Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eid skrev 2016-09-12 05:45:28 följande:
    Vad nyfiken jag blir- jag käkar lergigan comp sedan juni för illamående. Upplever att det har funkat bra för mig. Har dock trappat ner dosen så jag nu tar en om dagen mot de två jag tog i början. Vad fick du för biverkningar av dem?
    Åh vad skönt att det funkar för dig!
    Ja jag blev väldigt skakig, och fick hjärtklappning av pillren.. Sen var jag lika illamående.
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-12 20:50:16 följande:
    Ja å den sista man vill höra det ifrån är sin man! Han vet hur jag/vi kämpat å vad vi gått igenom. Men de klart, han åker ju till jobbet å slipper all oro jag bär på varje sekund! Grr.

Jag har mycket molvärk, är obehagligt för de känns som mensen ska komma vilken sekund som helst!

Förstår de, så mysigt
    Det är säkert ingen fara! Jag håller alla tummar jag har! Stor kram

PS! Karlar!
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-13 09:46:09 följande:
    Ja de verkar komma i klumpar

Nu är de jag, columbus och hoppitossa!

Misslina är ett par v före oss tror jag!

<3
    Ja vi har blivit ett helt gäng här
    På slutet :) är på 5+4 idag så vecka 6:)
    Eller 5+1... Inte för att det spelar så stor roll och jag får det bekräftat vid rul ändå. Men hur ska jag tänka?
    Mens 8/8... Men äl redan den 19/8. Så egentligen skulle jag vilka räkna från den 5/8? Eller tänker jag tokigt?
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-13 20:53:04 följande:
    Hade du äl dag 12 alltså?

Verkar som dom räknar med en cykel på 28 dagar med äl dag 14. Så anpassa mensdagen så din bekräftade äldag hamnar på dag 14 men fattar inte att dom ska vara så inside the box! Vi som har så bra koll =P
    Ja men precis! Väldigt tidigt äl denna gång! Ja men då skriver jag in att jag hade mens den 5/8 och säger det till bm också!
    Shit då går jag in i vecka 7 denna vecka :)
  • misslina
    columbus skrev 2016-09-14 06:22:20 följande:
    Samma här! Ringde dagen efter jag plussade förra veckan och har tid först 10 oktober. Känns som hundra år dit!
    Har tid den 5 oktober men funderar om jag ska ringa och ändra.... För då är jag i vecka 9 nästan i vecka 10. Tänkte med om man ska göra kub och liknande..... Kanske blir tajt? Eller kanske är lugnt? Vad tror ni?
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-18 14:56:32 följande:
    Ja man är verkligen nervös.

Har ju slutat med mina flytningar nu vilket är skönt , men då börjar man ist leta efter grav tecken som kommer å går å man bli livrädd haha. Gillade inte att morgonens kaffe smakade gott, haha! Klämmer på tuttarna och känner efter illamående =P

Man är ju bra knäpp!
    Vad skönt att höra att det har slutat
    För dig :)
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-18 17:03:18 följande:
    misslina skrev 2016-09-18 15:29:00 följande:

Vad skönt att höra att det har slutat

För dig :)

Ja tack det är väldigt skönt. Kan slappna av lite mer då!

Vågar dock inte bada nu på semestern tyvärr, finns ju infektionsrisk, speciellt om man blöder lite vilket jag inte gör nu iof, men ändå, vågar inte riskera nåt =\

Mår ni illa?

Jag mår inte illa längre, kan känna pyttelite på morgonen men inte alls mycket.

Är mest slit o drag i magen samt lite ömma bröst som jag kan härleda till graviditeten. Och ja lite trögtänkt också haha! Lite tydligare blodådror också
    Illamåendet har börjat smyga på sig mer och mer. Bläää vad jag gruvar mig! Vill verkligen inte må illa. Och trött! Men så vansinnigt!

Skillnaden som jag känner från när jag var gravid i januari är att brösten ömmar mycket mindre och växer inte alls på samma sätt ( som är väldigt skönt)
    Plus att min hy är inte lika kass ( än i alla fall)
  • misslina
    Sajocawa skrev 2016-09-19 07:26:59 följande:
    Genetiskt är det nog inte helt och hållet, men nånting är det ju som styr vilka symtom man får. Med första barnet mådde jag konstant illa dygnet runt mellan v 6-15 ungefär, vidrigt! Kunde inte ens gå från lägenheten..

Den här graviditeten har jag inte mått illa en enda gång, kände verkligen inte av ett enda symptom alls förutom att jag blev trött. Hela den här graviditeten har varit så himla olik den första. Så himla konstigt :)
    Håller med! Min mamma mådde inte illa en dag! Hon mådde som bäst när hon var gravid! Och jag och min syster vi har inte alls mått bra! Med andra grav var jag sjukskriven typ hela grav pga illamåendet.
    Önskar så att jag kunde få en grav som jag mådde bra i! Men det verkar inte bli så nu heller' mår röv idag och måste tvinga mig till jobbet idag!:(
  • misslina

Jag har inget vul inbokat än. Men jag tänker att det blir om vi ska göra ett kub eller liknande...

• misslina

Nä fy usch och Bläää! Illamåendet har slagit till med dunder och brak! Var hemma från jobbet igår och blir det resten av veckan. Mår tjyvens och kräks! Usch vad jag hatar att må så här! Kan man inte få en grav där man mår bra! Ursäkta mitt bittra inlägg :(

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend