mitt aurorasamtal. Träffade förlossningsläkare för ca 2 veckor sedan. Han var super!

Vecka 30 nu!
    Hur länge skulle alla jobba?
  • misslina

Ja jag tänkte jobba fram till påsk... så mitten av april. 6.5 vecka kvar:). Sen får jah se hur mycket jag klarar av att jobba med tanke på detta jäkla illamående som är tillbaka!
    Men jag hoppas att jag fixar 75% vägen ut.

Men jag längtar tills jag får gå hem! Längtar tills jag får boa. Baka, handla det sista, pyssla på i hennes rum..
    Hoppas jag bara att man är i ett sånt pass skick att man orkar det ;)

• misslina
    frestelsen skrev 2017-02-27 11:53:50 följande:

Kan man utveckla kronisk trötthet under graviditeten ?

Asså de första 12 veckorna va jag så trött att jag grät..

Går in i v.23 imorgon och är nästan lika trött:( står inte ut... äter vitaminer och extra järn. Men när man måste sova 3h extra på em är de ju sjukligt:(

Jag var också galet trött i början sen blev det bättre kring vecka 22. Men nu har det slagit till igen! Ojojoj!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend