-
Jag är i vecka 22:)Kolan91 skrev 2017-01-03 15:18:57 följande:Tack! :) vilken vecka är du i?
-
Huva då!! Krya på dig!frestelsen skrev 2017-01-08 08:14:39 följande:
Inlagd på sjukhus för penicillinet verkar inte hjälpa.. så vill de kolla om jag har nån inflammation i tarmarna.. så får bara äta yoghurt och gjort sen lunch igår:( bläää. Blödningen slutar inte, sänkan går upp och läkarna vet inte vad som är fel:( men bebis lever o mår bra iaf
-
Jag fick inte heller något tidigt ul trots att jag blödde och ville kolla så det inte var ett missfall. Utan fick boka privatClefairy skrev 2017-01-12 18:12:03 följande:
Det känns som att alla andra får tidiga ultraljud utom jag... Haha! Ni som gör ul utöver rul, betalar ni privat eller är det standard inom ert landsting att få fler än ett?
Min barnmorska var obeveklig och det gick verkligen inte att få ett extra ultraljud för mig, trots att jag är extremt orolig (förstår ju att många är det). Jag har ett jobb som gör mig extra orolig dessutom.
-
Vecka 24 idag och det känns så långt till maj måste jag säga!
Illamåendet sitter fortfarande i och jag kräks var och varannan dag. Lyckas jobba 50% men det är Max just nu.
I övrigt har jag inte så mycket krämpor att klaga över ;)
Bm-besök om 1.5 vecka. Sen måste jag göra en liten lista över de inköp vi har kvar att fixa. -
Hej på er tjejer!
Vecka 25 här... less som tusan idag. Det går verkligen upp och ner. Tröttheten tycker jag har börjat smyga sig på igen. Sådär att man nästan har ont i kroppen av att man är så trött. Ska till bm i morse... så får se vad värderna säger. Äter en niferex om dagen.. men kanske måste öka på.
I morgon hoppas jag vi kan boka in ett samtal med aurorabm då jag har så mycket funderingar och beslutsångest inför min förlossning.
Jag har som aldrig varit orolig eller funderat så mycket i mina tidigare grav utan tagit det som de kommer. Men denna gång... oj! Jag känner verkligen inte igen mig själv...Först är det förlossningen och sen är det hur bebisen mår. Eller kommer må när hon kommer ut..
Ni som gjort nipt... är ni helt lugna?
Jag är skitnojig att trots bra resultat så är jag ändå superorolig att det ska vara något fel... -
Jag mätte i tisdags och jag är i vecka 25 ( 24+6) jag mätte 25 cm och låg precis över medelkurvan. Trodde jag skulle ligga lååångt över ;)Bäbiiiis skrev 2017-01-26 12:52:01 följande:
Är det någon av er runt v 24-25 som mätt magen hos bm ännu? Jag ska dit på måndag och började fundera på om jag är större denna gången än förra och vad mitt sf-mått kan vara. Jag tror jag hade ungefär samma mått som den veckan jag var i förra gången dvs 25 cm i v 25, 30 cm i v 30 osv. Men jag kanske minns fel. Hade varit roligt att veta vad ni fick för mått vid första mätningen.
-
Jag kommer gå hem till påsk ungefär! Så ca 10 veckor kvar att jobba, så då blir det ledigt ca 4 veckor innan bf. Känns skönt. Kommer plocka ut min semester då jag har En del sparat så tänkte börja med föräldrarpenning först i juni.
-
Grattis till lillkillen :)frestelsen skrev 2017-02-02 18:09:26 följande:Tack:) ah vad blev det för vagn istället?
Snart får du din:) gud så mysigt:) har du speciella önskemål för förlossningen? -
Vecka 27 i morgon och foglossningen och min rygg blir sämre och sämre tyvärr. Har svårt att gå nå längre sträckor tyvärr. Tung och otymplig känner jag mig.
Det positiva är att jag jobbar nu 75% i alla fall så illamåendet har blivit bättre! Shoppat lite till lilltösen idag och försöker beta av shoppinglistan eftersom :) -
Jag köpte en typ sweatshirtoverall för att när man är ute, en mössa och lite saker till barnrummet :)happylife skrev 2017-02-03 14:58:49 följande:Jobbigt, min foglossning har galet nog blivit bättre!
Måste vara kombinationen av vattengympa, hemmaövningar, dragit ner på långa promenader och delegerar mer till mannen! I förra grav spelade de ingen roll trots att jag gjorde allt det tyvärr. Så har tur de na gång.
Mysigt, vad köpte du?