Gravida från Tempar/Fertility Friend
Försäkringskassan har godkänt min sjukskrivning jiiiippppi! Oj så skönt! Har varit såååå nervös. Är sjukskriven till och med 7/11.
Försäkringskassan har godkänt min sjukskrivning jiiiippppi! Oj så skönt! Har varit såååå nervös. Är sjukskriven till och med 7/11.
Är i vecka 12.... kräkningarna har blivit bättre men har lite återfall då och då!
Väldigt upp och ner men tycker kanske att det blivit liiite bättre!
Jag hoppas att jag kan börja jobba deltid i alla fall efter 7/11.
Asså känns helt overkligt att säga det men jag hoppar in i tråden här nu:) får jag det? Har inte tagit digitalt, eller jo men dum boken kom upp så fick ett nytt test. Men jag har fåt plus på gravkollen, billiga tester och cb plus så är GRAVID!! Vågar inte va superglad förns v. 12 efter alla dumma mf!! Men tänker inte lägga fokus på mf utan ta en dag i taget:)
Har bett min man komma hit nu, skulle det va födsel på gång så uppdaterar jag nog inte förrän efteråt men om jag åker hem ikväll så skriver jag det här :)
Håll tummarna för födsel som sätter igång av sig själv!
Nu när man är så otålig att höra om allt gått bra för Loppan kom jag att tänka på en fråga till er som fött barn och er som närmar er förlossningar.
Berättade/kommer ni berätta för familjen (t.ex era föräldrar) när värkarna kommit igång eller vattnet gått att nu blir det nog förlossning snart? Eller höll ni tyst till efter förlossningen och sen meddelade att ni nu fött barn?
Vi valde att vänta till efter innan vi berättade för någon. Jag misstänker att det hade blivit några nervösa timmar för min mamma om vi berättat redan innan vi åkte in. Men har man syskon som behöver barnvakt behöver ju såklart någon få veta.
Ting tog tid men till slut tidigt den 28e ville han titta ut. Alla mår bra men trötta. Uppdaterar senare.
Happylife vann bettingen :)
Blev igångsatt med ballong onsdag kväll runt kl 21. Då var jag bara knappt knappt öppen, nån centimeter. Efter 10 minuter började värkarna, sen en helvetesnatt med värkar och den otroligt osköna ballongen då vattnet gick ordentligt också. Undersökt kl 11 då 4 cm öppen och blev skickad till förlossningen.
Där fick jag en bm som var väldigt söt men väldigt försiktig. Tog lååång tid att sätta in värkförstärkande dropp och sen väldigt försiktig och tog därför 10 timmar från 4 till 6 cm. Inte så dramatiskt eller ont men bara otroligt långsamt. Efter bm-byte blev vi eniga om att skruva upp droppet och helvete då satte det igång från 6 cm till 8 gick fort och bestämde mig då också för epidural. Sen stoppade värkarna typ helt och tog lång tid till 10. Därefter var värkarna också svaga så krystandet var väldigt väldigt svärt att tajma. Efter drigande mjölksyra hos baby Fick jag en sista chans innan de skulle sätta sugklocka och då jävlar komma extrakarsftern för då kom han på en halv värk
Så allt som allt nästan 30 timmar i sträck med värkar men inte så väldigt dramatiskt mest långsamt
Det tråkiga nu är däremot att jag har fått positivt på infektionsprov och därför blev inlagd på OBS igen där mannen inte får sova för finns inga lediga familjerum. Så har varit ensam med lilleman igen och de säger att jag ska va det en natt till. Men nu försöker jag verkligen fighta det - har knappt sovit på 2 dygn och haft en lång förlossning och behöver min man. Och vill stt vi 3 ska vs tillsammans nu hela tiden inte delade i 2 nätter :(
00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^